گزارش تصویری از وسایل حمل و نقل کارگران فاز ۱۹ عسلویه



اخبار حوادث - گزارش تصویری از وسایل حمل و نقل کارگران فاز ۱۹ عسلویه

این اتوبوس‌ها فاقد کیفیت رفاهی و ایمنی لازم‌اند و برخی از اتوبوس‌ها حتی از ابتدایی‌ترین سیستم‌های ایمنی سرنشین مانند ترمز محرومند.

کارگران فاز ۱۹ عسلویه می‌گویند وسایل رفت و آمدشان وضعیت نامناسبی دارند به گونه‌ای که حتی سیستم ترمز دستی برخی از اتوبوس‌ها عبارت از قطعه سنگی است که توسط شاگرد راننده جلوی چرخ اتوبوس قرار می‌گیرد.

یکی از منابع ایلنا در فاز ۱۹ عسلویه در این باره گفت: ‌در فاز ۱۹ عسلویه از فرسوده‌ترین اتوبوس‌ها برای ایاب و ذهاب کارگران استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: این اتوبوس‌ها فاقد کیفیت رفاهی و ایمنی لازم‌اند و برخی از اتوبوس‌ها حتی از ابتدایی‌ترین سیستم‌های ایمنی سرنشین مانند ترمز محرومند.

این کارگر فاز ۱۹ توضیح داد: دستگاه‌های اتوبوسی که فاقد سیستم ترمز هستند به وسیله کمک راننده و توسط سنگی که جلوی چرخ جلوی آن‌ها گذاشته می‌شود از حرکت بازمی ایستند.

به گفته این کارگر پروژه‌ای فاز ۱۹ عسلویه، ظرفیت این اتوبوس‌ها ۴۰ نفر است اما در مسافت های ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری، ۸۰ تا ۱۰۰ کارگر را حمل می‌کنند.

این منبع کارگری که نخواست نامی از او برده شود گفت: رانندگان این اتوبوس‌ها یا اکثرا دارای کهولت سن هستند و برخی از آن‌ها دچار اعتیادند و یا افراد بسیار جوانی هستند که با گواهینامه پایه ۲ رانندگی می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که در فازهای دیگر عسلویه نیز وضعیت مشابهی حاکم است، خاطر نشان کرد: در حدود دو ماه پیش دو دستگاه اتوبوس حامل کارگران در کانالی واژگون شدند و به حدود ۶۰ نفر از سرنشینان آن صدمات جدی وارد شد.

در تصاویری که به وسیله کارگران در اختیار ایلنا قرارداده شده‌اند، وضعیت نامناسب و ناایمن این اتوبوس‌های فرسوده آشکار است.

عکس شماره (۱). خرابی ترمز اتوبوس حامل کارگران دلیل بسیاری از خطرات و سوانح رانندگی است

 

اخبار,اخبار حوادث ,سانحه رانندگی


در عکس‌های شماره (۲) و (۳). پنجره اتوبوس شکسته است و راننده آن را با طناب بسته است

 

اخبار,اخبار حوادث ,سانحه رانندگی

 

اخبار,اخبار حوادث ,سانحه رانندگی


عکس شماره (۴). ترمز خراب اتوبوس فرسوده قادر به توقف اتوبوس نیست و راننده از سنگی که جلوی چرخ اتوبوس می‌گذارد برای این کار استفاده می‌کند

اخبار,اخبار حوادث ,سانحه رانندگی

 
عکس شماره (۵). اتوبوس فرسوده و ناایمنی که به علت خرابی ترمز در کانال سقوط کرد و منحر به زخمی شدن کارگران درون آن شد

 

اخبار,اخبار حوادث ,سانحه رانندگی

 اخبار حوادث - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------