سرقت جواهرات زنان به بهانه کمک به نیازمندان



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

اخبار حوادث - سرقت جواهرات زنان به بهانه کمک به نیازمندان

مردی جوان که زنان را با شگردی خاص فریب می‌داد و طلا و جواهرات آنها را به سرقت می‌برد به دام افتاد.  به گزارش خبرنگار ما، زنی روز 26شهریور با مراجعه به کلانتری یافت‌آباد به ماموران اعلام کرد طلا و جواهرات وی توسط سرنشین خودرو پژو206 سفیدرنگ به سرقت رفته است.

این زن به ماموران گفت: «در کوچه راه می‌رفتم که راننده پژو من را صدا زد و گفت: «دو کیسه لباس دارم. یکی از آنها را برای خودت بردار و دیگری را به افراد نیازمند و مستحق برسان.» این جوان سپس گفت قصد دارد برای همسرش طلا بخرد.

 

او به این بهانه که از مدل دستبند من خوشش آمده از من خواست دستبند را لحظه‌ای به او بدهم اما بلافاصله پس از گرفتن طلا متواری شد.» کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری به قصد سرقت طلاجات، وظیفه تحقیق در این مورد را برعهده گرفتند و با بررسی شکایت‌های مشابه و اظهارات تعداد دیگری از مالباختگان زن متوجه شدند جوانی حدودا 30ساله، به شیوه‌ای مشابه اقدام به کلاهبرداری و سرقت طلا و جواهرات زنان می‌کند.

 

یکی از مالباختگان که انگشتر طلایش سرقت شده بود، پس از حضور در پلیس آگاهی، به کارآگاهان گفت: «به سمت خانه‌ام می‌رفتم که پراید سفیدرنگی جلو من توقف کرد. سرنشین آن جوانی حدودا 25ساله بود که ادعا کرد می‌خواهد به افراد نیازمند کمک کند. او از من نشانی افراد نیازمند محل را پرسید و سپس کیسه پلاستیکی مشکی حاوی تعدادی لباس را به من داد تا آن را به فردی نیازمند برسانم.

 

آن جوان در ادامه به این بهانه که می‌خواهد برای همسرش طلا بخرد از من درخواست کرد لحظه‌ای انگشتر طلایم را به او نشان بدهم. من نیز انگشتر خود را در اختیار این جوان قرار دادم و او پس از تماشای انگشتر آن را داخل کیسه پلاستیکی حاوی لباس‌ها گذاشت و به من پس داد و با ماشین دور شد. به تصور اینکه انگشتر طلا داخل کیسه لباس است، به خانه رفتم اما زمانی که قصد داشتم انگشتر را از داخل کیسه بردارم متوجه شدم قسمت زیرین کیسه سوراخ است و آن جوان مجددا انگشتر را از داخل این سوراخ برداشته و سرقت کرده است.»


کارآگاهان که با سرقت‌های متعددی در مناطق غرب و جنوب‌غرب تهران مواجه شده بودند، به این محدوده رفتند و با تحقیق از کسبه و اهالی محل متوجه شدند یکی از کسبه منطقه شهرک ولیعصر، زمانی که سارق قصد داشته جواهرات یکی از طعمه‌هایش را بدزدد به او مشکوک شده و شماره پلاک پژو206 سفیدرنگ وی را یادداشت کرده است.


ماموران با ردیابی شماره پلاک، آخرین مالک پژو را که جوانی 25ساله به‌نام عباس است شناسایی کردند و تصویر او را به دست آوردند. مالباختگان بعد از دیدن عکس عباس تایید کردند او همان دزد حرفه‌ای است. در ادامه تحقیقات پلیسی درباره این متهم نشان داد وی از اعضای طایفه فیوج است. اکیپی از ماموران سرانجام به خانه عباس رفتند و ضمن دستگیری او از مخفیگاهش، مقدار زیادی طلا و جواهرات زنانه کشف کردند.

 

  متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به ده‌ها فقره سرقت طلا و جواهرات زنان اعتراف و عنوان کرد علاوه‌بر خودرو 206، با استفاده از پرایدی سفیدرنگ متعلق به یکی از بستگان نزدیکش نیز از ده‌ها زن دزدی کرده است.


سرهنگ داوود مرادی، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری و سرقت طلا و جواهرات زنان در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شناسایی تعدادی از مالباختگان پرونده و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر شکات احتمالی، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام قضایی صادر شده است و از مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - شرق

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------