آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

معمای 11 ساله پرونده کودک‌ ربایی



اخبار,اخبار حوادث ,کودک‌ ربایی

 

اخبار حوادث - معمای 11 ساله پرونده کودک‌ ربایی

پرونده معمای یازده‌ساله ربودن کودکی در مشهد، با شناسایی پسر سیزده‌ساله‌ای در چابهار و اعتراف مادرخوانده او، وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش جام جم، هفته گذشته مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان چابهار تماس گرفت و مدعی شد، در همسایگی ما زن میانسال و پسر سیزده ساله ای زندگی می کنند که این زن مدعی است پسر بچه فرزند اوست، اما هیچ گونه شباهت ظاهری میان این مادر و پسر وجود ندارد و تصور می کنم گفته های این زن دروغ باشد.

با گزارش این موضوع، پرونده ای در این رابطه تشکیل و تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای مشخص شدن صحت این ماجرا آغاز شد. ماموران با اعزام به خانه این زن، او و فرزندش را برای تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان چابهار منتقل کردند.

زن میانسال در اظهاراتش به پلیس گفت: من مادر واقعی محمدرضا هستم و کسی نمی تواند ما را از هم جدا کند.

ماموران سپس به تحقیق از پسر نوجوان پرداختند که او مدعی شد با این زن نسبتی ندارم، اما از شش سال پیش او از من نگهداری می کند. از آن موقع به این زن، مادر می گویم و نمی خواهم از او دور شوم.

با ثبت اظهارات محمدرضا، کارآگاهان مطمئن شدند این کودک فرزند زن میانسال نیست، بنابراین تحقیقات برای یافتن والدین واقعی او را آغاز کردند. آنها در بررسی پرونده های کودکان گمشده در سال های اخیر متوجه شدند چنین پرونده ای در شهرستان ثبت نشده است بنابراین تحقیقات خود را گسترده کرده و پس از چند روز تحقیقات به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد مشخصات ظاهری پسربچه به کودکی شباهت دارد که در دو سالگی در شهرستان مشهد گم شده و از آن موقع خانواده او، در جستجوی فرزندشان هستند. با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران با به دست آوردن اطلاعاتی از این خانواده، آنها ر ا به پلیس آگاهی فراخواندند.

پسرم 2 ساله بود که گم شد
مرد میانسال در اظهاراتش گفت: من و همسرم اهل اصفهان هستیم و اوایل سال 82 برای زیارت به مشهد سفر کردیم. در این شهر ناگهان پسر دو ساله ام به نام علی را ربودند و هر چه محله های مشهد را جستجو کردیم تلاش هایمان برای یافتن او بی نتیجه ماند.

وی اضافه کرد: از آن زمان شکایتی را مطرح کردیم و همچنان در جستجوی یافتن فرزندم بودیم تا این که مردی که سال ها پیش در اصفهان مستاجرمان بود با من تماس گرفت و اطلاعاتی درباره پیدا شدن فرزندم در اختیارمان قرار داد. او مدعی شد، پسرمان نزد زنی در چابهار زندگی می کند و نام او را محمدرضا گذاشته اند.

بنابراین زمانی که پلیس با ما تماس گرفت و احتمال داد محمدرضا همان پسر گمشده ماست، به اینجا آمدیم و امیدواریم انتظارمان پایان یابد.

با ثبت اظهارات این مرد و تائید گفته های او از سوی همسرش، تحقیقات از زن میانسالی که کودک را نگهداری می کرد دوباره از سر گرفته شد تا این که وی لب به اعتراف گشود و گفت: این پسر فرزند واقعی ام نیست و شش سال پیش او را زمانی که به شهرستان مشهد سفر کرده بودم از طریق یکی از اقوامم تحویل گرفتم، او مدعی بود این کودک در شهر گمشده بود و نتوانسته خانواده اش را پیدا کند. چون من فرزندی نداشتم و تنها زندگی می کردم از من خواست او را نزد خود ببرم که خواسته اش را پذیرفتم و از آن موقع از محمدرضا نگهداری می کنم. از این که پیش از زندگی با من او چه سرنوشتی داشته و والدینش چه افرادی هستند، خبری ندارم.

سرهنگ محمدرضا کاظمی، فرمانده انتظامی شهرستان چابهار در این باره به جام جم گفت: با ثبت اظهارات زن میانسالی که از این کودک نگهداری می کرد، برای او قرار قانونی صادر شد و با توجه به این که پرونده گم شدن کودک در پلیس آگاهی شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی مفتوح است، این زن برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت و تحقیقات از وی برای مشخص شدن زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.

یکی از مسئولان اداره بهزیستی استان خراسان رضوی نیز روز گذشته درباره پرونده این پسر نوجوان به جام جم گفت: با توجه به حضور زوج اصفهانی در شهرستان مشهد هنوز مشخص نیست آنها والدین واقعی این پسر هستند یا نه؟

بنابراین دستورات قضایی در این باره صادر شده تا این کودک و زوج مورد نظر آزمایش های «دی.ان.ای» را انجام دهند. اگر مشخص شود آنها با هم نسبت خانوادگی دارند، پسر نوجوان نزد خانواده واقعی اش بازمی گردد. در صورتی که او فرزند واقعی آنها نباشد در یکی از مراکز نگهداری موقت اداره بهزیستی نگهداری می شود تا والدین او شناسایی شوند.

اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------