فعالیت زیرزمینی تبهکاران حرفه‌ای در شبکه سرقت‌های شبانه



اخبار حوادث - فعالیت زیرزمینی تبهکاران حرفه‌ای در شبکه سرقت‌های شبانه

عاملان دستبردهای شبانه به خودروها در مرکز پایتخت، گروهی تبهکار حرفه‌ای و قدیمی بودند.

چندی پیش مأموران پلیس آگاهی تهران در جریان فعالیت تبهکارانه اعضای یک شبکه قرار گرفتند که اقدام به دستبرد از خودروها می‌کردند. با توجه به گستردگی این سرقت‌های مشابه با دستور بازپرس «نصرتی» از شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تیمی از پلیس آگاهی وارد عمل شدند تا گردانندگان این شبکه را به دام اندازند. مأموران در تحقیقات ویژه خود دریافتند اعضای اصلی این باند بارها به زندان افتاده‌اند و بیشتر سرقت‌هایشان را در مرکز پایتخت انجام می‌دهند.

همین اطلاعات کافی بود تا مخفیگاه‌ها و محل‌های تردد دزدان حرفه‌ای به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گیرد تا اینکه روز 25 آبان ماه سال‌جاری همه پاتوق‌ها و خانه‌های پنهان دزدان قدیمی محاصره شد و این مردان که چاره‌ای جز تسلیم نداشتند، به دام افتادند. «داوود»، «اصغر»، «عباس»، «میثم» و «امیررضا» پس از اینکه اموال سرقتی زیادی از مخفیگاه‌هایشان به دست آمد و دیدند دستشان رو شده است، چاره‌ای جز اعتراف به حقیقت ندیدند و در بازجویی‌ها از 500 سرقت داخل خودرو پرده برداشتند.


امیررضا یکی از گردانندگان اصلی باند دزدان گفت: بیشتر سراغ خودروهایی می‌رفتیم که در مکان‌های خلوت و تاریک پارک شده و به دزدگیر مجهز نبود. در بعضی سرقت‌ها نیز خودرو را سرقت می‌کردیم و پس از آن‌که لوازم داخل آن را بر‌می‌داشتیم، آن را در خیابانی خلوت رها می‌کردیم.


میثم نیز گفت: براحتی در خودروها را باز می‌کردیم و با آگاهی از اینکه خیلی‌ها با بی‌اعتنایی به خطر سرقت لوازم گرانبها، پول، مدارک و سیستم‌های صوتی و تصویری را در خودروهایشان جا می‌گذارند، داشبوردها و صندوق عقب‌ها را در چشم برهم زدنی جست‌و‌جو می‌کردیم، سپس همزمان سیستم‌های صوتی و باندها را از جایشان کنده و با سرعت آن محل را ترک می‌کردیم.


اصغر یکی دیگر از دزدان گفت: یکی از ما وظیفه دیده‌بانی داشت و مراقب بود کسی به خودروی طعمه ما نزدیک نشود. بیشتر سرقت‌ها را از نیمه شب به بعد انجام می‌دادیم و همیشه خودرویی همراهمان بود تا با گذاشتن وسایل دزدی در آنها با سرعت محل را ترک کنیم.


داوود نیز گفت: در باند ما یک پیرمرد، یک دزد باتجربه و دو جوان زبردست عضو بودند که هر کسی وظیفه خاص خودش را داشت. در برخی موارد وقتی می‌دیدیم شرایط ایده آلی برای سرقت خودروها وجود دارد، آنها را می‌دزدیدیم بعد در پارکینگی همه وسایلش را بر‌می‌داشتیم، سپس خودرو را در خیابانی رها می‌کردیم.


بنابر این گزارش، پس از دستگیری دو مالخر حرفه‌ای با دستور بازپرس نصرتی همه اعضای باند در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند تا جزئیات دزدی‌های آنان و مالباخته‌هایشان شناسایی شوند.
 اخبار حوادث - ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------