آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

مرگ به‌دلیل «زنبوردرمانی»



اخبار حوادث - مرگ به‌دلیل «زنبوردرمانی»

پرونده فردی که متهم است با ادعای درمان بیماری با نیش زنبور باعث مرگ مردی مسن شده، در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است.

این حادثه مرگ‌آور اواخر اردیبهشت به بازپرس کشیک قتل پایتخت اطلاع داده شد. آن زمان ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی١١٠ در جریان مرگ مردی مسن قرار گرفتند و فهمیدند ٤٠زنبور پیرمرد بیمار را نیش زده و باعث مرگ او شدند.

 

به این‌ترتیب بازپرس جمشیدی، بازپرس شعبه‌سوم دادسرای امور جنایی تهران، دستور داد تیمی از کارآگاهان اداره ١٠ پلیس آگاهی در این‌باره تحقیق کنند. در آغاز تحیقات کسی باور نداشت مرد ٧٠ساله با نیش زنبور‌عسل کشته شده‌ باشد اما مظنون اصلی پرونده که مدعی درمان بیماری‌ها با کمک نیش زنبور بود، از صحت موضوع خبر داد.

 

این مرد که می‌گفت در طب سنتی متبحر است، در بازجویی‌های قضایی و پلیسی گفت: «از سال‌ها پیش بیماران زیادی را با روش‌های سنتی درمان کرده‌ام و تاکنون هیچ‌صدمه‌ای به کسی وارد نشده و نمی‌دانم چرا پیرمرد بیمار با نیش زنبورهای عسل که برای درمان سنتی کاربرد زیادی دارند، کشته شد.» مدعی زنبوردرمانی ادامه داد: «این مرد از بیماری دیابت رنج می‌برد و وقتی نزد من آمد گفت با وجود مراجعه به پزشکان زیادی، موفق به درمان نشده‌ و شنیده که طب سنتی می‌تواند کارساز باشد.

 

طبق آموخته‌هایم و تجربه‌ای که داشتم، تصمیم گرفتم پیرمرد را با زنبور‌های عسل درمان کنم به همین منظور ٣٠ تا ٤٠زنبور عسل را آماده و روز حادثه بیمار را در مطب بستری کردم و زنبورها را رها کردم. تصور می‌کردم این کار تاثیر مثبتی بر درمان بیماری پیرمرد بگذارد، اما ظاهرا اشتباه کرده بودم چراکه واکنش‌ها برعکس شد و متوجه شدم جان بیمارم به‌خطر افتاده است. سعی کردم او را نجات دهم اما کار از کار گذشته بود.» جسد پیرمرد در ادامه روند رسیدگی به پرونده، به پزشکی قانونی تهران انتقال یافت.

 

وقتی خانواده متوفی تایید کردند پدرشان به دیابت مبتلا بود و داروهای شیمیایی در درمانش موثر نبود، تیم پلیسی به بررسی ادعای «زنبوردرمانی» پرداخت و پی برد زنبور‌درمانی برای هربیماری مناسب نیست و متخصص یا پزشک طب سنتی باید اطلاعات کامل از شرایط گوارشی، سلامت جسمانی و سن بیمار داشته باشد تا این روش ‌درمان را که از یونان باستان سرچشمه می‌گیرد و هنوز تردیدهایی درباره آن وجود دارد، تجویز کند. در این میان، پزشکی‌قانونی اعلام کرد احتمالا آلرژی احتمالی قربانی به نیش زنبورها مرگش را رقم زده است.


بازپرس جمشیدی پس از اعلام نظر پزشکی‌قانونی فردی را که مدعی درمان با نیش زنبور بود، به اتهام دخالت در امور پزشکی و نداشتن تخصص لازم مقصر تشخیص داد و به خاطر تسبیب در قتل شبه‌عمد، قرار کفالت ١١٠میلون‌تومانی برای او صادر کرد و پزشک‌عمومی را هم که یکی از اتاق‌های مطب خود را در اختیار او قرار داده بود، به‌خاطر تسبیب در قتل شبه‌عمد و همدستی با متهم ردیف‌اول با قرار کفالت صدمیلیون‌تومانی آزاد کرد. در حال حاضر تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه دارد.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------