کارگر افغانی، قاتل صاحبکار ایرانی



اخبار حوادث - کارگر افغانی، قاتل صاحبکار ایرانی

مردی افغان که صاحبکار ایرانی خود را با ضربات تیشه به قتل رسانده‌ بود، با درخواست اولیای‌‌دم به قصاص محکوم شد.

به گزارش شرق، ماموران پلیس دی‌ماه سال92 جسد مردی را در ساختمانی نیمه‌‌کاره پیدا کردند. آثار برجامانده روی سر متوفی نشان می‌داد او با جسمی سخت و برنده به قتل رسیده ‌است.

وقتی ماموران پسر مقتول را که جنازه پدرش را پیدا کرده بود، برای بازجویی به اداره آگاهی فراخواندند، او گفت: «پدرم با مردی افغان به‌نام جمعه کار می‌کرد. پدرم وقتی کار می‌گرفت او را هم خبر می‌کرد. شب حادثه پدرم به خانه نیامد. چندبار با تلفنش تماس گرفتم جواب نداد، خیلی نگران شدم، به مرد افغان تلفن زدم، او هم جواب نداد، به محل کارشان رفتم و جسد پدرم را پیدا کردم و حالا هم فکر می‌کنم جمعه در این قتل نقش ‌دارد.»

ماموران با توجه به اطلاعات پسر جوان، دستگیری جمعه را در دستور کار قرار دادند و چندروز بعد موفق شدند او را بازداشت کنند. متهم، به قتل صاحبکار ایرانی‌اش اعتراف کرد و گفت چون فکر می‌کرد مرد ایرانی پول‌هایش را سرقت کرده‌ است، با او درگیر شده و وی را به قتل رسانده. مرد افغان پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به شعبه74 دادگاه کیفری‌ استان تهران، پای میز محاکمه رفت.

نماینده دادستان صبح دیروز در ابتدای جلسه در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حکم قانونی کرد سپس اولیای‌‌دم مرد ایرانی خواستار قصاص متهم شدند.

وقتی نوبت به متهم رسید، او به قتل اقرار کرد و گفت: «مدت‌ها بود که با مرد ایرانی کار می‌کردم و مشکلی با هم نداشتیم اما یک‌روز قبل از حادثه متوجه شدم پنج‌هزار افغانی و یک‌میلیون‌و500هزارتومان پولی که در جیبم داشتم گم شده ‌است. ما دونفر در ساختمان بودیم و کس دیگری نبود. به مرد ایرانی گفتم پول‌هایم گم شده ‌است، جواب داد دست من نیست و برنداشته‌ام وقتی لباسش را پوشید متوجه شدم در جیبش اسکناس‌های افغانی هست. از آنجایی که او ایرانی بود و نیازی به پول افغانی نداشت، متوجه شدم پول‌هایم را خودش برداشته ‌است. فردای آن‌روز وقتی سرکار آمد، به او گفتم پول‌هایم را بده، جواب داد پولی در دست ندارم گفتم من دیدم پول‌هایم در جیب تو بود. قبول نکرد و همین هم باعث درگیری بین ما شد. اول با هم گلاویز شدیم و نزدیک به نیم‌‌ساعت همدیگر را کتک زدیم، بعد من که دیدم زورم به مرد ایرانی نمی‌رسد، تیشه‌ای را که وسیله کارم بود و نزدیکم قرار داشت برداشتم و به سمت مقتول حمله کردم و چند ضربه به سرش زدم.»

 متهم در پاسخ به این سوال که پولی هم سرقت کرده یا خیر گفت: «یک تراول 50هزارتومانی در جیب متهم بود که آن را برداشتم و فرار کردم.» هیات قضات بعد از شنیدن دفاعیات متهم، برای صدور رای وارد شور شدند و مرد افغان را به قصاص محکوم کردند. 

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------