اعترافات آخرین تبهکار حادثه گلپایگان



اخبار,اخبار حوادث , سرقت‌

 

اخبار حوادث - اعضای این باند عاملان سرقت‌های سریالی طلافروشی‌های اصفهان بودند
اعترافات آخرین تبهکار حادثه گلپایگان

یکی از عاملان تیراندازی مرگبار گلپایگان در عملیات بامدادی پلیس کشته و دیگری دستگیر شد و راز ده فقره قتل و سرقت‌های مسلحانه اعضای این باند را فاش کرد.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از بامداد شنبه ششم دی همزمان با تیراندازی سارقان مسلح به ماموران پلیس در شهرستان خمین در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پلیس خمین پس از مشکوک شدن به خودرویی، دستور ایست دادند که سه سرنشین آن به سوی ماموران تیراندازی کردند و پس از مجروح کردن سه مامور از صحنه سرقت گریختند.

پس از اعلام این موضوع به مرکز فوریت های پلیس، طرح مهار در استان های اصفهان و مرکزی اجرا شد.

سارقان مسلح که پلیس را در تعقیب خود می دیدند، با خودروی «تیبا»ی یک استاد دانشگاه به فرار خود به سمت گلپایگان ادامه دادند. نزدیک ایست بازرسی شهر گلپایگان، ماموران به خودروی تیبا مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. هنگام بازرسی صندوق عقب، راننده به ماموران گفت که سه سرنشین خودرو رفتار مشکوکی دارند.

ماموران از سه سرنشین تیبا خواستند مدارک خود را نشان دادند که آنها به سوی ماموران تیراندازی کرده و از محل متواری شدند.

سارقان مسلح در ادامه فرار خود یکی از ماموران پلیس راهور به نام سروان مجید مهدوی را به شهادت رساندند و وارد گلپایگان شدند.

در جریان عملیات پلیسی برای دستگیری سه گانگستر خشن، ماموران در یکی از محله های گلپایگان با دزدان مسلح درگیر شدند و در جریان این درگیری سرهنگ محمد هاشمی و سرباز وظیفه حسین صبوحی به شهادت رسیدند.

یکی از سارقان مسلح نیز با شلیک پلیس مجروح، اما موفق به فرار شد. سارقان در ادامه اقدام به سرقت یک دستگاه کامیونت کردند و با توجه به مرگ همدستشان، جسد او را در محل این سرقت رها کردند و گریختند.

دزدان مسلح سپس قصد سرقت یک دستگاه نیسان را داشتند که در جریان این سرقت مرد میانسالی به نام آقاعلی و پسر هفده ساله اش به نام میلاد را با شلیک گلوله کشتند و به سمت نجف آباد فرار کردند.

شناسایی هویت سارق کشته شده

از ساعت 7 صبح شنبه تیمی از ماموران پلیس آگاهی در محل تیراندازی ها حاضر شدند و تحقیقات برای دستگیری مجرمان آغاز شد. کشف جسد سارق کشته شده مهم ترین سرنخ پلیس برای شناسایی همدستان او بود. با انگشت نگاری، هویت او به نام فیروز چهل و سه ساله شناسایی شد. فیروز از مجرمان سابقه دار بود که پلیس ردپای او را در چند سرقت مسلحانه کشف کرده بود.

راز سرقت های 3 برادر
کارآگاهان پلیس شش ساعت پس از تیراندازی مرگبار گلپایگان موفق شدند هویت دو سارق مسلح دیگر را شناسایی کنند. دو سارق فراری برادران فیروز و در سرقت های مسلحانه با او همدست بودند. منصور سی و هفت ساله و محمد چهل ساله هویت متهمان فراری بود که بلافاصله مخفیگاه های احتمالی آنها شناسایی شد. پس از پنج روز تجسس سرانجام ماموران دریافتند که سارقان مسلح در خانه عمویشان در فولادشهر اصفهان مخفی شده اند.

عملیات شبانه پلیس
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره عملیات پلیس برای دستگیری سارقان به جام جم گفت: مخفیگاه سارقان خشن در یک مجتمع هشت واحدی بود که در زمان عملیات دستگیری احتمال داشت آنها برای رهایی دست به گروگانگیری بزنند و جان اهالی به خطر بیفتد. به همین دلیل اقدامات پلیسی در نظر گرفته شد و ماموران پلیس آگاهی، نوپو و اطلاعات منطقه را به محاصره درآورده و ساعت 23 و 45 دقیقه عملیات دستگیری سارقان آغاز شد.

