«عقرب سياه» درچنگ قانون



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

عامل سرقت هاي به عنف و آزار زنان خانه دار دستگير شد

 جوان ۱۹ ساله اي که به اتهام سرقت هاي به عنف و آزار و اذيت چند زن خانه دار، دستگير شده است در حالي طي اعترافاتي تکان دهنده به ۸ فقره سرقت و آزار نواميس مردم اعتراف کرد که در يک مورد موفق به ارتکاب جرم نشده است.

 

به گزارش خراسان، اولين پرونده از جرايم سياه «عقرب سياه» هنگامي در دايره جرايم مهمه پليس آگاهي خراسان رضوي شکل گرفت که زن جواني در حالي که آثار ضربه چاقو بر بازو و پايش نمايان بود به کارآگاهان اداره جنايي گفت: اوايل شب ششم دي به همراه فرزندان خردسالم در منزل بودم که ناگهان پسري از بالاي ديوار وارد خانه ام شد.

او در حالي که يک قبضه چاقو را در دست مي فشرد مرا تهديد به مرگ کرد که طلاهايم را به او بدهم وقتي خواستم مقاومت کنم او بي رحمانه ضرباتي را بر بدنم فرود آورد. ديگر نتوانستم مقاومت کنم و او گوشواره ها و ديگر طلاهايم را سرقت کرد اما باز هم قانع نشد و از من خواست تا گوشواره هاي نقره دخترم را نيز از گوش او خارج کنم ولي من گوشواره هاي او را با نخ به لاله گوشش بسته بودم و از ترس دستانم مي لرزيد به همين خاطر نمي توانستم گره نخ گوشواره را باز کنم. آن جوان با بي رحمي تمام چاقو را روي گوش دخترم انداخت و با سرقت گوشي تلفن همراه و طلاها متواري شد.

 

اين گزارش حاکي است: در حالي که تحقيقات مقدماتي کارآگاهان با صدور دستوري از سوي سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) درباره ماجراي سرقت به عنف طلاها همراه با ضرب و جرح آغاز شده بود ۲ روز بعد زن افغاني ديگري پرده از ماجرايي هولناک برداشت اين زن در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۱۹ شب به همراه ۲ دختر ۴ و ۶ ساله ام و دختر ۸ ساله يکي از بستگانم در منزل بودم که ناگهان جواني حدود ۱۹-۱۸ ساله چاقويي را زير گلويم گذاشت و با تهديد به مرگ از من خواست تا طلاهايم را به او بدهم. به شدت ترسيده بودم که او النگوها و گوشواره هايم را سرقت کرد و سپس از دخترانم خواست تا رو به ديوار بنشينند و او ناجوانمردانه در حالي که چاقو را زير گلويم گذاشته بود مرا مورد آزار قرار داد و گريخت.

گزارش خراسان حاکي است: با اظهارات تکان دهنده اين زن و به دستور سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي آگاهي) گروهي از کارآگاهان دايره جرايم مهمه به سرپرستي سرهنگ ترابي، مامور دستگيري «عقرب سياه» شدند. اين در حالي بود که کارآگاهان در اولين مرحله از تحقيقات پليسي خود، دريافتند که ۲ جرم مذکور تقريبا با يک شگرد (بالا رفتن از ديوار فرد نقابدار) رخ داده است به همين دليل آنان با چهره نگاري هاي فرضي به بررسي افراد سابقه دار پرداختند اما شاکيان نتوانستند چهره تقريبي او را شناسايي کنند.

بنابر گزارش خراسان، در حالي که بررسي هاي تخصصي در اين باره ادامه داشت ۲ روز بعد يعني نهم دي نيز پرونده مشابهي به پليس گزارش شد. شاکي که زن ميانسالي بود به کارآگاهان گفت: وقتي آن جوان با چاقو وارد خانه ام شد جيغ کشيدم اما او با چاقو دستم را مجروح کرد و سپس چاقو را زير گلوي دختر کر و لالم گذاشت که گلوي او نيز بريده شد.

 

با سر و صداهاي ايجاد شده پسر ۴ ساله ام از خواب بيدار شد و من که گوشي تلفنم را با مقاومت به او نداده بودم فرياد زدم تماس گرفته ام الان پدرت مي آيد که آن جوان با شنيدن اين جمله فرار کرد و ... در پي سريالي شدن ماجراي «عقرب سياه» کارآگاهان فعاليت هاي اطلاعاتي خود را براي شناسايي اين فرد، با تمرکز روي افراد با سابقه ادامه دادند و موفق شدند جواني را که مشخصات ظاهري وي با عقرب سياه مطابقت داشت شناسايي کنند. در حالي که تحقيقات پليس در اين باره ادامه داشت شب دوشنبه گذشته جوان ۱۹ ساله اي در منطقه گلشهر مشهد و توسط ماموران انتظامي در حالي دستگير شد که وارد خانه اي شده بود. دقايقي بعد تحقيقات پليس نشان داد که او «عقرب سياه» است.

 

فرمانده انتظامي خراسان رضوي درباره چگونگي دستگيري اين جوان گفت: در پي گزارش هايي از سرقت به عنف که در برخي موارد نيز با آزار زنان خانه دار همراه بود، تلاش ماموران انتظامي در کنار کارآگاهان پليس آگاهي براي دستگيري متهم آغاز شد تا اين که شب دوشنبه شهروندان در تماس با ماموران کلانتري گلشهر از فرار يک دزد خبر دادند. سردار بهمن اميري مقدم افزود: بلافاصله ماموران به محل اعلام شده رفتند و متهم را که در حال فرار از پشت بام بود مشاهده کردند. وي افزود: متهم فراري با وجود تيراندازي پليس وارد يک منزل مسکوني ديگر شد که با همکاري صميمانه شهروندان در چنگ قانون گرفتار شد.

رئيس پليس خراسان رضوي تصريح کرد: بررسي هاي ماموران بيانگر آن بود که وي همان متهم تحت تعقيب پليس است بنابراين وي پس از بازجويي هاي مقدماتي در اختيار کارآگاهان اداره جنايي آگاهي قرار گرفت و تاکنون به ۸ فقره سرقت به عنف و ۳ مورد آزار زنان اعتراف کرده است.

 

سردار بهمن اميري مقدم خاطرنشان کرد: اين فرد که ۲ فقره سابقه سرقت و آدم ربايي نيز در کارنامه سياه خود دارد در يکي از جرايم خشن خود فرزندان زن جواني را در حمام منزل زنداني کرده و زيورآلات و طلاهاي آن زن را ربوده است. وي ادامه داد: در ادامه رسيدگي به اين پرونده مالخر اموال مسروقه نيز شناسايي و در يک عمليات هماهنگ توسط ماموران کلانتري گلشهر در منطقه التيمور مشهد دستگير شد که بررسي ها در اين باره همچنان ادامه دارد.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------