قصاص و زندان برای جنایتکاران خانه متروکه



اخبار حوادث - قصاص و زندان برای جنایتکاران خانه متروکه

جنایتکاران خانه متروکه که راننده‌ای را در خلوتی شبانه به قتل رسانده بودند به قصاص و زندان محکوم شدند.

سحرگاه 22 مهر ماه سال 92 مأموران کلانتری 107 فلسطین با تماس چند دانشجوی جوان در جریان پیدا شدن جسد خونین مردی در کوی البرز خیابان حافظ قرار گرفتند.

خیلی زود مأموران خود را به بالای سر جسد مرد ناشناس که کنار پرشیای سفید رنگی افتاده بود، رساندند. بررسی‌های ابتدایی نشان از آن داشت که قربانی خونین «احمد» راننده پژو پرشیا است که شب گذشته از خانه برادرش در شهریار خارج شده و به سمت خانه خودش در خیابان فرجام راه افتاده بود، در این مرحله برای شناسایی عاملان این جنایت به سراغ دوربین‌های مداربسته چند ساختمان رفتند.


در بررسی فیلم مشخص شد خودروی پژو در زمان ورود به کوی البرز 2، سه سرنشین داشت که خیلی زود یکی از مغازه‌داران عنوان کرد دو جوان دیگر را می‌شناسد.


این مرد به مأموران گفت: «سامان» و «داوود» پسران خیابانی هستند و بیشتر شب‌ها برای خوابیدن به خانه متروکه‌ای در انتهای کوی البرز که پاتوق معتادان است، می‌روند.
همین سرنخ کافی بود تا مأموران خانه متروکه را به محاصره خود درآورند و در کمین دو جوان نشستند تا اینکه روز 29 آبان ماه «داوود» که قصد داشت وارد خانه متروکه شود دستگیر شد.


«داوود» در همان بازجویی‌های نخست به همدستی در ماجرای قتل راننده پژو پرشیا اعتراف کرد و بدین ترتیب عصر همان روز مأموران در عملیاتی غافلگیرانه «سامان» را در چهارراه استانبول دستگیر کردند.


«سامان»‌وقتی دید از سوی همدستش لو رفته به مأموران گفت: شب حادثه قصد سرقت خودرو را داشتیم و به همین خاطر به بهانه دربستی گرفتن سوار آن شدیم سپس به بهانه جا ماندن مدارکمان در خانه از راننده خواستیم به کوی البرز برگردد.


وقتی وارد کوی البرز شدیم راننده را با چاقو تهدید کردیم اما وی مقاومت کرد و باعث شد او را بکشیم. وی افزود: تصمیم داشتیم با پژو پرشیا فرار کنیم اما چون روی صندلی‌ها خون ریخته بود ترسیدیم و پیاده به مخفیگاه‌مان رفتیم.


در دادگاه دوم آذر ماه سال گذشته عاملان این جنایت در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران حاضر شدند. ابتدا پدر و مادر «احمد» پیش روی ریاست دادگاه ایستادند و خواستار قصاص قاتلان پسرشان شدند. سپس «داوود»‌برای دفاع در جایگاه قرار گرفت و به قاضی «عزیز محمدی» گفت:شب حادثه مواد کشیده بودیم و از سوی صاحبکارم که «بهروز» نام دارد مأموریت داشتیم «احمد» را به قتل برسانیم.


وی در این ادعای جدید گفت: «بهروز» قول داده بود پس از کشتن «احمد»‌به سراغ خانواده‌اش برود و از آنها رضایت بگیرد اما وی ناپدید شده و خبری از او نداریم. قاتل جوان ادامه داد: من تنها دو ضربه به احمد زدم ولی فکر نکنم باعث مرگش شده باشم و احتمال می‌دهم با ضربات «سامان» به قتل رسیده باشد و در این سناریو تنها 20 هزار تومان از جیب «احمد» دزدیدیم و دیگر تحمل این شرایط را ندارم و دوست دارم بمیرم. «سامان» نیز پس از ادعاهای همدستش گفت: وقتی «داوود» با چاقو «احمد» را هدف قرار داد ترسیدم و پا به فرار گذاشتم و در قتل راننده پژو هیچ نقشی نداشتم.


بنابر این گزارش، پس از اظهارات دو متهم، قاضی عزیز محمدی و چهار قاضی مستشار وارد شور شده و «داوود» و «سامان» را به قصاص نفس- اعدام- شش سال زندان و 148 ضربه شلاق محکوم کردند و هفته گذشته این حکم در شعبه 22 دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------