مرگ قاتل آدمخوار در زندان



اخبار حوادث - این مرد قاتل سریالی رودخانه روچستر نیویورک بود
مرگ قاتل آدمخوار در زندان

نام و زندگی قاتلان سریالی همواره در تاریخ لرزه بر اندام هر شنونده و خواننده‌ای می‌اندازد.

آن‌ها همیشه برای جنایت‌های هولناک خود دلایل خاص داشته و همه قتل‌هایشان را نسبت به ظلمی که در دوران کودکی یا نوجوانی‌شان بر آن‌ها روا شده است کاملاً جایز می‌دانند.


«آرتور جان شاوکراس» یکی از این قاتلان زنجیره‌ای است، او به دلیل جنایت‌های خود به قاتل رودخانه روچستر نیویورک شهرت یافت.

تولد و کودکی
شاوکراس در منطقه کیتری، مین متولد شده است سپس خانواده‌اش به نیویورک نقل مکان کردند. هنگامی که آرتور جوان‌تر شد تحت آزمایش تست هوش قرار گرفت و پزشکان وی را انسانی کم‌هوش شناختند. آرتور از دوران کودکی خود به عنوان بدترین روزهای زندگی‌اش یاد می‌کند. او مادرش را زنی سلطه‌جو که مدام فریاد می‌کشید شناخته و بارها عنوان کرد که از سوی مادرش مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در سن 9 سالگی به خاطر رفتار زشت و غیراخلاقی خانواده‌اش با وی دچار لطمات روحی شدید شده است.
وی همواره در دوران تحصیل دانش‌آموزی خشن و قلدر بود و رفتارهای خشونت‌آمیز از خود نشان می‌داد.


ازدواج
شاوکراس در سال 1964 ازدواج کرد و تنها یک سال بعد هنگامی که یک پسر داشت در نوامبر 1965 میلادی از همسرش جدا شد، در همین سال او به جرم سرقت از فروشگاه تحت آزادی مشروط حضانت و سرپرستی پسرش را به همسرش سپرد و دیگر او را ملاقات نکرد.


 ویتنام
اکتبر سال 1967 تا سپتامبر 1968میلادی آرتور از سوی ارتش به ویتنام فرستاده شد، وی بارها ادعا کرده که در طول جنگ 39 سرباز دشمن را به شکل فجیعی کشته است.
او پس از بازگشت از جنگ در سال 1969 میلادی به جرم آتش‌افروزی به پنج سال زندان محکوم شد اما تنها 22 ماه از دوران محکومیت خود را گذرانده بود که آزاد شد سپس تصمیم به ازدواج گرفت. ازدواج دوم و سوم وی نیز همچون ازدواج اولش کوتاه مدت بود، پس از ازدواج سوم وی به قتل دو کودک متهم شد.


   قتل‌های خشن
نخستین قربانی وی «جک بلیک» 10 ساله پسری بود که پس از آزار و اذیت، جسدش در منطقه جنگلی پیدا شد. وی خفه شده بود.


دومین قربانی «کارن ان هیل» هشت سال سن داشته و جسد وی را یک کارگر زیر پل پیدا کرده بود. براساس کالبدشکافی‌های انجام شده وی نیز مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته بود.


مأموران پلیس «شاوکراس» را در اکتبر سال 1972 میلادی به عنوان مظنون پرونده بازداشت کردند. با توجه به اعتراف‌های شاوکراس و همکاری با پلیس او به 25 سال زندان محکوم شد. او تنها 14 سال از محکومیت خود را گذراند و از زندان آزاد شد.


   آدمخواری در نیویورک
در ژوئن سال 1987 میلادی شاوکراس با نامزد خود رزماری به روچستر نیویورک نقل مکان کرد. در ماه مارس 1988 میلادی او ولگردی‌هایش را در خیابان‌های نیویورک آغاز کرد. اغلب قربانیان وی زنان خیابانی بوده که پس از آزار و اذیت آن‌ها را کشته و آدمخواری می‌کرد.

 

سپس بقیه اجساد را در رودخانه روچستر نیویورک رها می‌کرد. برخی از اجساد ماه‌ها بعد یافت شده و افسران پلیس قادر به شناسایی هویت آن‌ها نبوده‌اند.


اف.بی.آی پروفایل آرتور را به عنوان قاتل زنجیره‌ای در برنامه کاری خود قرار داد. کارآگاهان امیدوار بودند در فصول سرد سال قاتل دست از جنایت‌های خود برداشته و برای مدتی متوقف شود، اما آن‌ها به سرعت متوجه شدند که در اشتباه بوده و قاتل همچنان قربانی می‌گرفت.


آرتور پس از جنایات مکرر در 3 ژانویه 1990 میلادی به عنوان قاتل و مظنون یک زن خیابانی دستگیر شد. وی پس از بازجویی به قتل اعتراف کرد. در اکتبر سال 1990 میلادی پزشکان روی او آزمایش‌هایی انجام دادند تا دریابند آیا آسیب‌های مغزی باعث رفتار جنایتکارانه در وی شده است؟


   تأیید سلامت روانی
پزشکان پس از انجام آزمایش‌های مکرر و گفت‌وگوهای گسترده اعلام کردند او هیچ‌گونه اختلال شخصیتی چندگانه نداشته و با وجودی که بارها از آزار و اذیت دوران کودکی‌اش سخن گفته و میل شدیدش را به آدمخواری مطرح کرده اما داستان‌های وی باورنکردنی و اغراق‌آمیز بوده است.


شاوکراس پس از تفهیم اتهاماتش به 250 سال زندان محکوم شد اما در سن 63 سالگی بر اثر ایست قلبی پشت میله‌های زندان جان سپرد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------