شاکیان‌ این‌ زورگیران‌ به‌ پلیس‌ مراجعه‌ کنند(+عکس)



اخبار حوادث - شاکیان‌ این‌ زورگیران‌ به‌ پلیس‌ مراجعه‌ کنند(+عکس)

سارقان زورگیر مناطق مرزداران، شهرک ولی‌عصر، جنت‌آباد، شهرک نفت، ازگل، شهرک فرهنگیان، شهرک محلاتی، سیدخندان، پاسداران و... و همچنین شهرهای اردبیل، ساری، بابل و شاهرود دستگیر شدند.

در مورخه 29/05/1393 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، وقوع یک فقره سرقت منزل به کلانتری 120 سیدخندان اعلام شد.
 
به گزارش فارس، با حضور گشت کلانتری در محل سرقت، خانم حدوداً 50 ساله ای به مأموران اعلام کرد که سه نفر با تهدید سلاح سرد و استفاده از افشانه وی اقدام به سرقت طلا و جواهرات وی نموده و پس از محبوس کردن وی در داخل اتاق از محل متواری شده‌اند.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل و به دستور شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
اظهارات شاکیه:
شاکیه پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: ساعت 21:00 مورخه 29/05/1393 داخل خانه در حال تماشای تلویزیون بودم که ناگهان صدای شکسته شدن درب را شنیدم؛ ناگهان سه نفر جوان قوی هیکل را بالای سر خود دیدم که با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کرده و با زدن افشانه به صورتم، مرا به داخل یکی از اتاق ها بردند؛ آنها پس از سرقت طلا و جواهرات داخل دستم، مرا داخل اتاق حبس و از خانه خارج شدند؛ حدوداً 15 دقیقه پس از رفتن آنها بود که همسرم به خانه آمد و مرا از داخل اتاق بیرون آورد.
 
دستگیری تمامی اعضای گروه سارقان زورگیر:
کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی دوربین های مداربسته محل سرقت موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگی شدند که یکی از اعضای گروه سارقان به عنوان راننده در محل حضور داشته و پس از انجام سرقت و به همراه سایر اعضای گروه از محل متواری شده است.
 
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی اظهارات اعضای گروه دیگری از سارقان زورگیر منطقه اسلامشهر که اعضای آن به تازگی توسط کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر و به دهها فقره زورگیری اعتراف کرده بودند، کارآگاهان موفق به شناسایی سرکرده گروه بنام علی . ص شدند.
 

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری

 
در شرایطی که تحقیقات جهت دستگیری علی . ص در پرونده زورگیران منطقه اسلامشهر در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته بود، شاکیه پرونده سرقت به عنف منزل نیز که برای تحقیقات به پایگاه چهارم دعوت شده بود تصویر علی . ص را به عنوان یکی از سه سارق منزل خود مورد شناسایی قرار داد.
 
بررسی سوابق علی . ص نیز نشان داد که وی یکی از افراد شرور و مجرمان سابقه دار منطقه اسلامشهر و رباط کریم است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.
 

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری

 
اولین مرحله از دستگیری اعضای گروه سارقان به عنف منازل:
با شناسایی علی . ص به عنوان سرکرده گروه سارقان به عنف منزل، اقدامات پلیسی جهت شناسایی سایر متهمین پرونده آغاز و 5 عضو گروه بنام های مرتضی،مجید، کریم، علی و حمید شناسایی شدند.
 
با شناسایی مخفیگاه این شش متهم در مناطق اسلامشهر و رباط کریم، هر شش متهم در چندین عملیات همزمان دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.
 

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری


اعتراف به دهها فقره زورگیری در تهران و سایر شهرستان‌ها:
متهمان پس از دستگیری در اظهارات خود به سرقت های منازل در مناطق مختلف تهران به ویژه در پاسداران، ولیعصر، کردستان و همچنین سرقت های مشابه در شهرهای اردبیل، ساری، بابل و شاهرود اعتراف کردند؛ آنها در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشتند به شیوه تخریب درب ورودی وارد منازل شده و در صورتیکه صاحبخانه نیز در خانه حضور داشت با تهدید چاقو اقدام به بستن دست و پای آنها کرده و سرقت را انجام می دادیم.
 

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری

 
در تحقیقات از متهمان مشخص که یکی از محلهای سرقت، منزل متعلق به عموی یکی از متهمان بنام علی . ر در منطقه خانی آباد است که اعضای گروه پس از اطلاع از وضعیت مالی عموی علی . ر ، به شیوه سرقت به عنف و با بستن دست و پای زن عموی همدست خود - علی در زمان سرقت در خارج از منزل حضور داشته است- اقدام به سرقت وجوه نقد، طلا و جواهرات داخل خانه کرده بودند.
 
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان علاوه بر شناسایی سرقت های به عنف ارتکابی شهر تهران موفق به شناسایی دهها فقره زورگیری، کیف قاپی، گردنبند قاپی و سرقت های به عنف منازل در اسلامشهر و رباط کریم شدند که متهمین طی روز در این شهرستان ها انجام داده و شب ها نیز سایر سرقت ها خود را در شهر تهران ادامه می دادند.
 

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری

 
دومین مرحله از دستگیری اعضای گروه سارقان به عنف منازل:
با دستگیری شش عضو گروه، آنها علاوه بر اعتراف به دهها فقره سرقت منازل در مناطق مرزداران، شهرک ولی عصر، جنت آباد، شهرک نفت، ازگل، شهرک فرهنگیان، شهرک محلاتی، سیدخندان، پاسداران و ... ، چهار عضو دیگر گروه بنام های یاسر . الف، اصغر . خ ، محمد . س و آرش . ح را نیز معرفی کردند.
 

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری

 
در ادامه تحقیقات و با شناسایی مخفیگاه این چهار متهم در شهرستان کرج و جاده ساوه، هر چهار نفر آنها دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنها مقادیر زیادی از اموال مسروقه شامل تلویزیون های LCD ، لب تاپ، گوشی تلفن همراه، طلا و جواهرات کشف و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری


هر چهار متهم صراحتا به عضویت در گروه سارقان منزل اعتراف و عنوان داشتند: سرقت های خود را در ابتدای تاریکی هوا و پس از شناسایی منازل انجام می دادیم؛ بیشتر، خانه های تک واحدی یا واحد آپارتمانی در مجتمع های مسکونی که در هر طبقه آنها فقط یک واحد مسکونی قرار داشت برای سرقت انتخاب می کردیم؛ اگر وارد خانه می شدیم و مشاهده می کردیم که کسی در خانه حضور دارد ، اعضای خانه را با تهدید چاقو و با بستن دست و دهان در داخل اتاق محبوس و اقدام به سرقت می کردیم؛ وقتی تصمیم می گرفتیم که یک خانه را سرقت کنیم، باید حتما آنجا را سرقت می کردیم.
 

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری

 

اخبار,اخبار حوادث,زورگیری


سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف سرقت، نزاع و درگیری، موادمخدر، شرارت، ... و اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت های به عنف در مناطق مختلف تهران به ویژه در شهرک نفت، ازگل و ... ، سایر شهرها و شهرستان های کشور از جمله رباط کریم، اسلامشهر، بابل، شاهرود، اردبیل، ساری و ... ، به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و شکات و مالباختگان، دستور انتشار تصاویر تمامی اعضای گروه از سوی مقام قضایی صادر شده؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایت های خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.
اخبار حوادث - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------