«عشق خياباني» به اسيدپاشي هولناک انجامي



اخبار,اخبار حوادث , اسيدپاشي

 

اخبار حوادث - رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي خبر داد:
«عشق خياباني» به اسيدپاشي هولناک انجاميد

بار ديگر شعله هاي سوزان «عشق خياباني» که با اسيدپاشي فرونشست، پسري را در آستانه مرگ قرار داد و ۲ زندگي را به آتش کشيد. 

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي اگر چه عواملي مانند دوستي هاي خياباني، اعتياد و بيکاري را از عوامل اصلي جرايم خشن مي داند اما معتقد است سست شدن اعتقادات و ارزش هاي مذهبي در برخي خانواده ها، مهم ترين دليل وقوع بسياري از جنايت هاي هولناک و فروپاشي بنيان زندگي هاست.

 

وقتي آخرين برگ دفتر خاطرات ۲۶ سال حوادث تلخ و شيرين کارآگاه بيدمشکي؛ به پرونده «اسيدپاشي» چند روز گذشته در مشهد مي رسد، مي گويد: زن ۳۰ ساله اي که داراي يک فرزند خردسال بود با جوان ۳۱ ساله اي هنگام انجام ورزش هاي رزمي آشنا مي شود و بدين ترتيب رابطه شيطاني شکل مي گيرد.

 

اين ارتباط و دوستي خياباني تا آن جا پيش مي رود که زن جوان براي ازدواج با پسر ۳۱ ساله از همسرش طلاق مي گيرد و حضانت فرزندش را نيز به همسرش مي سپارد اما چند ماه بعد و در حالي که هر روز ارتباط شيطاني آن ها بيشتر مي شد پسر جوان در تيرماه سال جاري با دختر ديگري ازدواج مي کند و تصميم مي گيرد به ارتباط خود با آن زن پايان دهد اما زن جوان که زندگي اش را به خاطر او متلاشي کرده بود وقتي با شکست درعشق خياباني روبه رو مي شود، با طرح نقشه اي شوم، پسر ۳۱ ساله را به ساختماني در مشهد مي کشاند تا براي آخرين بار همديگر را ببينند.

 

او از قبل ظرف پر از اسيد را به داخل ساختمان مي برد و در يک فرصت مناسب ناگهان ظرف اسيد را روي او خالي مي کند.

 

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي که حتي از بيان اين گونه حوادث تلخ رنج مي برد، مي افزايد: اگر چه آن جوان در مرکز درماني بستري شد و با مرگ دست و پنجه نرم مي کند اما دو چشم او تخليه شده، بيني و لب و گوشش نيز به طور کامل از بين رفته است و آن زن نيز پس از مدتي فرار با تلاش گروهي از کارآگاهان ورزيده اداره جنايي به سرپرستي سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي) دستگير شد.

 

وقتي سخنان رئيس پليس آگاهي به فعاليت هاي کارآگاهان اداره جنايي رسيد ناخودآگاه به ياد قدرداني هاي قاضي موحدي راد و قاضي حسيني، ۲ بازپرس ويژه قتل عمد در مشهد افتادم که همواره از تيزهوشي و عمليات سريع آن ها براي دستگيري قاتلان و جانيان سخن مي گفتند که بسياري از عاملان قتل ها را طي روزهاي نخستين پس از ارتکاب جرم به دام انداخته اند و تاکنون بيش از ۹۰ درصد قتل ها کشف شده است.

 

اگر چه سرهنگ بيدمشکي ابهت و اقتدار نظامي دارد اما هيچگاه روزي را که کودک ربوده شده را در آغوش گرفته بود و اشک مي ريخت از ياد نمي برم.

 

او مي گويد: بهترين لحظات زندگي ام هنگامي است که مالباختگان با ديدن اموال سرقتي خود لبخند مي زنند اما من که بارها استرس هاي روحي و رواني او را شاهد بوده ام دوست دارم از روزي بنويسم که همکاران او در اداره عمليات ويژه با گروگانگيران مسلح درگير شده بودند و اين خبر آزادي گروگان بود که لبخند را بر لبان اين فرمانده نشاند.

 

او استفاده از اصول علمي و امکانات و تجهيزات روز دنيا براي کشف جرم را از افتخارات پليس مي داند و مي گويد: اگر چه رسيدگي به پرونده هاي سرقت که بيشترين پرونده هاي پليس آگاهي را تشکيل مي دهد از اهميت خاصي برخوردار است اما اولويت اصلي آگاهي پيشگيري از وقوع جرم است که به همين منظور گشت هاي شبانه و قرارگاه سرقت فعال شده است و از سوي ديگر نيز با تأسيس ۴ مرکز پليس آگاهي در نقاط مختلف شهر مشهد سعي کرده ايم تا از مشکلات شهروندان براي پيگيري پرونده ها بکاهيم.

 

کارآگاه حسين بيدمشکي در عين حال رضايت شهروندان و احساس امنيت آنان را مهم ترين اولويت کارآگاهان مي داند و با بيان اين که ۳۹ درصد کشفيات پليس آگاهي در سال جاري نسبت به سال قبل افزايش يافته است، اضافه مي کند: تلاش شبانه روزي همکارانم در همه بخش هاي تخصصي قابل تقدير است اما خدمت به مردم در کنار مرقد مطهر امام رضا(ع) لذتي وصف ناشدني دارد که همه سختي ها را به شيريني تبديل مي کند. او از حضور گروه بررسي صحنه جرم به طور شبانه روزي در صحنه هاي وحشتناک جرايم خشن نيز ياد مي کند و مي گويد: ديدن صحنه هايي مانند قتل هاي فجيع بر روح و روان کارآگاهان تأثير مي گذارد به همين دليل نيز همواره کارشناسان روانشناسي در پليس آگاهي مشغول فعاليت هستند.

 

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي اگر چه از ۴ سال قبل رداي رياست را بر تن کرده است، اما سال ها از خدمت او در بخش هاي مختلف تخصصي پليس آگاهي مي گذرد. او به نقش مهم سردار اميري مقدم - فرمانده انتظامي استان در موفقيت هاي پي درپي پليس آگاهي نيز اشاره مي کند و يادآور مي شود: اگر حمايت ها و راهنمايي هاي فرماندهان و همچنين از خود گذشتگي کارآگاهان در سلسله مراتب فرماندهي نبود به يقين پليس آگاهي خراسان رضوي نمي توانست افتخار پليس نمونه کشور را نصيب خود کند.

 

همه اين تلاش ها موجب شده است تا در ۲ سال گذشته هيچ سرقت مسلحانه اي از طلا فروشي ها رخ ندهد که در اين زمينه همکاري صميمانه اتحاديه اين صنف نيز قابل تقدير است. وي که در سال هاي گذشته رياست مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نيز بر عهده داشت، تصريح مي کند: امروز در موضوع کالاي قاچاق به جايي رسيده ايم که ديگر قاچاقچيان و به ويژه عاملان انتقال مشروبات الکلي، خراسان رضوي را ناامن ترين مکان براي فعاليت خود مي دانند و قاچاق اين گونه محموله ها به شدت کاهش يافته است.

 

سرهنگ بيدمشکي در پايان اين گفت وگو بر حضور پليس بين مردم تأکيد مي کند و مي گويد: ارتباط تنگاتنگ پليس و اقشار مختلف مردم و همچنين مشارکت شهروندان در مأموريت ها و اطلاع رساني آن ها موجب کشف سريع برخي جرايم و در بسياري مواقع نيز باعث پيشگيري از جرايم خطرناک شده است که به عنوان خدمتگزار مردم از آن ها سپاسگزارم.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------