گفت‌وگو با جواني كه مي‌خواست يك ساعته پولدار شود



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - گفت‌وگو با جواني كه مي‌خواست يك ساعته پولدار شود
براي كار به تهران آمدم اما سارق مسلح بانك شدم

پسر جوان كه فكر مي‌كرد با دستبرد مسلحانه به بانك مي‌تواند يك ساعته پولدار شود دقايقي بعد از ورود به بانك با تيز هوشي مدير شعبه دستگير شد.

هفتم مهرماه امسال زنگ هشدار بانك صادرات شعبه خيابان ري تهران خبر از دستبرد به بانك مي‌داد.

 

دقايقي بعد نخستين گشت پليس خود را به بانك رساند و با پسر جواني روبه‌رو شد كه با تهديد مدير شعبه با اسلحه كلت قصد سرقت مسلحانه داشت. ماموران كه احتمال مي‌دادند پسر جوان هر لحظه شليك كند در يك اقدام ضربتي او را خلع سلاح كرده و پس از دستگيري به كلانتري منتقل كردند.

 

روز گذشته متهم با انتقال به شعبه سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي ويژه سرقت در بازجويي‌ها گفت: به دليل بيكاري دست به اين سرقت زدم. با اعترافات متهم به سرقت مسلحانه از بانك وي با دستور قاضي منصورهاشميان بازپرس شعبه چهارم به اتهام اقدام براي سرقت مسلحانه و نگهداري اسلحه غيرمجاز روانه زندان شد.

 

در راهروي دادسرا فرصتي پيش آمد تا گفت‌وگويي با او داشته باشيم. او در صحبت‌هايش از ماجراي سفرش به تهران براي پيدا كردن كار و اعتيادش به خاطر خوابيدن در پارك گفت.

خودت را معرفي كن.
ابراهيم 28 ساله. اهل يكي از استان‌هاي غربي كشور.

براي چه كاري به تهران آمدي؟
يك ماه قبل براي پيداكردن كار از يكي از استان‌هاي غربي به تهران آمدم. روزهاي اول در خيابان پرسه مي‌زدم تا كاري پيدا كنم اما هيچ كس حاضر نبود به من كار دهد. شب‌ها براي خواب به پاركي در حوالي ميدان شوش مي‌رفتم و پس از چند شب متوجه خريد و فروش مواد در پارك شدم.

چه شد به سمت مواد مخدر رفتي؟
وقتي با يكي از فروشندگان مواد در پارك دوست شدم او ماده مخدر شيشه به من داد. همان جا بود كه به مواد مخدر اعتياد پيدا كردم. مشكلات روحي و فشار بيكاري باعث شد روزي چند بار شيشه مصرف كنم. بعد از گذشت چند روز ساقي مواد در قبال دادن مواد درخواست پول كرد و من كه پولي نداشتم تصميم به سرقت گرفتم. قبل از اينكه به تهران بيايم از شهرمان اسلحه كلتي را خريده بودم.

فكر سرقت از كجا به ذهنت آمد؟
با پرسه زدن در خيابان‌ها بانكي در خيابان ري توجهم را جلب كرد. دو روز تمام راه‌هاي ورود و خروج بانك را زيرنظر گرفتم تا اينكه فهميدم بانك ساعت دو بعدازظهر خلوت است.

نقشه سرقت را چگونه اجرا كردي؟
روز حادثه سلاح را زير لباسم مخفي كردم و ساعت 14 وارد بانك شدم. به سراغ رييس بانك رفتم و با تهديد اسلحه از او خواستم 15 ميليون تومان به من بدهد. مدير شعبه نيز از من خواست لحظاتي صبر كنم تا پول را از صندوق بياورند. من نيز اسلحه را به سمت او گرفتم و منتظر ماندم تا يكي از كارمندان پول را بياورد اما دقايقي بعد ماموران پليس وارد شعبه شدند و من را دستگير كردند.

مي‌داني عاقبت كارت چيست؟
زندان و بي‌آبرويي.

اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------