آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

وقتی هکرها ماشین می دزدند



اخبارحوادث,خبرهای حوادث,هک کردن و سرقت خودرو

به تازگی دو هکر در ایالات متحده امریکا در حال هک کردن و سرقت خودروهای مجهز به سیستم های هوشمند، دستگیر شدند و مشخص شد که آنها پیش از این نیز با استفاده از فنون هک کامپیوتری موفق به دزدیدن 30 خودرو شده بودند.

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد که ماجرای هک شدن خودروها در جهان یک پدیده زودگذر نبوده است و به تدریج به یک روند دنباله دار بدل شده است. سال گذشته بود که شرکت جیپ با بحران هک شدن ماشین های خود به صورت بی سیم روبرو شد و مجبور به باز پس گرفتن تعداد زیادی از ماشین های تولیدی خود گشت. حال امسال نیز این روند ادامه داشته است و به تازگی تعداد 30 عدد از خودروهای تولیدی این شرکت در طول بازه زمانی 6 ماهه به سرقت رفته اند که روش استفاده شده برای دزدیده شدن آنها، دقیقا با استفاده از هک سیستم بی سیم این خودروها بوده است.

این دو سارق که میشل ارسی و جسی زیلی نام داشتند، با استفاده از متصل کردن لپ تاپ به سیستم هوشمند این خودروها، آنها را روشن می کردند.

البته سارقان این ماشین ها در زمانی که در حال تلاش برای سرقت سی و یکمین خودرو بودند، توسط پلیس بازداشت شدند. این دو سارق که میشل ارسی و جسی زیلی نام داشتند، با استفاده از متصل کردن لپ تاپ به سیستم هوشمند این خودروها، آنها را روشن می کردند.

البته هنوز مشخص نیست که روش انجام این هک چگونه بوده است و این افراد از سیستم هایی مانند یو اس بی استفاده کرده و یا به سراغ بهره بردن از فناوری ارتباطی OBD II رفته بوده اند. البته مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که روش مورد استفاده توسط این دو دزد مدرن، ارتباطی به مشکل هک شدن خودروها که در سال پیش جنجال آفرین شده بود ندارد. این امر از یک جت مثبت است زیرا روش شناخته شده سال پیش، راه را برای سرقت های متعدد باز می کرده است ولی از سوی دیگر نیز وجهه منفی این موضوع را می توان کشف یک حفره امنیتی دیگر در این خودروها دانست.

شایان ذکر است که نحوه دستگیری این دو سارق به این نحو بوده است که ابتدا پلیس تصاویر آنها را در حال به سرقت بردن یک خودرو در یک دوربین مدار بسته به دست آورده و سپس سعی کرده بود تا آنها را تحت تعقیب قرار بدهد. در نهایت نیز این هکرهای مدرن دستگیر شده و سلاح آنها یعنی لپ تاپشان نیز در اختیار پلیس آمریکا قرار گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------