قتل 18روز بعد از آزادی از زندان



اخبار حوادث - قتل 18روز بعد از آزادی از زندان

مرد کیف‌قاپ که متهم است حین سرقت کیف‌ زنی میانسال او را به زمین کوبیده و باعث مرگش شده‌ است، مدعی‌ شد قصد نداشته قتل انجام دهد و مقتول زمان کیف‌قاپی زنده ‌بود.

به گزارش خبرنگار ما، متهم که دیروز در شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران محاکمه می‌شد پذیرفت به مقتول آسیب وارد کرده و از اولیای‌دم خواست او را ببخشند. 

 

نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفر‌خواست گفت: «متهم به‌نام کامران، مرداد سال91 در حالی‌که قصد داشت کیف زنی تنها به نام منیژه را سرقت کند باعث مرگ او شد.

 

وی ابتدا کیف‌ مقتول را گرفت و هنگامی که با مقاومت این زن مواجه شد او را به زمین کوبیده که همین هم باعث ضربه مغزی و مرگش شده است. کامران چهارماه بعد از ارتکاب قتل توسط ماموران پلیس شناسایی و بازداشت شد و هرچند در ابتدا قصد مقاومت داشت اما بررسی سوابق متعددی که او داشت و سایر مدارک به‌دست‌آمده او را به بن‌بست رساند و سرانجام مجبور به اعتراف شد.

 

هرچند متهم ابتدا مدعی ‌شده ‌بود تلفن همراه مسروقه‌ای را که از او کشف شده از یک دستفروش خریده اما وقتی نتوانست ادعایش را ثابت کند به قتل زن تنها اعتراف کرد.» نماینده دادستان در ادامه گفت: «با توجه به جزییاتی که متهم در اعترافاتش گفته و مقرون به واقع نیز هست و همچنین شکایت اولیای‌‌دم و سایر مدارک موجود در پرونده درخواست صدور رای قانونی را دارم.»

 

در ادامه دختر و پسر مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای متهم درخواست صدور حکم قصاص کردند. پسر مقتول گفت: «مادرم برای انجام کاری از خانه خارج شده بود، وقتی دیر کرد با او تماس گرفتیم جواب نداد. وقتی متوجه شدم او مجروح و به بیمارستان برده ‌شده ‌است به بیمارستان رفتم. مادرم بیهوش بود.

 

برای پیگیری وضعیت بلافاصله به محل حادثه رفتم و کارگران به من گفتند سارق گوشی تلفن همراه مادرم را هم با خودش برده ‌است. از همان موقع ردیابی‌ها آغاز شد و چهارماه بعد نیز پلیس متهم را بازداشت کرد. در کیف مادرم شش‌میلیون‌تومان پول و گوشی تلفن‌همراهش بود که همه آنها به سرقت رفت و خواهان بازگرداندنشان هستیم.» در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: «من قصدی برای کشتن مقتول نداشتم. مرا به جرم حمل مواد بازداشتم کرده ‌بودند. روز حادثه 18روز بود که از زندان آزاد شده ‌بودم، البته یک سابقه هم به اتهام کیف‌قاپی دارم. روز حادثه دوستم به خانه ما آمد. او مقداری مواد داشت.

 

ما تا صبح مواد کشیدیم و مشروب خوردیم. دوستم موتور داشت. قرار شد برای خرید ساندویچ بیرون بروم و چیزی برای خوردن تهیه کنم، موتور را برداشتم و به‌سمت خیابان بهبودی رفتم. در خیابان بهبودی ساختمانی درحال ساخت بود. زنی را دیدم که در حال عبور از آنجا بود چون قبلا هم کیف‌قاپی کرده‌ بودم تصمیم گرفتم کیفش را سرقت کنم.

 

کیف را گرفتم، آن زن مقاومت کرد اما هلش ندادم چون سوار موتور بودم کیف را کشیدم و آن زن هم به زمین برخورد کرد اما حالش خوب بود.»  متهم گفت: وقتی کیف را گرفتم و گاز دادم او داشت جیغ می‌کشید و با مردمی که دورش بودند صحبت می‌کرد.

 

ضربه به سرش احتمالا بعدا وارد شده ‌است. به خانه که برگشتم کیف‌ را باز کردم. 150هزارتومان بیشتر در کیف‌ نبود تلفن همراهش هم بود که ماموران من را از طریق تلفن همراه شناسایی کردند.  وی در آخرین دفاعیاتش گفت: از فرزندان مقتول به‌خاطر اینکه باعث مرگ مادرشان شده‌ام عذرخواهی می‌کنم و درخواست دارم به جوانی‌ام رحم کنند و من را ببخشند.  قضات پس از پایان جلسه رسیدگی وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------