جنایتی که قاتل ندارد!



اخبار حوادث - جنایتی که قاتل ندارد!

جنایتی که قاتلی ندارد به ایستگاه آخر رسید و پنج قاضی عالیرتبه جنایی حکم به پرداخت دیه از بیت‌المال دادند.

اوایل مردادماه سال 82  سناریوی مرموز گم‌شدن پسری جوان کلید خورد که قربانی سرنوشتی مرگبار شده بود.در حالی که همه شاخه‌های تحقیقی برای ردیابی این پسر به نام «محمد» به بن‌بست خورده بود روز 29 مهرماه سال 82 جسدی در صومعه‌سرا پیدا شد که در بانک اطلاعات گمشدگان مشخصات مشابهی با محمد داشت. خانواده این پسر وقتی جنازه را دیدند باور نمی‌کردند محمد که آخرین بار خندان خانه‌شان در تهران را ترک کرده بود به قتل رسیده است.

 

در همان بررسی‌های ابتدایی 7 مرد و یک زن تحت تحقیق قرار گرفتند و از آنجایی که نه تنها همه این مظنونان بلکه خانواده محمد نیز در تهران زندگی می‌کردند رسیدگی به این جنایت در اختیار بازپرس دادسرای امور جنایی پایتخت قرار گرفت و قرار شد تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی این جنایت را رازگشایی کند.«غلامرضا» یکی از دوستان محمد بود که وقتی تحت بازجویی قرار گرفت تحت شرایط روحی و روانی خاصی قتل را به گردن دوستش انداخت و گفت: برای تفریح همراه «احمد»، «مهیار» و قربانی جنایت به مرداب بندرانزلی رفته بودیم. پس از خوردن ناهار بود که بین مهیار و محمد درگیری صورت گرفت که هر دو کنترل خود را از دست دادند و مهیار، محمد را به قتل رساند.

 

سپس جسد را سوار بر خودرو به صومعه‌سرا برده و در آنجا رها کردیم اما غلامرضا وقتی در برابر بازپرس جنایی ایستاد ادعای دیگری کرد و گفت: در این قتل بی‌گناه هستم و همه اعترافاتم در پلیس آگاهی به خاطر شرایط خاص و به هم ریخته روحی‌ام بود و در آنجا دروغ‌پردازی کردم.وی افزود: نمی‌دانم چه کسی محمد را به قتل رسانده و دوستانم را به دروغ در پرونده قاتل معرفی کردم. وقتی احمد و مهیار نیز بازجویی شدند هر دو اصرار بر بی‌گناهی‌شان داشتند و از داستان‌سرایی دوستشان ابراز حیرت کردند.

 

در حالی که این دو پسر در حوادثی عادی و طی این چند سال جان باخته بودند ردیابی قاتل به بن بست رسید و پرونده بدون قاتل برای تصمیم‌گیری نهایی و صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.


در دادگاه
در حالی که عاملان این جنایت پس از 11 سال هنوز شناسایی نشده‌اند جلسه رسیدگی به این پرونده هفته گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «عبداللهی» و چهار قاضی مستشار برگزار شد.در این جلسه خانواده قربانی جنایت در حالی که قاتل پسرشان هنوز شناسایی نشده از قضات خواستار دریافت دیه شدند و هیأت قضایی با توجه به شرایط این پرونده قتل، حکم به پرداخت دیه از بیت‌المال را صادر کردند.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------