عامل جنایت آتشین تبریز پس از 20 سال در تهران دستگیر شد



 متهمی که با ایجاد حریق عمدی در کارگاهی در تبریز موجب مرگ 2 نفر شده بود پس از گذشت 20 سال در تهران شناسایی و دستگیر شد

 به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در 23 آذر سالجاری پرونده ای با دستور نیابت قضایی از شعبه 1101 دادگاه 2 کیفری تهران در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

محتویات پرونده حکایت از آن داشت که در شهریور ماه 1375 ، یک فقره حریق عمدی منجر به مرگ 2 نفر در یک کارگاه نجاری در شهرستان تبریز بوقوع پیوسته و از سوی شعبه 117 کیفری دادگاه کیفری 2 تبریز برای متهم پرونده بنام «علیرضا . ک» ( متولد 1322 ) ، محکومیت در خصوص ارتکاب 2 فقره قتل عمد صادر و در ادامه پرونده برای دستگیری متهم به مرجع قضایی تهران ارسال شده است. 

 

وکیل خانواده ی شکات پرونده پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: 20 سال پیش«علیرضا . ک» مؤجر یک زیرزمین در شهرستان تبریز – خیابان خیام بود و مقتولین به اسامی «صمد . گ» ( 35 ساله ) و «حسین . ع» ( 25 ساله – شاگرد صمد ) مستأجر وی بودند.

 

وی افزود: مقتولان از صاحب ملک برای تخلیه زیرزمین درخواست مهلت کرده بودند اما علیرضا، آنها را تهدید کرده بود که اگر زیرزمین استیجاری را تخلیه نکنند، آنجا را آتش خواهد زد؛ صبح روز حادثه متهم پرونده به کارگاه آمده و با پاشیدن بنزین در کارگاه و همچنین صورت صمد آنجا را به آتش می کشد و پس از خروج از کارگاه نیز درب زیرزمین را بسته و اجازه کمک را نیز به دیگران نداده است. 

 

*دستگیری متهم 

 

با آغاز رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان اقدام به شناسایی محل سکونت علیرضا در منطقه شهرآرا کرده و در 29 آذر وی دستگیر شد.

 

علیرضا پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به حضور در صحنه آتش سوزی اعتراف اما در ادامه مدعی می شود که یکی از قربانیان حادثه ی آتش سوزی کارگاه یعنی صمد اقدام به ایجاد حریق عمدی در داخل کارگاه نجاری کرده و او دخالتی در این امر نداشته است. 

 

وی افزود: سال 1375 یک کارگاه 200 متری در تبریز داشتم که آنرا به «صمد . گ» اجاره داده بودم و قرار بود در پس از گذشت چندین سال که وی در آنجا مستأجر بود کارگاه را تخلیه کند؛ روز حادثه برای مذاکره به کارگاه رفته بودم که با آغاز درگیری لفظی مابین بنده و صمد، ناگهان در حضور شاگردش بنام «حسین . ع» با پاشیدن موادی که چند حلبی از آنها در کف کارگاه قرار داشت اقدام به آتش زدن کارگاه کرد و همه جا آتش گرفت و من تنها موفق شدم تا از کارگاه خارج شوم. 

 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در مورد این خبر گفت: با توجه به وقوع جنایت در شهرستان تبریز، متهم با قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی و برای ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار دستگاه قضایی شهرستان تبریز قرار گرفت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------