آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

هیولای مرگ



اخبار حوادث - هیولای مرگ

مرگ پس از 13 سال نجات یافتگان  11 سپتامبر را تعقیب می کند

سه نفر از آتش‌نشانان که در عملیات امدادرسانی به حادثه‌دیدگان انفجار برج‌های دوقلوی امریکا شرکت داشتند، براثر ابتلا به سرطان به طور همزمان در یک روز جان باختند.

 

«هووارد بیشاف»، «دانیل هلگوند» (هر دو 58 ساله) و «روبرت لیور» 56 ساله که یک سال پیش از خدمت در آتش‌نشانی نیویورک بازنشسته شده بودند، چند ماه پس از حادثه انفجار برج‌های دوقلو به سرطان مبتلا شدند و به رغم بیماری سخت و دشوار، دو دهه به خدمت‌رسانی در گروه‌های امداد و نجات ادامه دادند.

 

این سه آتش‌نشان فقید که با سرطان خون، مری و روده در یک روز جان خود را از دست دادند، به گفته بسیاری از کارشناسان هر سه در اثر ترکیبات سمی ناشی از انفجار برج‌های دوقلو مبتلا به سرطان شده بودند.


«هلگوند» یکی از این آتش‌نشانان تنها یک روز تا 56 سالگی فاصله داشت که سرطان امانش نداد و جان سپرد.

 

شمار امدادگرانی که پس از حادثه انفجار برج‌های دوقلو دچار بیماری‌هایی شده‌اند زیاد است. انتشار گازهای سمی ناشی از انفجار ساختمان‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی امریکا تا کیلومترها دورتر از محل حادثه آثار زیانباری بر سلامت آتش‌نشانان امدادگر و حتی آنهایی که از میان آتش و دود بیرون کشیده شده‌اند گذاشته است.

 

براساس آمار 99 درصد از این امدادگران از بعد از حادثه با مشکلات تنفسی و انواع بیماری‌ها روبه‌رو شده‌اند که سه آتش‌نشان فوت شده جزو این گروه صدمه دیده بوده‌اند.سازمان آتش‌نشانی نیویورک پس از انفجار برج‌‌های دوقلو تاکنون 343 آتش‌نشان خود را از دست داده و این درحالی است که 850 آتش‌نشان و امدادگر حاضر در محل انفجار و بسیاری از نجات‌یافتگان از برج‌های دوقلو با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

عمق آسیب‌رسانی به امدادرسانان حادثه به قدری هولناک بوده که بسیاری از احزاب امریکایی خواستار افزایش پرداخت حق درمان به بازماندگان حادثه 11 سپتامبر هستند.در صورتی که این تلاش‌ها به ثمر بنشیند امدادرسانان 11 سپتامبر تا 24 سال دیگر حق درمان دریافت خواهند کرد.

 

در حادثه 11 سپتامبر سال 2001 (13 سال پیش) جمعاً 3 هزار نفر در نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا براثر این حادثه کشته شده‌اند. پزشکان بر این باورند تبعات این اتفاق هولناک تا سال‌ها سلامت افرادی را که در محل بوده‌اند تهدید خواهد کرد. پروژه ساخت مجدد برج‌های دوقلو از چهار سال پیش کلید خورده است.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------