دانه تسبیح عامل فرود اضطراری هواپیما



اخبار حوادث - دانه تسبیح عامل فرود اضطراری هواپیما

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی اعلام‌کرد: در پی ایست تنفسی دختر چهار ساله که مسافر پرواز تبریز-تهران بود، پرواز هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به تاخیر افتاد.

حبیب حسینقلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: با اعلام ایست قلبی - تنفسی دختر 4 ساله داخل هواپیمای پرواز تبریز - تهران، تکنیسین‌های پایگاه اورژانس مستقر در فرودگاه در ساعت 23:30 شب‌گذشته به داخل هواپیما اعزام شدند.

وی افزود: در پی ایست تنفسی این دختربچه و اعلام حادثه به خلبان پرواز، هواپیما که در حال برخواستن از باند بود، اقدام به فرود کرد و با اقدامات سریع تکنیسین‌های اورژانس 115، بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

وی اظهارکرد: در این حادثه دانه تسبیح به راه هوایی کودک پریده و در پی آن قطع تنفس و ایست قلبی رخ داد.

وی گفت: با انجام مانور خارج‌کردن جسم خارجی در مسیر راه تنفسی و انجام اقدامات احیایی، کودک به زندگی بازگشت و بیمار با اقدامات پیش‌بیمارستانی به بیمارستان کودکان تبریز انتقال داده شد.

حسینقلی‌زاده در ادامه گفت: در کودکان عامل اصلی ایست قلبی، وقفه یا ایست تنفسی آنهاست که اکثرا به دنبال پریدن جسم خارجی همچون توپ کوچک، دانه تسبیح، تکه‌های غذا و میوه و ... است.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت آموزش در بین هموطنان گفت: آموزش فوریت‌های پزشکی برای تمامی هموطنان امری لازم است تا در صورت بروز چنین حوادثی، بتوانند جان عزیزان خود را نجات دهند.
اخبار حوادث - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------