سرقت‌های میلیونی در 3 استان با "اسکیمر"/ سرکرده در کرج دستگیر شد



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - سرقت‌های میلیونی در 3 استان با "اسکیمر"/ سرکرده در کرج دستگیر شد

باند سه نفره سارقان وجوه نقد از عابر بانک های استان های البرز،تهران وقزوین که با ساخت وجاسازی تراشه های "اسکیمر" وهک اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیرمجازاز حساب های بانکی شهروندان می کردند با هوشیاری پلیس فتا البرز شناسایی ودستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کامرانی صالح "فرمانده انتظامی استان البرز" با اعلام این خبر گفت:در پی شکایت تعدادی ازشهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان رسیدگی به موضوع و شناسایی سارقان در دستور کار ماموران پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.
 
وی افزود:با بررسی های فنی به عمل آمده مشخص شد برداشت ها از طریق نصب تراشه اسکیمر"skimer" برروی دستگاه های خودپرداز بانک ها وهک کردن اطلاعات کارت عابر بانک ها صورت گرفته است.
 
کامرانی صالح افزود: به منظور به دست آوردن سرنخ های اولیه وشناسایی سارق یا سارقان از دستگاه های عابر بانک فاقد آنتی اسکیمر بازدید میدانی انجام و موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد .
 
فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: از آنجایی که متهمان با پوشاندن صورت خود و استفاده از ماسک اقدام به برداشت وجه از خودپردازها می کردند شناسایی ودستگیری آنان به راحتی میسر نبود اما سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتی وتحقیقات جامع و با استفاده ازروشهای نوین کشف جرم در فضای مجازی، متهمان شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دو نفر از اعضای این باند به نام (ع-الف) و (ج-ن)در شهرستان فردیس استان البرز دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها یک فقره کارت عابربانک و تعداد 24 قطعه سکه بهار آزادی که با پول های سرقتی اقدام به خرید آنها کرده یودند و همچنین مبلغ 42 میلیون و 300 هزار ریال وجه نقد کشف شد.
 
وی افزود:متهمان دستگیر شده در بازجویی های پلیسی و در مواجهه با مستندات موجود ، لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که طراح اصلی ساخت اسکمیر و کپی سازی کارتهای عابر بانک توسط سردسته این باند به نام (م-چ) صورت گرفته است .
 
کامرانی صالح گفت:با اعترافات متهمان مخفیگاه متهم اصلی پرونده به نام (م-چ) در شهرستان کرج شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و در بازرسی از منزل وی تعداد چهار قطعه اسکیمر"skimmer" ، یک دستگاه دوربین ساخته شده جهت نصب در دستگاه خودپرداز ،سایر تجهیزات الکترونیکی جهت هک اطلاعات کارت های عابر بانک و تعداد زیادی کارت خام و کارت های متفاوت مربوط به بانک ها ، تعداد 31 قطعه سکه بهار آزادی ،3 قطعه نیم سکه بهار آزادی و تعداد 10 رشته زنجیر طلا جمعا به وزن 200 گرم کشف شد .
 
وی افزود: در بازجویی های انجام شده نامبرده به جرم خود اعتراف و اعلام داشت که در شهرهای کرج ، تهران و قزوین با نصب تراشه اسکیمر بر روی دستگاه های خودپرداز عابر بانک ها اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی اشخاص نموده وپس ازآن با انتقال اطلاعات هک شده بر روی کارت های خام، کپی کارت اصلی را به دست می آورد وسپس با استفاده از این کارت اقدام به برداشت وسرقت وجوه نقد شهروندان می کرد. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------