شکار قرقی‌های تبهکار در مخفیگاه



اخبار حوادث - شکار قرقی‌های تبهکار در مخفیگاه

اعضای باند قرقی‌ها که نیمه شب با کمین در اطراف محل های اتراق مسافران به آنان دستبرد می‌زدند، بازداشت شدند.

این گروه سه عضو داشت که به دلیل مهارت در موتور سواری به قرقی‌ها شهرت داشتند و همیشه به صورت دو نفره حوالی محل‌های ویژه استراحت و اسکان مسافران کمین می‌کردند تا در فرصتی مناسب اموال آنها را به سرقت ببرند.


بنابر این گزارش، تجسس‌های پلیس برای به دست آوردن ردی از این گروه حرفه‌ای کیف‌قاپی به دنبال اعلام شکایتی از سوی یکی از مالباختگان در دستور کار مأموران آگاهی میاندورود قرار گرفت.


این زن به پلیس گفت: همراه اعضای خانواده‌ام برای دقایقی استراحت حوالی پلیس راه توقف کرده بودیم که ناگهان دو موتورسوار به خودروی ما نزدیک شده و کیف دستی حاوی پول و مدارک مرا از صندلی عقب خودروام برداشته و در تاریکی شب ناپدید شدند.


با توجه به نشانی‌هایی که از مشخصات اموال سرقتی و دزدان در اختیار مأموران قرار گرفته بود، آنان تجسس‌های گسترده‌ای را برای به دست آوردن ردی از مخفیگاه دزدان آغاز کردند. در حالی که دزدان هر بار بدون بر جای گذاشتن هیچ ردی به اعمال خلافکارانه خود دست زده و استراحتگاه‌های بین راهی را برای مسافران ناامن کرده بودند، مأموران اطلاعاتی از یک برداشت از حساب بانکی یکی از مالباختگان در یکی از بانک‌های سطح شهر به دست آوردند.


این تبهکار هنگامی که با در دست داشتن کارت عابر بانک طعمه خود به باجه کارت خوان یکی از بانک‌ها رفته بود، تصویرش توسط دوربین‌های سطح شهر و بانک شکار شد. با توجه به این یافته‌ها تحقیقات مأموران برای شناسایی این دزد ادامه داشت تا اینکه پلیس موفق شد مخفیگاه یکی از دزدان را در میاندورود ردیابی و آنجا را به محاصره خود درآورد.


این مرد جوان در حالی که بی‌خبر از لو رفتن مخفیگاهش قصد رفتن به آنجا را داشت از سوی کارآگاهان غافلگیر شده و به دام افتاد.


با دستگیری این دزد مشخص شد وی از تبهکاران سابقه دار منطقه بوده و بارها با اتهامات مختلف از سوی مأموران بازداشت و روانه زندان شده است.


متهم بازداشت شده که «یونس» نام دارد در جریان مراحل مقدماتی تحقیقات مأموران با بی‌گناه خواندن خود سعی کرد اطلاعات انحرافی در اختیار پلیس قرار داده و مسیر تحقیقات آنان را به گمراهی بکشاند اما وقتی با ارائه مدارک و مستندات دقیق پلیسی روبه‌رو شد و دانست راز اقدامات خلافکارانه‌اش فاش شده لب به اعتراف گشود و پرده از اقدامات خود با همدستی دو تن از دوستانش برداشت.

 

وی در اعترافات خود گفت: با همدستانم به نام‌های «علی» و «حیدر» در اواخر شب تا اوایل صبح در مکان‌هایی که مسافران در حال استراحت بودند، کمین می‌کردیم. اغلب دزدی‌های ما مقابل پلیس راه و جلوی دانشگاه منابع طبیعی و فضای سبز مقابل اداره برق با موتورسیکلت صورت می‌گرفت. ما در این مکان‌ها پرسه می‌زدیم و در فرصت مناسب اقدام به سرقت کیف دستی مسافران می‌کردیم و پس ازسرقت از محل متواری می‌شدیم.


براساس این گزارش، این دزد حرفه‌ای در تحقیقات تکمیلی به هفت سرقت دیگر در سطح شهر اعتراف کرد.


در ادامه همچنین با راهنمایی این دزد، همدستان دیگر وی به همراه یک مالخر به نام «مجتبی» دستگیر شدند.


با توجه به اطلاعاتی که از دزدان در ارتباط با لوازم سرقتی به دست آمده بود کیف‌های سرقتی که اکثراً در نقاط  مختلف و عمدتاً خلوت نزدیک محل سرقت پس از برداشتن اموال قیمتی و پول رها شده بودند، کشف شد.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------