زن شناسایی می‌کرد؛ دزدهای نقابدار سرقت



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - زن شناسایی می‌کرد؛ دزدهای نقابدار سرقت

سه مرد و یک زن نقابدار که در ساعات پایانی شب از مغازه‌ها و فروشگاه‌های شهر مشهد سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان مشهد از سرقت اموال مغازه اش خبر داد و گفت: هنگام تعطیل کردن مغازه چهار نفر که نقاب به چهره داشتند، با تخریب شیشه ها وارد مغازه شده و با چوبدستی، قمه و چاقو مرا کتک زدندکه بشدت زخمی شدم.

شاکی افزود: مهاجمان نقابدار پس از سرقت اموال و مقادیری پول، دست و پایم را بسته و مرا در انباری مغازه محبوس کردند. پس از فرار سارقان، یکی از همسایه ها که از مقابل مغازه عبور می کرد متوجه نیمه باز بودن در شد و مرا به بیمارستان منتقل کرد.در پی این شکایت و دستور قضایی، تحقیقات پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارقان فراری آغاز شد. ماموران در بازرسی از مغازه شاکی متوجه شدند، سارقان پیش از فرار دوربین مداربسته مغازه را نیز تخریب کرده اند تا ردی از خود باقی نگذارند.

در حالی که جستجو برای دستگیری چهار سارق نقابدار ادامه داشت، چند مغازه دار دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت های مشابهی را ارائه کردند.

تحقیقات ادامه داشت تا این که چند هفته پیش گزارش سرقت دیگری در دستور کار پلیس قرار گرفت. وقتی ماموران به محل اعزام شدند، مشاهده کردند این سرقت نیز مانند دیگر سرقت ها انجام شده و سارقان وقتی زنگ خطر مغازه به صدا درآمده است، اموال کمی دزدیده و متواری شده اند. این در حالی بود که دوربین مداربسته مغازه در قسمتی نصب شده بود که متهمان متوجه آن نشده بودند.

در بازبینی فیلم ماموران متوجه شدند، دو نفر از چهار سارق هنگام فرار نقاب از چهره هایشان افتاده است. با به دست آمدن تصویر این دو نفر، ماموران که احتمال می دادند آنها از افراد سابقه دار باشند به بررسی بانک اطلاعات مجرمان پلیس آگاهی پرداخته و هویت آن دو را که اصغر و حسام نام داشتند، شناسایی کردند.

با به دست آمدن این سرنخ، دو متهم تحت تعقیب قرار گرفتند و روز های پایانی هفته گذشته دستگیر شدند. آنها با انتقال به پلیس آگاهی به دزدی های سریالی با همدستی یک متهم سابقه دار به نام اکبر و یک زن جوان اعتراف کردند.

در این مرحله معلوم شد اکبر ـ سرکرده باند ـ از اوباش معروف مشهد است که این متهم نیز در خانه ای در جنوب شهر دستگیر شد.

سرکرده باند با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با دو همدستش به چند فقره سرقت اعتراف کرد.

وی گفت: یک زن جوان که همدستمان است، چند روز پیش از سرقت ها به عنوان مشتری وارد مغازه و فروشگاه ها می شد و اطلاعات صاحبان این مراکز، موقعیت و اموالی را که در این مکان ها وجود داشت در اختیار اعضای باند قرار می داد و هنگام سرقت این زن نیز با نقاب به محل های سرقت می آمد و با زخمی کردن مالکان مغازه ها پول و اموال را سرقت می کردیم.

در پی اظهارات سرکرده باند، زنی که همدست آنها بود، تحت تعقیب قرار گرفت و دو روز پیش دستگیر شد.

او نیز با انتقال به پلیس آگاهی با همدستانش مواجهه حضوری شد و به طراحی نقشه سرقت ها و همدستی با دیگر اعضای باند اعتراف کرد.

سرهنگ حجت نیک مرام، فرمانده انتظامی مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: متهمان در بازجویی اولیه به 15 فقره سرقت از فروشگاه ها و مغازه ها و زخمی کردن تعدادی از صاحبان این مکان ها اعتراف کرده اند. با صدور قرار قانونی برای متهمان تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

افرادی که در دام سارقان گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از آنها و پیگیری پرونده به پلیس آگاهی مشهد در استان خراسان رضوی مراجعه کنند.
اخبار حوادث - جام جم

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------