سرقت ۷ کیلو طلا در ۴۰ ثانیه!



اخبار حوادث - سرقت ۷ کیلو طلا در ۴۰ ثانیه!

ما گفت سارقان را دستگير كرديم و طلاها دست‌نخورده باقي مانده است اما واقعيت اين است كه سارقان دستگير نشده‌اند؛ چون در ادامه، حرف‌شان را پس گرفتند و گفتند سارقان دستگير نشده‌اند.»

دو روز بعد از سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در دزفول، جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر شد.

به گزارش همشهری، اظهارات صاحب طلافروشي نشان مي‌دهد مردان مسلح هنگام سرقت حدود 20گلوله شليك كرده و 7كيلو طلا به سرقت برده‌اند. اين سرقت عصر شنبه از مغازه طلافروشي اميرزرگر در خيابان شريعتي دزفول رخ داد. 4مرد مسلح با تيراندازي به ويترين مغازه شيشه را شكستند و در يك چشم به هم زدن جواهرات داخل ويترين را سرقت كردند.

صاحب طلافروشي كه هنگام سرقت همراه شاگردش در مغازه بود درباره اين سرقت مي‌گويد: «حدود ساعت 6عصر روز شنبه بود كه اين اتفاق افتاد. من براي چند دقيقه رفتم طبقه بالاي مغازه اما ناگهان صداي رگبار گلوله شنيدم. وقتي آمدم پايين فهميدم چند سارق به مغازه‌مان حمله كرده‌اند.

آنها 4نفر بودند كه همه‌شان، حتي راننده هم كلاشينكف داشت و ما هيچ كاري نتوانستيم انجام دهيم. آنها حدود 20گلوله به شكل دايره‌اي به شيشه ويترين شليك كرده و آن را به‌طور كامل از بين برده بودند. وقتي به ديوار داخل مغازه نگاه كردم سوراخ‌سوراخ بود و شاگردم از ترس خودش را روي زمين انداخته بود.»

اين مرد ادامه داد: «همه‌‌چيز در 40ثانيه اتفاق افتاد و سارقان با شكستن شيشه ويترين همه طلاها را كه حدود 7كيلوگرم بود داخل يك ساك ريختند. حتي ما كركره مغازه را كه برقي است پايين داديم اما قبل از آنكه كركره به‌طور كامل پايين بيايد سارقان همه طلاهاي داخل ويترين را با خودشان بردند. آنها هنگام فرار سوار يك خودروي پژو شدند و آنطور كه شنيدم گويا هنگام سرقت خيابان را هم بسته بودند تا راحت‌تر فرار كنند. اين نشان مي‌دهد سارقان با آمادگي و نقشه قبلي اين سرقت را انجام داده‌اند.»

مالباخته درباره حضور پليس در صحنه گفت: «سرقت از مغازه‌ام در حالي انجام شده كه در فاصله 50 متري مغازه‌مان يك كانكس پليس قرار دارد كه هميشه مأموران داخلش هستند. قبلا هيچ سرقتي از مغازه‌مان انجام نشده بود. ما همه تجهيزات امنيتي مثل كركره برقي، در برقي و آژير را داشتيم كه استفاده كرديم. ما هيچ وقت فكر چنين اتفاقي را نمي‌كرديم.»

صاحب طلافروشي اما از پليس ناراضي به‌نظر مي‌رسد. او مي‌گويد: «پليس يك روز بعد از اين حادثه به ما گفت سارقان را دستگير كرديم و طلاها دست‌نخورده باقي مانده است اما واقعيت اين است كه سارقان دستگير نشده‌اند؛ چون در ادامه، حرف‌شان را پس گرفتند و گفتند سارقان دستگير نشده‌اند.»

وي ادامه مي‌دهد: «از پليس مي‌خواهيم به‌خاطر اذهان عمومي و اينكه در جامعه رعب و وحشت ايجاد نشود سارقان را دستگير كنند؛ چون در 45روز گذشته به 4طلافروشي ديگر هم دستبرد زده شده بود. يكي نيمه شب در ميدان اصلي دزفول رخ داد كه صندوق را باز كرده و طلاها را سرقت كرده بودند. در موردي ديگر سقف يك طلافروشي را سوراخ كرده بودند اما موفقيت‌آميز نبود و چند مورد ديگر هم بود كه موفقيت‌آميز بود. اگر اينطور باشد طلافروشان بايد در مغازه‌هايشان را ببندند. حالا ما 2روز است كه بيكاريم. چون طلاها را برده‌اند و ما چيزي نداريم كه با آن كار كنيم ‌و در اين شرايط پدرم وضعيت روحي خيلي بدي دارد.» 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------