زن وشوهرمتهم به قتل پس از11سال زندگی در زندان،منکرقتل شدند



اخبار حوادث - زن وشوهرمتهم به قتل پس از11سال زندگی در زندان،منکرقتل شدند

زوج جواني كه متهم هستند 11 سال قبل پسر جواني را به قتل رسانده‌اند صبح ديروز در حالي پاي ميز محاكمه قرار گرفتند كه جسد مقتول هيچگاه كشف نشد.

در اين پرونده زوج جواني به نام‌هاي مهري و محمود متهم هستند 11 سال قبل پسر جواني به نام مهدي را به قتل رسانده‌اند.

اين زوج پيش از اين چندين بار پاي ميز محاكمه قرار گرفتند اما به دليل پيدا نشدن جسد مقتول و تناقض‌گويي‌هاي متهمان جلسه دادگاه به روز ديگري موكول مي‌ شد. رسيدگي به اين پرونده از شهريور ماه سال 82 و همزمان با شكايت مادر مهدي در اداره آگاهي قم در دستور كار پليس قرار گرفت.

زن ميانسال در شكايتش گفت: پسرم ديروز از خانه خارج شد و ديگر بازنگشت. به دليل اينكه او هيچ‌وقت عادت نداشت بي اطلاع شب را خارج از خانه سپري كند، احتمال مي‌دهم اتفاق ناگواري براي وي رخ داده باشد.

شناسايي قاتلين
در ادامه تيمي از ماموران، تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده و متوجه شدند مهدي با زن جواني به نام مهري در ارتباط است. تحقيقات نشان داد مهري چهار ماه قبل با مردي به نام محمود ازدواج كرده است. كارآگاهان كه به اين زوج مشكوك شده بودند آنها را دستگير و براي بازجويي به اداره آگاهي منتقل كردند.

اعتراف به قتل
متهمان در بازجويي‌ها منكر هرگونه اطلاعي از سرنوشت مهدي شدند اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و به قتل پسر جوان اعتراف كردند. محمود به ماموران گفت: تازه سه ماه بود كه با همسرم ازدواج كرده بودم .

 

يك روز كه به خانه آمدم متوجه شدم كه او ناراحت است، وقتي علت را پرسيدم به من گفت قبل از ازدواج با پسري به نام مهدي ارتباط داشته و مهدي به زور به خانه ما آمده و او را مورد آزار و اذيت قرار داده است. روز حادثه با كمك همسرم مهدي را به خانه كشانده و با او درگير شدم. با ميله آهني چند ضربه به مقتول زدم كه باعث مرگش شد. بعد هم جسد را داخل خودرو گذاشته و در بيابان در يك بشكه قير سوزانديم. ماموران با اين اعترافات و تاييد آن از سوي مهري به محل سوزاندن جسد رفتند كه در آنجا يك لنگه كفش و لباس سوخته‌يي پيدا شد كه خانواده مهدي تاييد كردند اين لباس‌ها متعلق به اوست.

محكوم به قصاص
در ادامه متهمان چهار بار در شعبه 71 دادگاه كيفري محاكمه شدند اما به دليل اينكه جسد مقتول كشف نشده بود پرونده هر بار با نقص تحقيقات به دادسرا بازگشت. اين در حالي بود كه زوج جوان در زندان صاحب فرزندي شدند. سرانجام آبان ماه سال گذشته متهمان به رياست قاضي اسلامي در شعبه 71 دادگاه كيفري محاكمه شدند كه قضات دادگاه هر دو متهم را مجرم شناخته و به قصاص محكوم كردند. با اعتراض متهمان، پرونده به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه قضات ديوان عالي كشور به راي دادگاه نقص گرفته و آن را براي رفع نقص به شعبه 71 دادگاه كيفري بازگرداندند. صبح ديروز زوج جوان بار ديگر پاي ميز محاكمه قرار گرفتند. مادر مقتول با درخواست قصاص براي قاتلان فرزندش گفت: اين زوج با طرح نقشه‌يي پسرم را به خانه كشانده و او را به قتل رساندند. 11 سال است كه چشم انتظار پيدا كردن جسد پسرم هستم به همين خاطر حاضر به رضايت نيستم.

انكار در دادگاه
سپس محمود در جايگاه قرار گرفت و با رد اتهام قتل عمدي گفت: روز حادثه وقتي وارد خانه شدم در نيمه‌باز بود. مرد جواني را ديدم كه با همسرم صحبت مي‌كرد. همسرم مدعي شد اين مرد او را مورد آزار و اذيت قرار داده است به همين خاطر با يك ميله آهني به طرفش حمله كردم اما او با چاقو از خود دفاع كرد. بعد با كمك همسرم دست و پاي او را بسته و در جاده بهشت زهرا رها كرديم.

رييس دادگاه: اگر مرتكب قتل نشده ايد چرا در پليس آگاهي به ارتكاب اين جنايت اعتراف كرديد؟

متهم به قتل: به خاطر فشار بازجويي‌ها مجبور به اعتراف شدم. هيچ آثاري از جسد نيز كشف نشده و من و همسرم مرتكب قتل نشديم. رييس دادگاه سپس از مهري خواست در جايگاه قرار بگيرد كه زن جوان با انكار اتهامش گفت: قبلا چند بار با مقتول رابطه داشتم اما پس از ازدواج رابطه‌ام را با او قطع كردم.

 

مقتول چند بار در مسير دانشگاه براي من مزاحمت ايجاد كرد كه به او گفتم ازدواج كرده‌ام و دست از مزاحمت هايت بردار. روز حادثه مقتول با چاقو وارد خانه مان شد و قصد داشت مرا مورد آزار و اذيت قرار دهد، هر چه به او التماس كردم دست از كارهايت بردار قبول نكرد. در اين لحظه شوهرم وارد خانه شد و با يكديگر درگير شدند. ما او را در حالي كه زنده بود در جاده بهشت زهرا رها كرديم و هيچگاه مرتكب قتل نشديم. پس از دفاعيات دو متهم و وكيل مدافع آنها قضات دادگاه براي تصميم‌گيري وارد شور شدند.
اخبار حوادث - روزنامه اعتماد

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------