سرقت ساختگی میلیاردی برای گرفتن خسارت از بیمه، لو رفت



اخبار حوادث - سرقت ساختگی میلیاردی برای گرفتن خسارت از بیمه، لو رفت

فردی که با همدستی دو نفر دیگر با هدف دریافت خسارت از بیمه اقدام به سرقت ساختگی محموله 16 میلیارد ریالی خود کرده بود، توسط کار آگاهان پلیس آگاهی شهرستان شهرضا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «حمید امیر خانی» فرمانده انتظامی شهرضا در این باره گفت: در پی اعلام شکایتی مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی تریلی با محموله ای به ارزش 16 میلیارد ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: در بررسی اولیه مشخص شد که فردی راننده و شاگردش را هنگامی که قصد استراحت در شهرستان شهرضا داشته اند با تعارف مواد غذایی، مسموم کرده و این دو پس از مرخص شدن از بیمارستان متوجه سرقت خودرو و محموله آن شدند.

او گفت: در این باره تحقیقات گسترده ای انجام و با توجه به سابقه دار بودن شاگرد راننده و مالک خودرو، ماموران موضوع را از اورژانس بیمارستان پیگیر شدند و مشخص شد که این دو نفر با وجود مسمومیت جزیی اصرار بر بستری شدن داشته اند و از طرفی تحقیقات نشان داد که مالک خودرو در زمینه قاچاق قرقره های مسی فعالیت دارد.

سرهنگ امیرخانی گفت: ماموران، هر سه نفر را دستگیر و بازجویی از آنها را آغاز کردند و متهمان با مشاهده مدارک و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به قاچاق قرقره های مسی به ارزش 16 میلیارد ریال و سرقت ساختگی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرضا گفت: مالک خودرو در اعترافات خود اظهار داشت پنج حلقه قرقره کابل مسی را در یکی از بنادر جنوب کشور بارگیری و سپس به برازجان رفته و توسط یکی از شعب بیمه آسیا محموله را با گرفتن عکس بیمه کرده و با طرح نقشه مسمومیت راننده و شاگردش و سرقت محموله به قصد کلاهبرداری و دریافت خسارت از شرکت بیمه به دروغ اعلام سرقت کرده است.

او گفت: با اعترافات صریح متهمان، هر سه نفر همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و با قرار صادره روانه زندان شدند.

شهرستان شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

اخبار حوادث - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------