کلاهبرداری‌های میلیونی با وعده وام‌های آسان



اخبار حوادث - کلاهبرداری‌های میلیونی با وعده وام‌های آسان

وعده وام‌های میلیونی با سود‌های پایین شگرد تبهکاران برای کلاهبرداری از طعمه‌های ساده‌لوح بود.

پلیس پایتخت در جست‌وجوی اعضای این باند است که با افشای راز کلاهبرداری‌شان، فراری شده‌اند

اواخر شهریورماه سال گذشته چند مرد و زن با مراجعه به بازپرس دادسرای منیریه از مدیرعامل یک شرکت کاغذی و همدستانش که به کلاهبرداری میلیونی از آنان دست زده بودند، شکایت کردند.


داوود که یکی از فریب‌خوردگان است، وقتی در برابر بازپرس پرونده ایستاد، گفت: یک سال پیش از طریق درج آگهی با شرکتی آشنا شدم که با شرایط مناسب وام به متقاضیان پرداخت می‌کرد.

 

از آنجا که به وام تعمیرات نیاز داشتم موضوع را با مدیرعامل شرکت که «رضا» نام دارد مطرح کردم. وی ادعا کرد می‌تواند برایم 40 میلیون تومان وام بگیرد. فقط خواست که سند خانه‌ام را در اختیارش بگذارم. من نیز قبول کردم و در کمتر از یک ماه 40 میلیون وام را دریافت کردم و ماهانه اقساط آن را به حساب رضا واریز می‌کردم تا این که خیلی اتفاقی  متوجه‌شدم این مرد شیاد و همدستانش با تبانی قصد فروش خانه مرا دارند.


وقتی برای اعتراض به شرکت رفتم ناگهان در کمال ناباوری دیدم دفتر را تخلیه کرده‌اند و چند تن دیگر نیز آنجا بودند که مشخص شد از آنان نیز به همین شیوه کلاهبرداری شده است.


با ادعاهای مردان وزنان ساده لوح پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی نشان می‌داد اعضای این شبکه پس از کلاهبرداری میلیونی از طعمه‌هایشان فراری شده‌اند. در حالی که تلاش برای دستگیری رضا و همدستانش ادامه داشت، شکایت دیگری مطرح شد.


حسین یکی دیگر از فریب خوردگان در تحقیقات به مأموران پلیس گفت: مدتی پیش با آگهی یک مؤسسه در روزنامه روبه رو شدم که در زمینه پرداخت وام فعالیت می‌کرد باتوجه به این که نیاز شدید به پنج میلیون تومان وام داشتم به سرعت با شماره تلفن‌هایی که در آگهی نوشته شده بود تماس گرفتم.

 

وقتی به منشی مؤسسه گفتم که من به دلیل نداشتن ضامن نتوانسته‌ام از بانک وام بگیرم وی پاسخ داد آنان هنگام گرفتن وام، کارمندان رسمی را خودشان به بانک معرفی می‌کنند و فقط باید در ازای دریافت این وام به آنان یک چک هفت میلیون تومانی تحویل بدهم.

 

همان لحظه تصور می‌کردم فرصت مناسبی برایم پیش آمده است و بلافاصله آنجا رفتم و پس از دادن یک چک دو هفته طول نکشید که وام پنج میلیونی را دریافت کردم و اقساط آن را ماهانه به حساب رضا مدیرعامل شرکت واریز می‌کردم.

 

تا این‌که آخرین قسط را نیز پرداخت کردم. یک روز زنگ تلفن همراهم به‌صدا درآمد و آن‌سوی خط مردی پس از معرفی خود به من گفت که چک‌هایم برگشت خورده است، آنجا بود که جا خوردم  چراکه من هیچ چکی به کسی نداده  بودم تنها چک هفت میلیونی بود که به رضا به خاطر وام تحویل داده بودم.


وقتی از آن مرد میزان چک را پرسیدم، دیدم چکی است که به‌مدیرعامل مؤسسه‌ای که در خیابان انقلاب است تحویل داده ام. حالا از این مرد شیاد شکایت و تقاضای رسیدگی دارم.
بنابر این گزارش، این پرونده با 130 فریب خورده در دادسرای منیریه تهران در حال بررسی است‌و اعضای شبکه تبهکاری تحت تعقیب پلیسی قرار دارند.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------