پلیس آمریکا: قاتل دو افسر پلیس نیویورک پیش از حمله، در اینترنت درباره نقشه خود نوشته بود



اخبار حوادث - پلیس آمریکا: قاتل دو افسر پلیس نیویورک پیش از حمله، در اینترنت درباره نقشه خود نوشته بود

منابع آگاه اعلام کرد عامل قتل دو افسر پلیس نیویورک پیش از اجرای طرح خود در اینترنت اعلام کرده بود قصد کشتن دو افسر پلیس را دارد.

این فرد مسلح مسلح در اینترنت اعلام کرده بود قصد دارد به تلافی قتل اریک گارنر شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست نیروهای پلیس، دو مامور پلیس را بکشد. وی پس از عملی کردن طرح خود در حالی که تحت تعقیب نیروهای پلیس بود در یک ایستگاه مترو با اسلحه خودکشی می کند.


این فرد بیست و هشت ساله که نامش اسماعیل برینزلی اعلام شده است در اینستاگرام نوشته است من قصد دارم امروز دو خوک کثیف (مامور پلیس آمریکا)را بکشم، آنها یکی از ما یعنی اریک گارنر را کشتند بیایید دو تا از آنها را بکشیم.


پلیس اعلام کرد وی در این حمله از سمت پنجره سرنشین خودرو به یک گشتی پلیس نزدیک می شود و رافائل راموس و ونجیان لیو دو افسر پلیس را از ناحیه سر هدف قرار می دهد. این دو افسر پلیس به عنوان بخشی از طرح کاهش جرایم در منطقه بروکلین درحال گشت زنی بودند که این حادثه روی داد.


بیل براتون رییس پلیس منطقه در کنفرانسی خبری در بیمارستان گفت تشریح حادثه بسیار ساده است این افراد ترور شده اند.


براتون گفت برینزلی پس از تیراندازی به دو مامور پلیس مورد تعقیب نیروهای پلیس قرار می گیرد و به یک ایستگاه مترو در آن حوالی می گریزد و در آنجا از ناحیه سر خودرا هدف گلوله قرار می دهد و خودکشی می کند.


برینزلی در مطلبی که شامل عکس یک اسلحه نقره ای رنگ نیز است نوشته است این احتمالا آخرین مطلب من است و این مطلب بیش از دویست لایک خورده است.


براتون تایید کرد این فرد مطالب ضد پلیسی بسیار جدی در اینترنت نوشته است با این حال هیچگاه در مطالبش به جزییات اشاره نکرده است. وی گفت پلیس در تلاش برای پی بردن به این مسئله است که چرا برینزلی تصمیم به قتل دو افسر پلیس را گرفته است. دو مسئول محلی که اطلاعاتی دست اول از این پرونده داشتند در گفتگو با آسوشیتدپرس این مسئله را تایید کرده اند. این مقامهای مسئول خواستند نامشان فاش نشود.


این تیراندازی در برهه زمانی حساسی روی داده است، پلیس در نیویورک و سراسر آمریکا به شدت به علت خشونت مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقادات پس از قتل اریک گارنر توسط پلیس شد گرفت تصاویر غیر حرفه ای نشان می دهد که یک افسر پلیس هنگام بازداشت وی دستش را دور گردن گارنر پیچیده است و گارنر پیش از بیهوش شدن می گوید نمی تواند نفس بکشد.


براتون گفت پلیس در حال تحقیق درباره این مسئله است که عامل قتل دو افسر پلیس در تظاهرات و اعتراضات نیز حضور داشته است یا خیر. وی گفت برینزلی یک سیاه پوست بود و افسرهایی که کشته شدند لاتین تبار و آسیایی بودند.


ال شارپتون فعال حقوق اقلیت های نژادی در آمریکا در اظهاراتی گفت خانواده گارنر هیچ ارتباطی با این فرد نداشته اند و این خشونت را محکوم کرده اند. وی گفت هرگونه استفاده از نام اریک گارنر و مایکل براون درباره هر گونه خشونت یا قتل نیروهای پلیس غیرقابل قبول و برخلاف روند تلاش برای برقراری عدالت درباره هر دو پرونده است.


به گزارش آسوشیتدپرس از نیویورک، خانواده مایکل براون نوجوان سیاه پوستی که به دست یک افسر پلیس در فرگوسن کشته شد نیز در بیانیه ای این اقدام را محکوم کردند.

اخبار حوادث - واحدمرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------