شلیک 310 گلوله
سرهنگ حسین حسین زاده ادامه داد: سارقان مسلح وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند، اقدام به شلیک گلوله و پرتاب سه نارنجک کردند که پس از 45 دقیقه درگیری مسلحانه، یکی از سارقان به نام محمد چهل ساله کشته و سومین برادر به نام منصور از سوی پلیس دستگیر شد. در این درگیری سارقان 310 گلوله شلیک کرده بودند که به اهالی و ماموران پلیس آسیبی وارد نشد.

خشن در سرقت، آرام در جامعه
وی درباره شخصیت سارقان نیز گفت: اعضای این باند از سال 84 سرقت های مسلحانه خود را آغاز کرده و در جریان سرقت های خود بسیار خشن عمل کرده و براحتی به سوی مردم تیراندازی می کردند، طوری که علاوه بر پنج شهید تیراندازی گلپایگان، آنها در سرقت های دیگر خود مرتکب قتل پنج شهروند و مجروحیت و نقص عضو 11 نفر دیگر شده بودند.

این سارقان در صحنه جرم بسیار تندخو و در صحنه زندگی بسیار آرام و مودب بودند، طوری که اطرافیان آنها هیچ گاه متوجه جرایم آنها نشدند. سارقی که در عملیات بامداد جمعه دستگیر شد، با معدل 19 مدرک کارشناسی خود را گرفته بود و فردی زیرک و باهوش است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعترافات اولیه منصور اظهار کرد: سارقان خشن در جریان سرقت نیسان متوجه فرار پدر و پسر شده و برای این که آنها موضوع را به پلیس اطلاع ندهند، مرتکب قتل آنها شدند. این سارقان ابتدا اقدام به سرقت خودرو کرده و پس از آن به طلافروشی ها دستبرد می زدند.

سرقت 50 کیلو طلا
جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز دیروز در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: در عملیات بامداد جمعه، سه نارنجک، چهار قبضه سلاح کلاشینکف و حدود هزار تیر از مخفیگاه متهمان کشف شد.

به گزارش ایمنا، سردار حسین اشتری افزود: بر اساس اعترافات فرد دستگیر شده، این تیم اقدامات مجرمانه خود را از سال ۸۴ آغاز کرده و سرقت حدود ۵۰ کیلوگرم طلا از طلافروشی های شهرستان های مختلف از جمله لردگان، زرین شهر، مبارکه، برخوار و خوراسگان در کارنامه جرایم آنها وجود دارد. وی با بیان این که خوشبختانه این تیم به طور کامل منهدم شده است، تاکید کرد: مجرمان باید بدانند عاقبت تمام کسانی که برخلاف قانون و نظم و امنیت مردم، عمل می کنند چیزی جز هلاکت و دستگیری نیست.

اعترافات تنها بازمانده سارقان
از بامداد جمعه و پس از دستگیری و هلاکت دو عضو باقی مانده این باند، تحقیقات از منصور که از او به عنوان مغز متفکر گروه و طراح سرقت ها یاد می شود، آغاز شد. منصور در جریان بازجویی ها به هشت فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرد که در این سرقت ها دو برادر وارد مغازه شده و نفر سوم داخل خودرو منتظر آنها می ماند. اعضای این باند اگر با مقاومت اهالی و صاحب طلافروشی روبه رو می شدند به سوی آنها تیراندازی می کردند.

بر اساس اعترافات منصور، سه برادر سال 86 به یک جواهرفروشی در مبارکه دستبرد زده و در جریان این سرقت یکی از طلافروشان را کشته و چهار نفر دیگر را با شلیک گلوله مجروح کردند.

آنها همچنین اسفند سال 89 به یک طلافروشی در برخوار اصفهان دستبرد زده و پس از قتل مرد طلافروش و مجروح کردن دو عابر، طلاها را سرقت کرده و از محل گریختند.

سه برادر آذر 91 هم به یک طلافروشی در فلکه مرکزی زرین شهر دستبرد زده و با شلیک تیر به پای مرد طلافروش و تیراندازی هوایی باعث ایجاد وحشت شده و پس از سرقت طلاهای موجود در مغازه با یک خودروی آردی از محل فرار کردند.سارقان خشن چند روز بعد هم در جریان دستبرد به یک طلافروشی در مبارکه هنگام غروب مرد طلافروش را کشته و از محل متواری شدند.

 

تبهکاران در سرقت بعدی خود از اصفهان خارج شده و به شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری رفته و مرداد سال گذشته با دستبرد به یک طلافروشی در این شهر، صاحب مغازه را مجروح کرده و یک عابر را کشتند. دزدان مسلح پس از سرقت حدود 700 میلیون تومان طلا از محل گریختند. اعضای این باند در جریان دستبرد به یک طلافروشی در شهرکرد هم پس از سرقت طلا مرتکب قتل مرد طلافروش شدند.

اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------