کلاهبرداري به بهانه فروش «آينه جادويي»



اخبار حوادث - کلاهبرداري به بهانه فروش «آينه جادويي»

رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري مردي خبر داد که تحت عنوان رابط يک شرکت عرضه کننده محصولات ماهواره اي به کلاهبرداري از شهروندان اقدام کرده بود.

 به گزارش خراسان، در تاريخ سي ام تير امسال زني ميانسال با مراجعه به کلانتري 108 اعلام کرد که فريب تبليغات يکي از شبکه هاي ماهواره اي را خورده و مبلغ 100 ميليون تومان از او کلاهبرداري شده است که پرونده در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

شاکي پس از حضور در پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهاراتش گفت: با ديدن برنامه اي ماهواره اي به نام قدرت پنهان که هر شب از يکي از شبکه هاي ماهواره اي پخش مي شود ، اطلاع پيدا کردم که افرادي با طي کردن دوره هاي رياضتي به مرحله اي از مقامات ماورايي مي رسند و از طريق قدرت هاي به دست آورده ماورايي خود، اقدام به شفاي مريضان لاعلاج مي کنند؛ به واسطه اينکه يکي از بستگانم دچار بيماري مغزي است و بنا بر نظريه اعلامي چندين گروه پزشکي مبني بر نبود امکان جراحي، با شماره هاي زيرنويس درج شده در برنامه قدرت پنهان تماس گرفتم و مسئولان اين برنامه مدعي شدند که آينه هايي 100 ساله در اختيار دارند که افراد داراي قدرت ماورايي با انتقال قدرت خود از طريق اين آينه هاي مخصوص، به درمان مريضان لاعلاج اقدام مي کنند.

شاکي ادامه داد: در حالي که به شدت تحت تأثير تبليغات ماهواره اي و قدرت بيان کارشناس برنامه قدرت پنهان قرار گرفته بودم، موضوع آينه هاي 100 ساله را با تعدادي از بستگان خود در ميان گذاشتم و آنها نيز پس از مشاهده تبليغات ماهواره اي برنامه مذکور قبول کردند تا با جمع آوري پول درخواستي مديران برنامه قدرت پنهان، به خريد آينه 100 ساله و به تصور خود، درمان بيمار اقدام کنم.

شاکي گفت: پس از اعلام آمادگي براي خريد آينه، عوامل برنامه قدرت پنهان يک شماره تماس در تهران را به من دادند تا براي هماهنگي هاي بعدي با اين شماره تماس بگيرم؛ زماني که با اين شماره تماس گرفتم، مرد جواني پاسخگو شد و ضمن تأييد و تعريف از برنامه و قدرت آينه يک شماره حساب بانکي در شعبه خيابان رودکي به من داد تا مبلغ 100 ميليون تومان را براي خريد آينه به اين حساب واريز کنم.

شاکي در خصوص چگونگي اطلاع از کلاهبرداري نيز گفت: پس از واريز مبلغ صد ميليون تومان به حساب شعبه رودکي، ديگر آن جوان پاسخگوي تماس هاي بعدي من نبود؛ در حالي که بستگان نيز پيگير خريد آينه بودند. چندين بار با شماره هاي زيرنويس برنامه قدرت پنهان تماس گرفتم اما از سوي آنها نيز هيچ گونه پاسخ قانع کننده اي دريافت نکردم و متوجه شدم از من کلاهبرداري شده است. با آغاز رسيدگي به پرونده در پايگاه هشتم پليس آگاهي، کارآگاهان با شناسايي صاحب شماره حساب بانکي پژمان 25 ساله را در محل سکونتش واقع در خيابان کميل دستگير کردند.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: به صورت کاملا تصادفي و زماني که شبکه هاي ماهواره اي را چک مي کردم، متوجه تبليغات برنامه قدرت پنهان در خصوص درخواست همکاري در ايران شدم؛ آنها پيشنهاد همکاري به من و پرداخت ماهيانه مبلغ 700 هزار تومان به عنوان حقوق را دادند تا در ازاي آن نسبت به انتقال وجوه دريافتي آنها اقدام کنم؛ من نيز که بيکار بودم پيشنهاد آنها را قبول و پس از توافق اوليه و بنا به درخواست مسئولان برنامه، يک حساب بانکي در شعبه خيابان رودکي افتتاح کردم و هر بار که افراد متقاضي خريد آينه هاي ماورايي به واريز پول به اين حساب اقدام مي کردند، من نيز از طريق صرافي هاي سطح شهر تهران پول واريز شده به حساب را به خارج از کشور منتقل مي کردم.

سرهنگ کارآگاه ميرزکي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اشاره به پخش برنامه قدرت پنهان از طريق شبکه ماهواره اي خارج از کشور گفت: با بررسي تراکنش مالي حساب بانکي متعلق به متهم و اعترافات صريح اين شخص در خصوص واريز وجوه نقد از سوي ده ها نفر، از افرادي که بدين شيوه و شگرد مورد کلاهبرداري قرار گرفتند دعوت مي شود براي طرح و پيگيري شکايت هاي خود به شعبه دهم بازپرسي دادسراي ناحيه 10 تهران و يا پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر انتهاي خيابان 12 فروردين مراجعه کنند.
اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------