اعترافات آدم رباياني که کودک ۸ ساله را ربودند!



اخبار,اخبار حوادث ,آدم ربایی

 

مادر اشک ريزان فرزند خردسالش را در آغوش مي فشرد و از اين که پس از يک ماه دوري، او را سالم مي ديد خداوند را شکر مي کرد.

مهران ۸ ساله، صبح روز دهم آذر خواب مانده بود به همين دليل هم با تأخير براي رفتن به مدرسه از منزل خارج شد اما سرنشينان يک دستگاه پژو که او را زير نظر داشتند ناگهان او را داخل خودرو انداختند و از محل متواري شدند.

 

طولي نکشيد که فردي با شماره تلفني از افغانستان با پدر «مهران» تماس گرفت و براي آزادي او تقاضاي ۱۰۰ ميليون تومان کرد. با مشخص شدن ماجراي آدم ربايي، اين پرونده به دستور قاضي سيدمحمد رضوي در اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي تحت رسيدگي قرار گرفت.

 

اين گزارش حاکي است: به دستور «سرهنگ غلامي ثاني» (رئيس اداره جنايي آگاهي) گروهي از کارآگاهان دايره مبارزه با آدم ربايي و سرقت هاي مسلحانه به سرپرستي سروان افتخاري عمليات پليسي و تخصصي خود را براي رديابي آدم ربايان در حالي آغاز کردند که احتمال خارج کردن گروگان از مرزهاي شرقي کشور نيز وجود داشت.

 

به همين خاطر مراتب به کليه نيروهاي مرزي اعلام شد و کارآگاهان شاخه اي از عمليات اطلاعاتي را براي شناسايي مخفي گاه آدم ربايان و همچنين ردزني آنان متمرکز کردند تا اين که در بررسي ها مشخص شد رابط اصلي گروگانگيران در مشهد است و آنان براي گمراه کردن پليس، تماس هاي خود را توسط فرد ديگري از افغانستان مي گيرند. بنابراين در يک ردزني پليسي، فردي افغاني مورد ظن قرار گرفت که ساکن کرج است اما به منظور ديدار برادرش به مشهد رفت و آمد مي کند.

 

بررسي غيرمحسوس ارتباطات فرد مظنون کارآگاهان را به سوي مرد ديگري کشاند که مشخص شد وي اختلافاتي با پدر گروگان دارد. گزارش خراسان حاکي است: کارآگاهان اداره جنايي که با نظارت و راهنمايي هاي مستقيم سرهنگ حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) در يک عمليات غافلگيرانه افغاني ۲۵ ساله را به دام انداختند و مورد بازجويي قرار دادند.

 

اين فرد که ابتدا هر گونه ارتباط با ماجراي آدم ربايي را انکار مي کرد، وقتي در برابر شواهد مستند قرار گرفت، گفت: در رفت و آمدهايي که به منزل برادرم در مشهد داشتم با فرد ديگري به نام «ع» آشنا شدم. او به من گفت: يکي از دوستانش به نام «ح» از مردي در مشهد طلبکار است و از من خواسته تا براي دزديدن فرزند بدهکار فرد ديگري را اجير کنم. او قرار بود در قبال اين کار ۵ ميليون تومان به من بدهد من هم موافقت کردم و ۳ نفري منزل آن فرد را در جاده قديم قوچان شناسايي کرديم و چند بار مسير را مورد بررسي قرار داديم. «ع» سابقه دار است و چند بار قصد ربودن کودک را داشتيم که موفق نشديم اما روز حادثه او با تأخير از خانه خارج شد و همين فرصت خوبي بود.

 

بنابراين او را ربوديم و به منطقه شهرک شهيد رجايي برديم. اين گزارش حاکي است: در پي اعترافات اين فرد بلافاصله کارآگاهان منزل مذکور را محاصره و کودک ۸ ساله را از چنگ آنان رها کردند. در همين حال با تلاش کارآگاهان متهم ديگر اين پرونده نيز دستگير شد. اما در اين ميان مشخص شد که استخوان هاي ترقوه کودک آسيب ديده است.

 

گروگان خردسال در اين باره گفت: آن ها به من گفتند از ساختمان ۳ طبقه و از پله هاي آهني پايين بروم تا برايشان پتو بياورم اما من از روي پله ها افتادم و استخوان هايم شکست در حالي که از درد به خودم مي پيچيدم و گريه مي کردم آن ها مرا به درمانگاه نبردند. بنابراين گزارش، بررسي ها نشان داد استخوان هاي شکسته کودک کج جوش خورده است و دوباره بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد. مهران ۸ ساله در حالي که از ديدن پدر و مادرش در پوست خود نمي گنجيد نقاشي را به آن ها نشان داد که وي را در حال آزادي نشان مي داد.

 

او گفت: اين ها پدر و مادرم هستند و اين هم من هستم که از چنگ آدم بدها آزاد شده ام و به منزلمان مي رويم. کودک مذکور نقاشي را زماني که در چنگ آدم ربايان قرار داشت کشيده بود. «م.ر» افغاني ۲۵ ساله در اعترافات خود گفت: از کودکي به ايران آمدم و در خواف ساکن شدم.

 

پس از آن هم به تهران و کرج رفتم و در آن جا کار مي کردم اما چون برادرم با يک دختر ايراني در مشهد ازدواج کرده بود، گاهي براي ديدن برادرزاده و برادرم به مشهد مي آمدم که با «ع» آشنا شدم و براي آدم ربايي در متروي الغدير قرار گذاشتيم. «ع» متهم ۴۵ ساله ديگر پرونده نيز گفت: قرار بود «ح» که اختلاف مالي با پدر گروگان داشت مبلغ قابل توجهي به من بدهد اما بعد از آدم ربايي حتي يک ريال هم نتوانستم از او بگيرم. تلاش پليس براي دستگيري متهم فراري اين پرونده با صدور دستوري از سوي قاضي سيدمحمد رضوي (قاضي شعبه ۸۰۴ دادسراي مشهد) همچنان ادامه دارد.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------