بزرگترین محموله قاچاق سوخت کشف شد/ جزئیات نحوه دستگیری قاچاقچیان ۵ میلیون لیتر سوخت



اخبار حوادث - بزرگترین محموله قاچاق سوخت کشف شد/ جزئیات نحوه دستگیری قاچاقچیان ۵ میلیون لیتر سوخت

براساس برآورد اولیه حدود 4 تا 5 میلیون لیتر سوخت در حال قاچاق از یکی از خورهای استان هرمزگان و شهرستان میناب بود که با تلاش استاندار هرمزگان و هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی استان و بخش اطلاعات نیروی انتظامی کشف شد. این محموله قرار بود در قالب 36 فروند لنج به ظرفیت های 50 هزار لیتر، 100 هزار لیتر و 150 هزار لیتر قاچاق شود.

عزیز الله کناری در گفتگو با اقتصادی از کشف یک محموله حدود 5 میلیون لیتری قاچاق سوخت خبر داد و گفت: با تلاش استاندار هرمزگان و هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی استان و بخش اطلاعات نیروی انتظامی یک محموله قاچاق سوخت کشف شد. قرار بود این محموله در قالب 36 فروند لنج به ظرفیت های 50 هزار لیتر، 100 هزار لیتر و 150 هزار لیتر قاچاق شوند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان افزود: بر اساس برآورد اولیه حدود 4 تا 5 میلیون لیتر سوخت در حال قاچاق از یکی از خورهای استان هرمزگان و شهرستان میناب بود.

وی تصریح کرد: سوخت قاچاق از مبادی مختلف به هرمزگان وارد شده و پس از بارگیری از مرز خارج می شود اما برای خروج همین سوخت حجم بالایی از سوخت در روستاهای ساحلی به صورت تدریجی دپو می شود و شناورهایی از طریق دریا آن را برای بارگیری کشتی های تجاری بزرگ جابه جا می کنند.

به گفته کناری، برای ورود این میزان سوخت به شناورها، این شناورها مجبور هستند خورهای غیرمجاز را شناسایی و از آنها استفاده کنند چرا که در استان هرمزگان 140 خور وجود دارد که در همه آنها به دلیل شرایط جوی و جزر و مدهای دریا امکان استقرار اکیپ های بازرسی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: یکی از این خورها که در قاچاق اخیر مورد استفاده قرار گرفته، خور "بند زرگ " بوده که این خور در محدوده شهرستان میناب و استان هرمزگان مستقر است. بر همین اساس، شناورها در ساعاتی از شبانه روز که آب مد می شود در محل هایی که مسیر بهتری دارند به گل نشسته و سوخت را بارگیری می کنند.

مدیر کل سیاسی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ظرف 10 روز یا کمتر این سوخت ها وارد شناور شده و در زمان خاصی که دوباره وضعیت مناسب جوی به وجود می آید، شناورها اقدام به خروج از خور می کنند.

به گفته وی ، این شناورها از خودروها به سمت کشتی های خارجی در آبهای بین المللی حرکت کرده و عملیات تخلیه را انجام می دهند.

کناری ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی صورت گرفته در تاریخ 13 دی ماه این شناورها رصد شد و در یک عملیات حرفه ای از سوی نیروی انتظامی، دریابانی و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، شناورها از خور خارج و ممانعت از خروج آنها به سمت آبهای بین المللی صورت گرفت به نحوی که شناورها مجبور به برگشت شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان خاطرنشان کرد: البته برخی از قاچاقچیان به دلیل اینکه بتوانند از مهلکه بگریزند موتور لنج ها را دستکاری کرده تا در زمان ورود نیروی انتظامی روشن نشوند و البته چون خور عمق پایینی دارد شناورهای عادی و کششی نمی توانند وارد آن شوند.

به گفته وی، ماموران نیروی انتظامی در تلاش هستند تا سوخت را تخلیه کرده و شناورها را نیز به شیوه خاصی به ساحل برگرداند.

کناری اظهار داشت: این بزرگترین محموله قاچاق سوخت کشور است که در استان هرمزگان و شهرستان میناب کشف شده است.

ورود ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به برخورد قانونی با سرشاخه های شبکه قاچاق سوخت کشور اقدامی قابل تقدیری است که باید در آینده نیز ادامه یابد.
اخبار حوادث - اقتصادی

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------