تعداد مصدومین به 317 نفر رسید/ ترس و وحشت مردم با وجود 216 پس لرزه و پیش لرزه



اخبار,اخبار حوادث ,زلزله در ایلام

 

اخبار حوادث - پس لرزه ها همچنان ادامه دارد
تعداد مصدومین به 317 نفر رسید/ ترس و وحشت مردم با وجود 216 پس لرزه و پیش لرزه

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات از آخرین تعداد مصدومین ، توزیع چادرو اسکان و تغذیه اضطراری زلزله زدگان منطقه زلزله زده ایلام در شب گذشته خبر داد .

مرتضی مرادی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ،‌ با  اشاره به زمین لرزه ی 5.8 ریشتری شب گذشته  در دهلران گفت : با توجه به فعال شدن گسل زاگرس ،‌ زمین لرزه شب گذشته اگرچه دور تر از محدوده ی اصلی رخ داد اما  در واقع پس لرزه ای پس از زلزله 6.1  ریشتری بوده است به طوری که تاکنون فعالیت این گسل  216 پس لرزه و پیش لرزه داشته است .

وی تصریح کرد : این پس لرزه منجر به خسارت به روستاهای این محدوده و ترک خوردگی برخی منازل مسکونی شد. همچنین به علت ریزش کوه مسیر مورموری به دهلران مسدود شد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به مصدومیت افراد  در این پس لرزه افزود : این پس لرزه منجر به مصدومیت 10 نفر شد که 4 نفر از آنان برای درمان بیشتر به بیمارستان منتقل شدند .

وی در خصوص میزان خسارت های وارده اظهارداشت : ما بر آوردی از خسارت ها نداریم.

ترس و وحشت مردم با وجود 216 پس لرزه و پیش لرزه
مرتضی مرادی پور  با اشاره به اینکه فاز جست و جو و نجات در منطقه زلزله زده به امام رسیده است گفت : پس  از پایان گرفتن جست و جو نجات در منطقه و با توجه به پس لرزه هایی حتی با قدرت 5.8 ریشتر و خسارت مالی به منازل مسکونی ، در دو منطقه مورموری و آبدانان با توزیع 600 دستگاه چادر به صورت انفرادی شرایط اسکان مهیا شد .

وی افزود: همچنین 18 هزار و 500 بطری اب معدنی و 10 هزار قوطی کنسروجات بین زلزله زدگان توزیع شد.

مرادی پور در ادامه با اشاره به اولویت جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به زلزله زدگان  بیان داشت :  با توجه به اینکه زلزله خسارت شدیدی به منازل وارد نکرده و بسیاری از وسایل معیشتی و تغذیه ای مردم برایشان قابل استفاده است در حال حاضر مشکل خاصی در تغذیه وجود ندارد اما اسکان و تغذیه اضطراری مهمترین اولویت جمعیت هلال احمر است .

وی در خصوص آرامش روانی حاکم بر منطقه نیز گفت : با وجود 216 پیش لرزه و پس لرزه که حتی 5.8 ریشتر نیز بوده است ،‌وجود ترس و وحشت طبعی است .

تعداد مصدومین به 317 نفر رسید
مرادی پور با اشاره به تعداد مصدومین زلزله روز گذشته اظهار داشت : طبق آمار دقیق تا صبح امروز ،‌ 317 نفر دچار مصدومیت شدند .
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------