آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

درخواست يك قاتل !



اخبار حوادث - درخواست يك قاتل: آزادم كنيد

مي‌گويد كسي را به قتل نرسانده اما حالا حدود 10 سال است كه به اتهام قتل در زندان است.

به گزارش اعتماد، اما اكنون مشكلش اثبات بي‌گناهي‌اش نيست، او 26 ماه قبل از چهار تن از اولياي دم رضايت گرفت و 30 ميليون تومان نيز به حساب قيم پنجمين ولي دم كه به سن قانوني نرسيده بود ريخت تا از زندان آزاد شود اما همچنان در زندان است و از اينكه نمي‌تواند آزاد شود، گله دارد.

لقمان، مرد 40 ساله‌يي است كه مردي ديگر به نام صياد را به قتل رسانده ولي رضايت اولياي دم را گرفته است. او در گفت‌وگو با «اعتماد» از اينكه با وجود رضايت اولياي دم نتوانسته از زندان آزاد شود گله دارد و معتقد است كه مجازات مربوط به جنبه عمومي جرم را نيز گذرانده است.

چند سال است كه در زنداني؟
حدود 10 سال.

حكم قصاص صادر شده اما خودت مي‌گويي در قتل دست نداشتي، ماجرا را بيشتر تعريف كن.
دوازدهم تيرماه سال 83 به من خبر دادند كه صياد به قتل رسيده و من در شهريورماه همان سال دستگير شدم، من از يازدهم تا سيزدهم تيرماه در شهري ديگر به عروسي رفته بودم و حتي در فيلم‌ها هم هستم. پس چطور مي‌توانم او را به قتل رسانده باشم؟

خب اين سوالي است كه من هم دارم، چه شواهدي عليه تو بود؟
موتوسيكلت مقتول از 10 روز قبل از مرگش دست من بود و آن را به امانت گرفته بودم. به همين دليل من را به عنوان مظنون به قتل دستگير كردند و بعد با علم قاضي در سال 88 به جرم قتل به قصاص محكوم شدم.

مقتول را از قبل مي‌شناختي؟
بله. من و صياد در يك محل كار مي‌كرديم، من در جاجرود مغازه تعميرات تلويزيون داشتم و خانواده‌ام در بندرتركمن زندگي مي‌كردند.

ازدواج كردي؟
متاهلم و چهار فرزند دارم.

الان وضعيت پرونده‌ات چطور است ؟
10 سال در زندان بودم و بالاخره 26 ماه پيش از چهار نفر از اولياي دم رضايت گرفتم، نفر پنجم هم چون به سن قانوني نرسيده بود به من گفتند 30 ميليون تومان به حساب قيمش بريزم تا پس از رسيدن به سن قانوني رضايتش را كتبا اعلام كند كه من هم اين كار را انجام دادم اما نمي‌دانم چرا با گذشت بيش از 26 ماه آزاد نمي‌شوم. من حتي جنبه‌هاي عمومي جرم را هم گذرانده‌ام.

حتما دليلي دارد. وقتي پيگير موضوع شدي چيزي به تو نگفتند؟
از من خواستند كه گواهي رشد ببرم و من خانواده‌ام را به سلمانشهر فرستادم تا گواهي رشد تهيه كنند اما دادستان آنجا اين كار را نكرد و خواست كه تا رسيدن به برج 10 امسال صبر كنيم. بعد از اين موضوع حدود چهار ماه پيش به دادستان تهران، رييس اجراي احكام و حراست دادگاه نامه نوشتم و خواستم تا وضعيتم مشخص شود.

به هر حال رضايت نفر آخر را هنوز نگرفتي.
من حتي خواستم تا زمان رسيدن اين پسر به سن قانوني با قيد وثيقه و سند آزاد شوم اما ظاهرا با آن هم موافقت نشده و ماندن در زندان برايم خيلي سخت است و حالا كه رضايت اولياي دم را هم گرفته‌ام نمي‌دانم براي چه در زندان مانده‌ام. حتي مادر مقتول هم به دادگاه رفته و پرسيده كه چرا من را آزاد نكرده‌اند.

حالا خواسته‌ات چيست؟
خواسته‌ام اين است كه با آزادي من موافقت شود، حالا كه رضايت گرفته‌ام اصلا دلم نمي‌خواهد در زندان بمانم، حداقل اگر بناست در زندان باشم به من بگويند كه چرا و تا چه مدت قرار است در زندان باشم، شايد جنبه عمومي جرم را بايد سپري كنم اما حداقل اين را به من بگويند. 

اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------