دستگيري شرور سابقه‌دار شرق تهران



اخبار حوادث - دستگيري شرور سابقه‌دار شرق تهران

شرور حرفه‌يي هنگام قدرت‌نمايي با سلاح سرد در خيابان‌هاي خاك سفيد تهران دستگير شد.

شامگاه چهارم آذر ماه سال جاري صداي عربده‌كشي‌هاي يكي از اراذل و اوباش سابقه‌دار شرق تهران، رعب و وحشت را در دل ساكنان اين منطقه از پايتخت كاشت و باعث شد تا اهالي محل در تماس با فوريت‌هاي پليسي ١١٠ ماموران را در جريان حادثه قرار دهند. به اين ترتيب به سرعت تيمي از ماموران براي رسيدگي به موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.


قمه‌كشي و قدرت‌نمايي؛ دو جرمي بود كه بيش از هر چيز ديگري در شكايات مردم خودنمايي مي‌كرد. با رسيدن ماموران به محل مورد نظر، صحت شكايات مردم براي پليس محرز شد. به گفته سرهنگ اميرهوشنگ اميري، رييس كلانتري ١٤٤ جواديه تهرانپارس، ماموران پس از رسيدن به محل، متوجه گروهي از مردم شدند كه در خيابان جشنواره تجمع كرده‌اند. به گفته سرهنگ اميري، يكي از اراذل و اوباش منطقه با همراه داشتن يك عدد قمه بزرگ و يك عدد اسپري اشك‌آور و با حالتي غيرعادي اقدام به عربده‌كشي و چرخاندن قمه بالاي سر خود مي‌كرد.

 

به اين ترتيب به سرعت عمليات دستگيري متهم در دستور كار ماموران قرار گرفت. سرهنگ اميري در تشريح روند دستگيري متهم گفت: زماني كه يكي از ماموران براي دستگيري متهم به سمت او حركت كرد، شرور سابقه‌دار به سرعت اسپري خود را زمين انداخت و با دست يقه مامور را گرفت و با او درگير شد.

 

اقدامي كه باعث شد تا ماموران بلافاصله از مقر انتظامي، درخواست نيروي كمكي كنند. همزمان متهم براي تحت تاثير قرار دادن ماموران اقدام به خودزني با قمه و ايجاد جراحت بر بدن خود كرد. تمامي شواهد نشان مي‌داد متهم حالت عادي ندارد و احتمال مصرف مواد الكلي از سوي او وجود دارد.

 

با اعزام دو مامور ديگر به محل درگيري، روند دستگيري شرور سابقه‌دار وارد مسير تازه‌يي شد. به گفته سرهنگ اميري، متهم پس از ديدن ماموران به سرعت وارد يكي از آپارتمان‌هاي خيابان جشنواره شد و از پنجره طبقه چهارم اقدام به پرتاب شيشه‌هاي بطري نوشابه به سمت ماموران كرد.


شرايط غيرعادي به نظر مي‌رسيد و لزوم دستگيري متهم بيش از هرچيز ديگري احساس مي‌شد. در حالي كه ماموران در حال طرح‌ريزي عملياتي ضربتي براي دستگيري متهم بودند يكي از اهالي محل با سر و صورتي خونين به سمت ماموران آمد و خود را پدربزرگ متهم معرفي كرد و گفت كه متهم چند لحظه پيش با ايجاد درگيري و به كمك دو نفر ديگر از اشرار سابقه‌دار منطقه وارد خانه‌اش شده است و او و همسرش را مورد ضرب و شتم قرار داده و اكنون نيز به پشت‌بام خانه گريخته است.


با اطلاعات به دست آمده به سرعت گروهي از ماموران براي دستگيري متهم به خانه پدربزرگ متهم اعزام و در اقدامي ضربتي، شرور سابقه‌دار را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند. اما اين پايان ماجرا نبود. تحقيقات ماموران نشان مي‌داد متهم به همراه دو نفر ديگر از اراذل و اوباش منطقه ساعاتي قبل و با ايجاد درگيري در خيابان امين، اقدام به خرد كردن شيشه عقب خودروي پرايدي كرده‌اند كه در اين خصوص نيز متهم ديگري دستگير شده است. به گفته سرهنگ اميري، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري ساير عوامل ناامني همچنان ادامه دارد.


خيابان جشنواره در منطقه خاك سفيد تهران واقع است. خاك سفيد، يكي از مناطق جرم‌خيز تهران محسوب مي‌شود كه سالانه آمار بالايي از وقوع جرايمي چون حمل و توزيع مواد مخدر، عربده‌كشي و قدرت‌نمايي، زورگيري و سرقت را به نام خود ثبت مي‌كند.


اين منطقه كمتر از دو دهه پيش، محل سكونت گروهي با نام غربتي‌ها بود كه انواع جرايم از توزيع مواد مخدر تا روسپيگري را در پرونده خود داشتند. در سال ٧٦ خانه‌هاي غربتي‌ها، شبانه از سوي ماموران نيروي انتظامي تخريب و بسياري از آنها دستگير شدند. با اين حال اين منطقه همچنان از آسيب‌هاي متعدد رنج مي‌برد و لزوم فرهنگ‌سازي و توجه بيشتر مسوولان به شرايط آن همچنان احساس مي‌شود.
اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------