آقای مدیر دستگیر شد



اخبار,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - کلاهبرداری از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج
آقای مدیر دستگیر شد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان مدیر موسسه ای که به بهانه فراهم کردن پذیرش و اعزام افراد متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور از آنان کلاهبرداری می کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ستار خسروی، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری موسسه ای از وی در قالب ثبت نام در یکی از دانشگاه های خارج از کشور، موضوع تحت بررسی ویژه و تخصصی این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این شهروند جهت انجام مراحل ثبت نام در «دانشگاه ویرجیانای کانادا» به موسسه مذکور مراجعه و اقدام به تنظیم قرارداد و واریز مبلغ 60 میلیون ریال به حساب موسسه واریز کرده است.

سرهنگ خسروی گفت: در ادامه بررسی ها معلوم شد موسسه مذکور با گذشت چند ماه از گذشتن قرار داد نه تنها هیچ اقدامی در جهت پذیرش شاکی در دانشگاه مذکور انجام نداده بلکه با ارسال ایمیلی جعلی باعث رد شدن تقاضای شاکی در دانشگاه شده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: در این خصوص پرونده ای تنظیم و در ابتدای امر طی استعلام های انجام شده معلوم گردید موسسه مذکور فاقد مجوز فعالیت بوده و بدون مجوز و کاملا غیر قانونی اقدام به فریب افراد متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور و کلاهبرداری از آنان می کرده است.

وی گفت: با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان این پلیس با هماهنگی مقام قضایی مدیر این موسسه را دستگیر کردند که وی پس از مواجه شدن با اسناد و مدارک جمع آوری شده به بزه انتسابی و کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد، افزود: به شهروندان توصیه می کنیم بدون تحقیق و مطالعه و عدم کسب اطمینان از هویت و اعتبار شرکت ها و موسسات با آنان وارد قرارداد نشوند و سرمایه های خود را به راحتی در اختیار آنان نگذارند.
اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------