آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

مرگ ۵ قلاده شیر در سیرک پرشین



اخبار حوادث - مرگ ۵ قلاده شیر در سیرک پرشین

از آنجا که ممکن است این اتفاق به دلیل تعلل مالک سیرک و کوتاهی در مراقبت از حیوانات رخ داده باشد، موضوع کاملا در دست بررسی است و سازمان محیط زیست هرگونه تخلفی را با تشخیص مقامات قضایی پیگیری خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، امیرحسین داداشی گفت: سیرک پرشین با حیواناتی مثل شیر، خرس و میمون در حرکت به سمت شهرستان بوکان در آذربایجان غربی بود که به دلیل شرایط نامناسب نگهداری، ۲قلاده شیر نر و ماده به همراه ۳توله آنها از بین رفتند.

او با بیان این که این دو شیر بالغ خواهر و برادر بودند گفت: به دلیل شرایط نادرست نگهداری و مراقبت ناکافی، این دو شیر که چارلی و سالی نام داشتند، جفتگیری کردندو صاحب ۳توله شدند. این در حالی است که این نوع جفتگیری که درون زایی گفته می شود، باعث تولد توله هایی با نقص ژنتیکی خواهد شد.

وی ادامه داد: شیر ماده احتیاج به جراحی سزارین داشت اما به دلیل شرایط نامناسب وضع حمل یکی از توله ها جلو رحم را گرفته و مانع از خروج دو توله دیگر شده بود که در نهایت هر سه توله از بین رفتند و شیر ماده هم در اثر عفونت تلف شد. مدتی بعد هم شیر نر به دلیل سکته از بین رفت.

به گفته داداشی از آنجا که ممکن است این اتفاق به دلیل تعلل مالک سیرک و کوتاهی در مراقبت از حیوانات رخ داده باشد، موضوع کاملا در دست بررسی است و سازمان محیط زیست هرگونه تخلفی را با تشخیص مقامات قضایی پیگیری خواهد کرد.

این در حالی است که دکتر ایمان معماریان، دامپزشک حیات وحش مرکز بازپروری پارک پردیسان تهران به اطلاعات گفت: درون‌زایی منجر به تولد توله های ناقص می شود اما پیش بینی می شود مرگ همزمان دو شیر نر و ماده به دلیل شرایط نامناسب نگهداری از حیوانات اتفاق افتاده باشد.او ادامه می دهد: شرایط بد زایمان یا مراقبت پس از زایمان هم می تواند علت دیگری برای مرگ شیر ماده باشد.

پیش از این، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اجازه نمی دهیم در سیرک ها از حیات وحش سوءاستفاده شود، گفته بود: امکان تعطیلی یکشبه تمام سیرک‌های کشور وجود ندارد.

دکتر معصومه ابتکار با اشاره به این که سیرک ها از سال ها قبل در ایران و تمام دنیا وجود داشته‌اند گفت: فعالان و دوستداران حیات وحش همیشه با برگزاری سیرک ها و حضور حیوانات در آنها مخالفت داشته اند .اما اینکه برخی از طرفداران حیات وحش تصور می کنند که ظرف یکی دو ماه می توانیم اعلام کنیم که فعالیتها تمام سیرک ها تعطیل است اشتباه است چرا که چنین چیزی امکان ندارد و تعطیلی سیرک‌ها زمان می برد .او گفته بود: دلمان نمی خواهد در سیرک ها از حیات وحش سوء استفاده شود اما فعلا تنها با اعمال قوانین سختگیرانه می توانیم تا حدودی فعالیت این اماکن را کنترل کرده و در چند سال آینده برای جمع آوری این اماکن اقدام کنیم.

به گفته ابتکار، گونه های موجود در سیرک‌ها وارداتی بوده و بسیاری از آنها قابل بازگشت به طبیعت نیستند و هیچ یک از باغ وحش ها هم علاقه‌ای به نگهداری آنها ندارند.
اخبار حوادث - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------