نفوذ پليس در شبکه انتقال عتيقه به خارج کشور



اخبار حوادث - نفوذ پليس در شبکه انتقال عتيقه به خارج کشور

ماموران عمليات ويژه پليس مشهد در يک عمليات نفوذي به شبکه بزرگ انتقال اشياي عتيقه و باستاني به خارج از کشور، موفق شدند ۱۱ عضو اين شبکه را دستگير و تعداد زيادي اشياي عتيقه با قدمت تاريخي حدود يک هزار سال را کشف کنند.

به گزارش خراسان، جانشين فرمانده انتظامي مشهد روز گذشته در تشريح اين عمليات گسترده و اطلاعاتي گفت: چندي قبل، ماموران عمليات ويژه از طريق منابع و مخبران به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد افرادي در زمينه قاچاق اشياي عتيقه فعاليت دارند و هم اکنون نيز درصدد انتقال تعداد زيادي از آثار باستاني ايران از طريق مرزهاي آبي جنوب به خارج از کشور هستند.

سرهنگ محمد بوستاني افزود: با جمع آوري اين اطلاعات گروه ويژه اي از ماموران به سرپرستي سرگرد بهرامزاده (رئيس پليس عمليات ويژه) تحقيقات گسترده اي را در اين باره آغاز کردند.

وي اضافه کرد: بررسي مستندات و مدارک اطلاعاتي نشان مي داد اعضاي اين شبکه اشياي عتيقه را در ۴ نقطه از شهر پنهان کرده اند که اين مخفيگاه ها هنوز براي پليس مشخص نبود.

اين مقام انتظامي با اشاره به اين که عمليات بايد سريع تر آغاز مي شد تا آثار باستاني کشور قاچاق نشود، تصريح کرد: به همين منظور چندتن از ماموران زبده پليس در پوشش هاي مختلف و به طور نفوذي و از طريق رابطان، وارد اين شبکه شدند درحالي که برخي از نيروها نيز به عنوان خريدار اشياي عتيقه در اين عمليات شرکت کردند و مبالغ بالايي را به منظور وسوسه قاچاقچيان به آن ها پيشنهاد کردند تا آن ها اين اشياي تاريخي را به خارج از کشور منتقل نکنند.

سرهنگ بوستاني ادامه داد: ماموران انتظامي درنهايت موفق به ارتباط با اعضاي اصلي اين شبکه شدند و از آنان خواستند تا همه اشياي عتيقه را به يک نقطه از شهر مشهد انتقال دهند تا اين که طي دو روز گذشته مخفيگاه اصلي قاچاقچيان در بولوار پيروزي مشهد به محاصره درآمد و پس از اشاره ماموران نفوذي عمليات دستگيري با کسب مجوزهاي قضايي آغاز شد.

جانشين فرمانده انتظامي مشهد خاطرنشان کرد: در اين عمليات ۱۱عضو اين شبکه در مخفيگاه دستگير شدند و تعداد زيادي اشياي عتيقه که طبق نظر کارشناسان ميراث فرهنگي قدمتي از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال دارند کشف شد.

وي اين اشياء را شامل کوزه هاي سفالي، ظروف مفرغي، سنگواره هاي معروف به تخم دايناسور و ... ذکر کرد و افزود:اين قاچاقچيان که بين ۳۰ تا ۴۵ سال دارند در اعترافات خود عنوان کردند که اشياي مذکور را از خراسان رضوي به دست آورده اند.

 سرهنگ بوستاني در پايان افزود: تحقيقات و بررسي هاي بيشتر درباره ريشه يابي اين شبکه همچنان در دستور کار پليس مشهد قرار دارد.
اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------