آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

شکارچی‌های زاغ‌زن در تله‌های نامرئی پلیس



اخبار,اخبار حوادث ,سرقت

 

اعضای این باند در کمین مشتریان بانک‌های آمل بودند

دزدان زاغ‌زن که با کمین در برابر بانک‌ها به شکار طعمه‌هایشان می‌پرداختند بازداشت شدند. اعضای این شبکه از دزدان با تعقیب مشتریان بانک‌ها در فرصت مناسب اموال آنها را از داخل خودرو‌هایشان به سرقت می‌بردند.

بنابر این گزارش، چندی پیش مأموران پلیس آمل گزارش‌هایی از وقوع سرقت اموال صاحبان خودرو‌ها با خروج از داخل بانک‌ها دریافت کردند.


در بیشتر سرقت‌ها مالباخته‌ها دقایقی بعد از دریافت پول از بانک‌ها، وقتی سوار خودرو شده و به سمت مقصد خود در حرکت بودند هدف سرقت قرار می‌گرفتند.


یکی از مردان گفت: برای دریافت پول نقد به بانک رفتم، بعد از دریافت آن از بانک خارج شده و سوار خودرویم شدم. در راه برگشت به خانه بودم که برای دقایقی بین راه توقف کرده و خودرو را ترک کردم. لحظاتی بعد وقتی به خودرویم برگشتم در کمال تعجب متوجه شدم پول‌هایی که داخل داشبورد گذاشته بودم به سرقت رفته بود.


مرد دیگری که با همین شیوه مورد دستبرد قرار گرفته بود نیز در مراجعه به مأموران آگاهی ادعا کرد: وقتی از بانک بیرون آمدم احساس کردم لاستیک خودرویم کم باد شده، بعد از مسافتی با اشاره خودرو‌های عبوری دیدم لاستیک پنچر شده است. برای پنچرگیری توقف کردم اما وقتی کارم تمام شد از اینکه همه پول‌هایم دزدیده شده بود شوک زده شدم.


با توجه به شیوه‌هایی که از سوی مالباخته‌ها درباره سرقت اموالشان مطرح شده بود کارآگاهان آمل با احتمال اینکه همه سرقت‌ها از سوی اعضای یک شبکه از دزدان زاغ‌زن صورت گرفته باشد، تجسس در این باره را در دستور کار خود قرار دادند.


بدین ترتیب مأموران، مناطق اطراف بانک‌ها را به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار داده و رفت و آمد‌های افراد مشکوک در این مناطق را زیر نظر گرفتند.


در عین حال گروه دیگری از کارآگاهان اقدام به تله‌‌گذاری  برای به دست آوردن ردی از دزدان کردند تا اینکه با گشتزنی و کنترل ترددهای مؤسسات مالی و بانک‌ها، موفق به شناسایی و دستگیری اعضای باند دزدان شدند. متهمان بازداشت شده در مراحل نخستین بازجویی‌ها سعی کردند خود را درباره سرقت‌های انجام گرفته بیگناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به گمراهی بکشانند اما با ارائه دلایل و مستندات مأموران ناچار لب به اعتراف گشوده و ارتکاب به سرقت‌ها را به گردن گرفتند.


در همین راستا دزدان اعتراف کردند با زیرنظر قرار دادن مشتریان بانک‌ها با اطمینان از دریافت پول، آنها را تعقیب کرده و در فرصتی مناسب که مالباختگان پول دریافتی را داخل خودرو گذاشته و خودرو را ترک می‌کردند، اقدام به سرقت پول می‌کردند.


سرهنگ «ولی‌الله گنجیان مقدم» فرمانده پلیس آمل با اعلام این خبر افزود: کارآگاهان در بررسی گزارش‌های دریافتی متوجه شدند همه سرقت‌ها پس از دریافت پول از بانک‌ها صورت گرفته است که باتوجه به این موضوع با انجام گشتزنی‌های نامحسوس در منطقه‌ای که چند بانک وجود دارد اقدام به کنترل بانک‌ها کردند و با گشتزنی و کنترل ترددهای مؤسسات مالی و بانک‌ها، موفق به شناسایی و دستگیری اعضای باند دزدان شدند.


سرهنگ گنجیان ادامه داد: با دستگیری متهمان به نام‌های «فرهاد»، «سعیدرضا» و «یونس» که همگی اهل و ساکن یکی از استان‌های غربی کشور هستند، سوابق آنها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد رئیس باند دارای سه سابقه سرقت و زندان است.


فرمانده پلیس آمل با اعلام اینکه تاکنون پنج نفر از طعمه‌های این باند را شناسایی کرده‌اند با توصیه به شهروندان در توجه بیشتر به هشدارهای پلیسی از افرادی که به این روش مورد سرقت واقع شده‌اند درخواست کرد جهت شناسایی و پیگیری سرقت به اداره آگاهی شهرستان آمل مراجعه کنند
 اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------