پایان 32 ماه زندگی مخفیانه



اخبار حوادث - پایان 32 ماه زندگی مخفیانه

متهم فراری آتش‌ سوزی مرگبار در منطقه «شش‌دار» ایلام که مرگ پسر جوانی و مصدومیت سه نفر را همراه داشت، پس از 32 ماه زندگی مخفیانه در تهران دستگیر شد.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از بامداد هشتم فروردین 91 همزمان با آتش سوزی در یک چادر مسافرتی در منطقه تفریحی «شش دار» در دستور کار پلیس ایلام قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل جنایت متوجه شدند، در زمان حادثه چهار پسر جوان داخل چادر مسافرتی حضور داشتند که بشدت دچار سوختگی شده اند. بلافاصله مصدومان به بیمارستان منتقل شده که یکی از آنها بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

کارشناسان آتش نشانی هم پس از بررسی محل حادثه اعلام کردند؛ آتش سوزی عمدی بوده و چادر مسافرتی با بنزین به آتش کشیده شده است. با اعلام گزارش آتش نشانی و مرگ یکی از مصدومان، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

ماموران در نخستین گام با مراجعه به بیمارستان به تحقیق از مصدومان پرداخته که یکی از آنها در بازجویی ها گفت: عصر روز حادثه برای تفریح در این محل چادر زدیم. شب حادثه، ما چهار نفر در یک چادر خوابیدیم و سجاد و هوشنگ هم در چادر دیگری استراحت کردند. هوا در حال روشن شدن بود که متوجه شدم هوشنگ و سجاد مقابل در چادر ما ایستاده اند. هوشنگ بنزین پاشید و قبل از این که بتوانم کاری انجام دهم، سجاد کبریت کشید. تمام چادر شعله ور بود و ما هیچ راه فراری نداشتیم.

با این اظهارات تحقیقات برای دستگیری دو مظنون پرونده آغاز شد و ماموران موفق به دستگیری سجاد شدند، اما هوشنگ به محلی نامشخص گریخته بود. سجاد پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ها گفت: من و هوشنگ از مدتی قبل با مقتول و دوستانش اختلاف پیدا کرده بودیم و به دنبال راهی برای انتقامگیری بودیم؛ روز حادثه به بهانه تفریح آنها را به دره شش دار کشاندیم. سحرگاه زمانی که آنها در خواب بودند، چادرمان را جمع کردیم و پس از پاشیدن بنزین، چادر آنها را به آتش کشیدیم.

تحقیقات پلیس برای دستگیری هوشنگ ادامه داشت تا این که کارآگاهان پلیس آگاهی ایلام در جریان تحقیقات خود، متوجه شدند متهم به قتل از این استان گریخته است. رد پای قاتل فراری در چند استان کشف شد اما قبل از حضور ماموران، او مخفیگاه خود را تغییر می داد. سرانجام هفته گذشته کارآگاهان دریافتند که هوشنگ با اجاره خانه ای در دروازه غار تهران به زندگی مخفیانه اش در آنجا ادامه می دهد. کارآگاهان سرانجام با دستور قاضی حسن باقری، رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران متهم را در خانه اش دستگیر کردند.

هوشنگ پس از انتقال به پلیس آگاهی منکر اتهامش شد و گفت: من هیچ اختلافی با مقتول و دوستانش ندارم و نمی دانم چرا آنها این ادعا را مطرح کرده اند. شب حادثه برای تفریح به محل حادثه رفتیم. آن شب سجاد با مقتول و دوستانش درگیر شد، ولی این در حدی نبود که به دنبال انتقام باشیم. حوالی صبح سجاد مرا بیدار کرد و خواست آنجا را ترک کنیم. چادرمان را جمع کردیم و به طرف جاده که همان نزدیکی بود حرکت کردیم. سجاد از من خواست تا بازگشت او منتظر بمانم. دقایقی بعد هم هراسان بازگشت و متوجه آتش گرفتن چادر مقتول و دوستانش شدیم.

در حالی که متهم درباره علت فرارش در این مدت سکوت کرده است، تحقیقات از او در پلیس آگاهی ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------