شناسایی خانه‌های‌ خالی با یک تکه‌کاغذ



اخبار حوادث - شناسایی خانه‌های‌ خالی با یک تکه‌کاغذ

دزد حرفه‌ای وقتی خانه ویلایی مورد نظرش را شناسایی می‌کرد، تکه کاغذی لای در می‌گذاشت.

به گزارش همشهری، حدود ساعت 4 صبح اگر تكه كاغذ همچنان سرجايش بود او از خالي‌بودن خانه مطمئن مي‌شد و نقشه سرقت را عملي مي‌كرد.

تحقيقات پليس آگاهي استان گلستان براي دستگيري اين مرد از اوايل امسال شروع شد. مأموران كه با شكايت‌هاي متعددي در زمينه سرقت از خانه‌هاي ويلايي روبه‌رو شدند، در تحقيقات خود به سرنخ‌هايي از يك دزد تك‌رو دست‌يافتند كه در ساعات اوليه بامداد وارد خانه‌هاي ويلايي مي‌شد و با اطمينان از خالي بودن خانه، دست به سرقت اموال باارزش مي‌زد.

اين مرد در برخي سرقت‌هايش چنان از نيامدن صاحبخانه اطمينان داشت كه ساعت‌ها صرف جمع‌آوري وسايل مورد نظرش مي‌كرد و در يكي از سرقت‌ها حتي پكيج خانه ويلايي را باز كرده و همراه خود برده بود. تحقيقات كارآگاهان براي يافتن ردي از اين مرد ادامه داشت تا اينكه در نهايت آنها با ردگيري كارت شناسايي كه سارق در يكي از سرقت‌ها از خودش به جا گذاشته بود، توانستند اين مرد را شناسايي و هفتم مهرماه او را در يك عمليات ضربتي در مخفيگاهش دستگير كنند.

متهم كه 6سابقه كيفري در پرونده‌اش به‌چشم مي‌خورد در بازجويي‌ها اعتراف كرد از ابتداي سال تا‌كنون به 13خانه ويلايي در نقاط مختلف شهرستان گرگان دستبرد زده و اموال باارزش را دزديده است. اين مرد درخصوص شگردش براي شناسايي خانه‌ها نيز گفت: وقتي هوا تاريك مي‌شد راهي خيابان‌هاي اعيان نشين مي‌شدم و خانه‌هايي را كه چراغشان خاموش بود شناسايي مي‌كردم. سپس يك تكه كاغذ لاي‌در مي‌گذاشتم و حدود ساعت 4صبح به آنجا بر مي‌گشتم.

اگر كاغذ سر جايش بود مطمئن مي‌شدم كه خانه خالي است و با شكستن قفل در ورودي، وارد خانه مي‌شدم و با خيال راحت اموال باارزش را به سرقت مي‌بردم. اين مرد همچنين مدعي شد كه در همه سرقت‌ها تنهايي عمل مي‌كرده و براي اينكه به كسي اعتماد نداشت، هيچ‌وقت همدستي براي سرقت‌هايش انتخاب نمي‌كرد.

 به گفته سرهنگ اكبري، رئيس پليس آگاهي استان گلستان، هر چند متهم به سرقت از 13خانه اعتراف كرده اما پليس با توجه به مداركي كه به‌دست آورده، عقيده دارد كه او دست‌كم به 17خانه دستبرد زده است. سرهنگ اكبري همچنين به شهروندان توصيه كرد هنگام رفتن به مسافرت و ترك كردن خانه مسائل ايمني را رعايت كنند و دست‌كم از فردي آشنا يا يكي از همسايه‌ها بخواهند كه مراقب خانه آنها باشند. 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------