اعدام یک زن قاچاقچی در قزوین



اخبار حوادث - اعدام یک زن قاچاقچی در قزوین

حکم صادره امروز با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، قاضی ناظر زندان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، رئیس ندامتگاه مرکزی قزوین، نمایندگانی از نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در محوطه زندان قزوین به مرحله اجرا در آمد.

حکم صادره در خصوص یک زن قاچاقچی در استان قزوین در ندامتگاه مرکزی این استان اجرا و این قاچاقچی مواد مخدر به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش فارس، حسب تحقیقات به عمل آمده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، زنی به هویت ف.غ در پی تقاضای اشخاص دیگری اقدام به حمل دو کیلوگرم هروئین و مقدار تقریبی شش کیلوگرم تریاک کرده بود.

پس از انجام مراقبت‌های پلیسی و شناسایی متهم، هنگامی که وی با اتوبوس وارد عوارضی قزوین می‌شود، پس از گرفتن آژانس، مأموران متهم دیگری را که در مقصد به انتظار وی بوده به همراه شخص دیگری که واسطه حمل مواد بوده است، شناسایی و دستگیر می‌کنند.

به دنبال تشکیل پرونده و رسیدگی به اتهامات متهمان در شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با صدور قرار مجرمیت و تنظیم کیفرخواست، پرونده به شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین ارسال می‌شود و دادگاه پس از رسیدگی، متهم ف.غ را به اعدام محکوم می‌کند.

شایان ذکر است رأی صادره در خصوص متهم مورد اعتراض وی قرار گرفته و پس از بررسی، مورد تأیید دادستانی کل کشور قرار می‌گیرد.

همچنین تقاضای عفو نام‌برده نیز در کمسیون عفو استانی و مرکز طی دو نوبت مطرح و مورد مخالفت واقع می‌شود و در نهایت اجرای حکم از سوی رئیس قوه قضاییه بلامانع اعلام می‌شود.

گفتنی است، حکم صادره امروز با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، قاضی ناظر زندان دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، رئیس ندامتگاه مرکزی قزوین، نمایندگانی از نیروی انتظامی و پزشکی قانونی در محوطه زندان قزوین به مرحله اجرا در آمد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه اعدام این متهم با بیان مطالب یاد شده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و مصرف آن امروزه به عنوان آسیب و بلایی خانمان‌سوز برای تمام شهروندان حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: تولید مواد مخدر صنعتی تهدیدی جدی محسوب می‌شود چرا که بیشترین تلفات را به دنبال دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تأکید بر اینکه نمی‌‌توان از این موضوع به سادگی عبور کرد، ادامه داد: در کشور ما نیز برای افرادی که اقدام به تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر می‌کنند بنا به قانون جرایم سنگینی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مهم نیست که این کار مورد اعتراض عده‌ای قرار گیرد یا برای آنان خوشایند نباشد، تصریح کرد: زمانی که یک قاچاقچی مواد مخدر با توزیع مقادیر زیادی مواد مخدر در جامعه موجبات تباهی و اضمحلال خانواده‌های زیادی را فراهم می‌آورد، اعتراضی صورت نمی‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر را یک افتخار برای خود می‌دانیم، ادامه داد: اجرای احکام اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، نشان‌دهنده صلابت و اقتدار دستگاه قضایی است و اجرای این احکام نشان می‌دهد تعارفی با کسی نداریم و به شدت با افرادی که مقاصد سوء در سر دارند، برخورد می‌کنیم.

صادقی نیارکی با تأکید بر لزوم آسایش، رفاه و امنیت مردم اظهار کرد: تأمین امنیت و آرامش شهروندان از اولویت‌های دستگاه قضایی است که به جد از سوی این دادستانی پیگیری می‌شود و در این راستا با مخلان نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد صورت می‌گیرد. 

اخبار حوادث - فارس

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------