رسیدگی ویژه به پرونده قتل «عارف کوچولو»



اخبار حوادث - با دستور دادستان جویبار صورت می‌گیرد
رسیدگی ویژه به پرونده قتل  «عارف کوچولو»

پرونده قتل «عارف کوچولو» با حضور دادستان جویبار و مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت. 

این اقدامات به دنبال به وجود آمدن بحث‌هایی در باره تاریخ  و چگونگی وقوع قتل انجام گرفت. بنابر این گزارش، به گفته دکتر «عباسی» مدیرکل پزشکی قانونی مازندران قرار است پرونده جنایی این قتل برای مطالعه دقیق در اختیار پزشکی قانونی قرار گیرد.


ماجرای ناپدید شدن «عارف» پنج ساله روز 28 تیر ماه سال‌جاری از سوی خانواده‌اش به مأموران آگاهی جویبار اطلاع داده شد. او ساکن روستای سروکلای شهرستان جویبار بود که بعد از خروج از خانه به طور اسرارآمیزی ناپدید شده بود.


با گذشت حدود 3 ماه از این رخداد برادر ناتنی وی به همراه یک مرد چوپان به اتهام قتل بازداشت شدند و اعتراف کردند که با همدستی هم او را به قتل رسانده‌اند.


براساس اعترافات این دو متهم، قتل عارف کوچولو در روز ربوده شدن او رخ داده و در همان روز هم سر قربانی حادثه از بدنش جدا شده و به آتش کشیده شده است.  این در حالی است که پزشکان قانونی یک هفته بعد از ناپدید شدن این پسربچه و پیدا شدن جمجمه وی در داخل حیاط خانه شان، در بررسی‌های نخستین خود اعلام کرده بودند قربانی جنایت حدود 10 روز تا یک ماه قبل فوت کرده است.


در همین راستا به دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب جویبار والدین قربانی حادثه برای انجام آزمایش‌های دی ان ای به پزشکی قانونی فراخوانده شدند. هنوز نتیجه این آزمایش اعلام نشده است.


از سوی دیگر در حالی که دو متهم بازداشت شده سعی دارند با طرح مباحثی انحرافی قتل را به گردن یکدیگر انداخته و خود را بیگناه جلوه دهند، تعیین زمان و نحوه قتل از سوی پزشکان قانونی می تواند تعیین‌کننده باشد. در همین ارتباط دادستان جویبار نیز به دلیل تأثیر منفی که انتشار اخبار مربوط به این جنایت روی افکار عمومی گذاشته است، با جدیت بیشتری تلاش دارد رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه انجام شود.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------