نقشه شوم مرد کينه جو براي قتل مسلحانه يک دهيارلو رفت



اخبار حوادث - نقشه شوم مرد کينه جو براي قتل مسلحانه يک دهيارلو رفت

جوان ۲۶ ساله افغاني که حکم تخريب ۴ طبقه از ساختماني که غيرمجاز ساخته، از سوي مسئولان ذي ربط صادر شده بود، در اقدامي کينه جويانه و پس از به آتش کشيدن خودروي دهيار يکي از روستاهاي مشهد، نقشه قتل مسلحانه دهيار مذکور را کشيد اما با هوشياري پليس عمليات ويژه مشهد قبل از اجراي نقشه شوم خود دستگير شد.

به گزارش خراسان از حدود يک سال قبل و با پي گيري هاي دهيار يکي از روستاهاي مشهد، حکم تخريب ۴ طبقه از يک ساختمان که به صورت غيرمجاز ساخته شده بود و اسکلت ساختمان نيز از نظر فني ايرادات اساسي داشت از سوي مسئولان ذي ربط صادر شد اما اين حکم هنوز به مرحله اجرا در نيامده بود که آذرماه سال گذشته، خودروي پرايد دهيار روستا توسط افراد ناشناسي به آتش کشيده شد.

 

در همين حال اهالي روستا که متوجه آتش سوزي شده بودند بلافاصله براي اطفاي حريق اقدام کردند و شعله هاي آتش به بدنه داخلي خودرو نرسيد.اين گزارش حاکي است: در حالي که پرونده اين آتش سوزي عمدي در شعبه ۸۱۰ دادسراي مشهد و توسط قاضي ترابيان رسيدگي مي شد، مأموران پليس عمليات ويژه مشهد با استفاده از منابع و مخبران به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد جوان ۲۶ ساله افغاني که در روستاي مذکور سکونت دارد، اسلحه اي را به منظور ارتکاب يک جنايت مسلحانه خريداري کرده است و در منزل نگهداري مي کند.

 

بنابراين به دستور سرهنگ حجت نيکمرام (فرمانده انتظامي مشهد) گروهي از مأموران انتظامي به سرپرستي سرگرد بهرامزاده (رئيس اداره عمليات ويژه)، تحقيقات گسترده اي را در اين باره آغاز کردند و منزل مظنون مذکور را تحت نظر گرفتند.

 

آنان پس از اطمينان از خريد سلاح و اين که مرد افغاني نقشه قتل مسلحانه اي را در سر مي پروراند، مراتب را به قاضي طباطبايي (معاون دادستان مشهد) اطلاع دادند و سپس با کسب دستورات قضايي صبح روز دوشنبه گذشته وارد منزل اين فرد شدند.

 

در همين حال جوان افغاني متکاي قرمز رنگي را از داخل ساختمان به زمين هاي اطراف پرت کرد اما مأموران بلافاصله او را دستگير کردند و از داخل متکا اسلحه کلت را بيرون کشيدند. متهم مذکور که نقشه خود را نقش بر آب مي ديد، لب به اعتراف گشود و گفت: من فکر مي کردم پي گيري هاي دهيار روستا موجب صدور حکم تخريب منزلم شده است به همين خاطر خودروي او را به آتش کشيدم اما چون کينه عميقي از او در دل داشتم از حدود ۴۵ رو زگذشته به فکر تهيه سلاح افتادم و نقشه اي کشيدم تا به عنوان مسافر سوار خودروي دهيار شوم و او را در فرصت مناسب به قتل برسانم. به همين منظور از جواني در منطقه پنجتن خواستم تا سلاحي برايم خريداري کند.

 

۷ روز قبل او سلاح را به من تحويل داد و برادرم نيز عازم ترکيه شد. من هم قصد داشتم بعد از قتل دهيار به ترکيه فرار کنم که قبل از اجراي نقشه قتل توسط مأموران دستگير شدم. بنابراين گزارش، از متهم مذکور يک فقره گواهينامه جعلي نيز کشف شده است.

 

بررسي ها درباره اين پرونده در حالي ادامه دارد که مأموران عمليات ويژه با نظارت مستقيم سرهنگ نيکمرام موفق شدند عامل خريد سلاح را نيز داخل يک کافه در منطقه پنجتن دستگير کنند. شايان ذکر است: به دستور «قاضي ترابيان»، متهمان اين پرونده براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران عمليات ويژه مشهد قرار گرفتند.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------