سارقان ۵ میلیاردی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران دستگیر شدند



اخبار حوادث - سارقان ۵ میلیاردی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران دستگیر شدند

چهار سارق جوان که اقدام به سرقت‌های گسترده و میلیاردی از دو فروشگاه زنجیره‌ای «کوروش» و «جامبو» در سطح پایتخت کرده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ سعدالله گزافی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: از حدود سه ماه قبل چندین مورد حادثه سرقت از مغازه‌های دو فروشگاه زنجیره‌ای جامبو و کوروش به پلیس گزارش می‌شد که در همین راستا تیمی ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شده و در جریان تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم به بازرسی از فیلم‌ها و تصاویر ثبت شده در دوربین‌های مدار بسته اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در بازبینی از این تصاویر چهره چهار سارق شناسایی شد، افزود: پس از آن ماموران تصاویر به دست آمده را با تصاویر موجود در بانک اطلاعاتی مجرمان مطابقت داده و به سرنخ‌هایی از چهار متهم دست یافتند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان عملیات پلیس، سرانجام این افراد در شهرستان‌های اسلامشهر و پرند دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌ها و تحقیقات به چندین فقره سرقت از فروشگاه‌های واقع در دو فروشگاه زنجیره‌ای جامبو و کوروش اعتراف کردند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه آنان نیز دو خودروی سرقتی ماکسیما و مزدا به همراه مقادیر قابل توجهی اقلام سرقتی شامل ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه، چند تخته فرش، چندین دستگاه لپ تاپ و ... کشف و ضبط شد.

گزافی در توضیح بیشتر شیوه این سارقان اظهارکرد: این سارقان که همگی دارای سوابق متعدد در کیف قاپی، زورگیری و ... هستند بدین شیوه عمل می‌کردند که سه تن از آنان به هنگام تاریکی شب و با سوء استفاده از نبود نگهبان شب در این فروشگاه‌ها وارد فروشگاه شده و یک نفر دیگر نیز پشت در فروشگاه اوضاع را رصد می‌کرد.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده عمدتا وجوه نقد داخل مغازه‌ها و گاوصندوق‌ها را به سرقت می‌بردند، گفت: اما اگر در حین سرقت موفق به باز کردن گاو صندوق نمی‌شدند گاو صندوق را یکجا با خود برده و در فرصت مناسب در مخفیگاهشان آنرا رمز گشایی و باز می‌کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بیان اینکه سه نفر از دستگیر شدگان تا مقطع دوم راهنمایی و یکی دیگر نیز تا مقطع پنجم ابتدایی درس خوانده‌اند گفت: این افراد بین 25 تا 28 سال سن داشته و اقلام سرقتی را به وسیله دو دستگاه خودروی ماکسیما و مزدا که هر دوی آنها نیز سرقتی بودند به مخفیگاهشان منتقل می‌کردند.

گزافی با اشاره به انجام بازرسی‌ها و تحقیقات بیشتر از این افراد گفت: تحقیق از دستگیر شدگان همچنان ادامه دارد و تا کنون در بررسی‌های انجام شده و نیز با توجه به اعترافات خود متهمان این افراد رقمی بالغ بر 5 میلیارد تومان را به سرقت برده‌اند.

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات این افراد افزود: در جریان این سرقت‌ها چند خلاء وجود داشت که در صورت رفع آنها به راحتی امکان پیشگیری از وقوعشان وجود داشت. مورد نخست نبود نگهبان شب در این فضاها بود و مورد دیگر نیز عدم استفاده از گاو صندوق مناسب برای فروشگاه‌ها به طوری که در چند مورد این سارقان پس از مراجعه به فروشگاه و دیدن گاو صندوق مناسب در انجام سرقت ناکام ماندند.

وی افزود: در همین راستا به تمامی فروشندگان و مغازه داران توصیه می‌کنم برای مغازه‌شان گاو صندوق مناسب و غیره قابل حمل خریداری کرده و در صورت امکان آن را در دیوار تعبیه کنند.

به گزارش ایسنا چهار زورگیر که صادق، مجتبی، اسماعیل و محمود نام داشتند درباره انگیزه سرقت خود به خبرنگاران گفتند هر چیزی را که در مغازه‌ها می‌دیدند سرقت می‌کردند و به جز گاو صندوق و پول درون آن، اشیایی چون لپ تاپ، تلفن همراه، خودکار،‌ عطر، لوازم بهداشتی و ... را همراه خود می‌بردند.

اخبار حوادث - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------