گروگانگیران ‌900 میلیونی دستگیر شدند



اخبار حوادث - گروگانگیران ‌900 میلیونی دستگیر شدند

زمانی که متوجه شدیم خانواده اش موضوع را به پلیس گزارش داده اند و دیگر حاضر به پرداخت پول مورد نظر نیستند، از ترس دستگیری و افشا شدن هویتمان، سه نفری با چوبدستی به جان وی افتادیم و آن قدر او را کتک زدیم که باعث مرگش شد.

سه مرد جوان که پس از ناکامی در گروگانگیری 900 میلیونی، گروگان خود را به قتل رسانده بودند، پس از هفت ماه فرار شناسایی شدند.

به گزارش جام جم، نوزدهم اردیبهشت امسال مردی پس از خارج شدن از خانه اش در فاز چهار اندیشه شهرستان شهریار متوجه خودروی اپتیمایی شد که مقابل خانه اش پارک شده بود و از صندوق عقب آن بوی تعفن به مشام می رسید. مرد میانسال که به موضوع مشکوک شده بود، با پلیس 110 تماس گرفت و ماجرا را اطلاع داد.

کارآگاهان جنایی با اطلاع از موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند و ابتدا به تحقیق از همسایه ها پرداختند که مشخص شد آنها از صاحب خودرو خبر ندارند و اپتیما از پنج روز قبل در آن منطقه رها شده بود.

در این مرحله کارآگاهان صندوق عقب خودروی مورد نظر را باز کرده و با جسد مرد جوانی روبه رو شدند که در میان ملحفه ای پیـــچیده شده بود. با گزارش کشف این جسد به بازپرس کشیک قتل دادسرا و هماهنگی قضایی جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل و جستجوی پلیس برای شناسایی هویت وی و رازگشایی از پرونده آغاز شد.

در تحقیقات اولیه پلیس و استعلام از اداره راهنمایی و رانندگی مشخص شد صاحب خودرو مرد سی و چهار ساله ای به نام حسن بوده که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد و خانه اش در یکی از محله های تهران است. خانواده حسن پس از حضور در پلیس آگاهی و مشاهده عکس های مقتول، او را شناسایی کردند.

از سوی دیگر در جریان تحقیقات از آنها مشخص شد حسن چند روز قبل خانه را برای رفتن به محل کارش ترک کرده و دیگر به خانه بازنگشته بود. یک روز بعد از ناپدید شدن مرد جوان، فرد ناشناسی با خانه آنها تماس گرفته و مدعی شده بود حسن را ربوده و آنها برای آزادی او باید 900 میلیون تومان بپردازند، اما مرد آدم ربا به طور ناگهانی تماس های خود را قطع کرد که خانواده حسن نیز با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای یافتن پسرشان درخواست کمک کردند.

با افشای این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و در ادامه تحقیقات از خانواده مقتول ماموران متوجه شدند حسن با فردی دشمنی نداشته و در زمینه خرید و فروش خودروها نیز بدهکار یا طلبکار نبوده است. بنابراین، این فرضیه که ممکن است این جوان قربانی اخاذی گروگان ها شده باشد، قوت گرفت.

دستگیری عاملان حادثه پس از 7 ماه

کارآگاهان جنایی شهریار، تحقیقات را برای رازگشایی از این پرونده ادامه دادند تا این که با گذشت هفت ماه از وقوع حادثه، سرنخ هایی کشف شد که نشان می داد جوانی به نام محمد در این گروگانگیری مرگبار نقش داشته است.

با مشخص شدن هویت متهم، این مرد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و پاتوق های احتمالی اش زیر نظر گرفته شد تا این که مخفیگاه او در خانه ای در یکی از محله های تهران شناسایی شد.

کارآگاهان جنایی با هماهنگی قاضی اصغر احمدی، رئیس شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، به تهران اعزام شدند و متهم را شامگاه سه شنبه گذشته پیش از خروج از خانه اش دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی به قتل حسن اعتراف کرد و گفت با همدستی دو نفر از دوستانش به نام های وحید و سعید گروگانگیری و قتل را انجام داده است.

با اعتراف این مرد طراح اصلی این ماجرا و همدستش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و روز بعد یکی از آنها به نام وحید در خانه اش در کرج دستگیر شد.

وحید در بازجویی ها گفت: پدرم با حسن ـ مقتول ـ آشنایی داشت و از این طریق با او آشنا شدم. با اطلاع از وضع مالی مناسب حسن موضوع گروگانگیری را طراحی کردم و به کمک محمد و یکی از اقوامم به نام سعید آن را عملی کردیم.

وی افزود: براساس نقشه مان مسیرهایی را که حسن با خودرویش در تردد بود زیر نظر گرفتیم تا این که روز حادثه در حالی که در تعقیبش بودیم در حوالی میدان نارمک تهران، خودروی اپتیمای او را متوقف کردیم. دو نفر از همدستانم با چاقویی که همراه داشتند، او را تهدید کردند و با ربودن وی متواری شدند و من نیز به تعقیبشان پرداختم. همسرم را به یکی از شهرهای شمالی نزد خانواده اش فرستادم و سپس سه نفری گروگان را به آپارتمانم منتقل کردیم. دست و پایش را بستیم و در یکی از اتاق ها زندانی اش کردیم. روز بعد در تماس تلفنی با برادرش موضوع گروگانگیری را مطرح و درخواست 900 میلیون تومان کردیم.

متهم ادامه داد: زمانی که متوجه شدیم خانواده اش موضوع را به پلیس گزارش داده اند و دیگر حاضر به پرداخت پول مورد نظر نیستند، از ترس دستگیری و افشا شدن هویتمان، سه نفری با چوبدستی به جان وی افتادیم و آن قدر او را کتک زدیم که باعث مرگش شد.

بعد شبانه جسد را ملحفه پیچ شده داخل صندوق عقب خودروی اپتیما انداختیم و به یکی از محله های شهرک اندیشه منتقل کردیم. در این مدت ارتباط هر سه مان قطع شد و قرار بود راز این جنایت پنهان بماند. با گذشت یک ماه از وقوع این جنایت هولناک، دیگر همدستمان سعید فوت کرد. من و همدست دیگرم نیز سرانجام دستگیر شدیم.

با ثبت اظهارات وی، ماموران به تحقیق در این زمینه پرداختند که مشخص شد گفته وی صحت دارد و سومین آدم ربا فوت کرده است.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، آنها به محل جنایت منتقل شده و صحنه حادثه را بازسازی کردند. 

اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------