آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

سکوت مرموز اسیدپاش



اخبار حوادث - پسر جوانی به اتهام اسیدپاشی به صورت یک پسر بازداشت شد
سکوت مرموز اسیدپاش

پسر جوان 25 ساله‌ای به اتهام اسیدپاشی روی چهره یک بچه محل بازداشت شد.

این متهم به اسیدپاشی، هنوز انگیزه اصلی را اعلام نکرده است و تحقیقات پلیسی ادامه دارد. ساعت دو بامداد 12 اردیبهشت ماه سال‌جاری وقوع یک فقره اسیدپاشی به کلانتری 158 کیانشهر اعلام شد.

 

با حضور مأموران در محل و در تحقیقات نخست مشخص شد، جوانی 23 ساله به نام «صادق» از ناحیه سر و صورت مورد اسیدپاشی قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «اسیدپاشی» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


   قربانی اسیدپاشی چه گفت؟
با انجام اقدامات درمانی، تحقیقات از مصدوم اسیدپاشی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. «صادق» به افسر پرونده گفت: «ساعت 11 شب 11 اردیبهشت ماه هنگام ورود به خانه بودم که شخصی از پشت سر مرا صدا زد. وقتی برگشتم یک موتورسوار نقابدار را دیدم که به من گفت «بگیر» و ناگهان مایعی را به سمت من پاشید و از ناحیه سر و صورت و دست، مورد اسیدپاشی قرار گرفتم.»


صادق در پاسخ به سؤال کارآگاهان مبنی بر این‌که با شخصی اختلاف و مشکلی داشته است یا مورد تهدید قرار گرفته است؟ گفت: «به هیچ کس مشکوک نیستم.»


   تحقیقات ویژه
در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اظهارات صادق مبنی بر این‌که اسیدپاشی توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت صورت گرفته است، کارآگاهان بررسی احتمال «پاشیده شدن اسید روی فرد اسیدپاش» را در دستور کار خود قرار دادند.


با بررسی سوابق موجود در بیمارستان‌های تهران بویژه بیمارستان‌های سوانح و سوختگی، مشخص شد جوانی 25 ساله به‌نام «حمیدرضا» در ساعت دو بامداد 12 اردیبهشت ماه - سه ساعت پس از اسیدپاشی – به‌واسطه پاشیده شدن اسید روی دست و صورتش به بیمارستان مراجعه کرده است و در آن زمان مدعی شده که هنگام کار مجروح شده است. در تحقیقات از صادق، او «حمیدرضا» را به عنوان یکی از ساکنین منطقه کیانشهر مورد شناسایی قرار داد، اما عنوان کرد که تاکنون با وی هیچ‌گونه درگیری نداشته است.


   اعتراف به اسیدپاشی
با توجه به دلایل به‌دست آمده در خصوص احتمال ارتکاب اسیدپاشی از سوی حمیدرضا، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل سکونت وی در منطقه کیانشهر رفتند و 9 روز پس از حادثه اقدام به دستگیری «حمیدرضا» کردند.


حمیدرضا در اعترافات نخست منکر هرگونه اسیدپاشی روی صادق شد و ادعا کرد که هنگام تلاش برای بازکردن انسداد لوله دچار جراحت توسط اسید شده است، اما در ادامه تحقیقات و با توجه به دلایل پلیسی ارائه شده از سوی کارآگاهان لب به اعتراف گشود و به اسیدپاشی روی صادق اعتراف کرد.


«حمیدرضا» در اعترافاتش گفت: «اسید را از مغازه‌ای واقع در خیابان شهرزاد خریداری کردم. شب حادثه منتظر ماندم تا صادق از مغازه‌اش - مغازه تعمیرات و فروش گوشی تلفن همراه - خارج شود، او را تعقیب کردم تا این‌که دربرابر آپارتمان‌های انتهای خیابان شهید ابراهیمی اقدام به اسیدپاشی کردم. پس از اسیدپاشی به مغازه پدرم رفتم و در آنجا با وجود استفاده از نقاب متوجه عمق سوختگی روی صورت خود شدم؛ بسیار ترسیده بودم و بلافاصله با آژانس به بیمارستان رفتم.»


سرهنگ کارآگاه «آریا حاجی‌زاده» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: «در تحقیقات انجام شده در خصوص علت و انگیزه واقعی جنایت، متهم تا به این لحظه از تحقیقات اظهارات متفاوت و بعضاً متناقضی را بیان کرده است که در حال حاضر تحقیقات جهت مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است و متهم پرونده نیز با قرار قانونی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------