اعترافات «عقرب سياه» در مواجهه با قربانيان



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

معاون دادستان مشهد: اين پرونده به طور ويژه و خارج از نوبت رسيدگي مي شود

متهم معروف به «عقرب سياه» که توسط مأموران کلانتري گلشهر مشهد دستگير شد روز گذشته در حالي مورد شناسايي ۸ تن از قربانيان خود قرار گرفت که بازجويي از وي و مواجهه حضوري با شاکيان چندين ساعت به طول انجاميد.

 

به گزارش خراسان، قاضي سيدجواد حسيني که رسيدگي به پرونده «عقرب سياه» را به عهده دارد ظهر روز گذشته با حضور در پليس آگاهي خراسان رضوي به تحقيق و بازجويي از متهم پرداخت. اين جوان ۱۹ ساله در حالي که سعي مي کرد خود را بي گناه جلوه دهد وقتي با زنان شاکي روبه رو شد چاره اي جز اعتراف نديد.

 

در حالي که او وانمود مي کرد يکي از شاکيان را اصلاً نديده و وي را نمي شناسد اما شاکي مذکور به افسر پرونده گفت: آن روز اين فرد زنجير فلزي نقره اي رنگي که پلاکي شبيه قلب نيز وسط آن بود بر گردن داشت که کارآگاهان با جست وجو در لوازم متهم زنجير مذکور را نيز کشف کردند و بدين ترتيب متهم به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرد.

او به قاضي شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد گفت: معتاد به شيشه هستم و هر روز مواد مخدر صنعتي مصرف مي کنم و چند فقره سابقه کيفري دارم. وي درباره اولين ورود به منزل و سرقت به عنف همراه با تهديد و ضرب و جرح گفت: آن روز همين طور که با خودم در حال صحبت بودم از بيابان هاي اطراف، وارد منطقه گلشهر شدم.

 

در يک حياط باز بود، ابتدا نگاهي به داخل انداختم وقتي مطمئن شدم مردي در خانه نيست چاقويم را بيرون کشيدم و به درون خانه رفتم.

 

زني با ۲ فرزندش تنها بود. چاقو را به طرفش گرفتم و گفتم هر چه طلا داري بده! او هم که خيلي ترسيده بود طلاها را داد و من هم فرار کردم و بقيه موارد را هم به همين شکل انجام دادم که در برخي از سرقت ها دچار وسوسه مي شدم و به زنان تعرض مي کردم.

 

او در حالي که مدعي بود مادرش از کارهاي خلاف او و همچنين اعتيادش خبر ندارد گفت: از پول هايي که به خاطر فروش طلاها به دست مي آوردم به مادرم نمي دادم چون او از من مي پرسيد اين ها را از کجا آوردي؟ او فکر مي کرد من کار مي کنم اما من تا ساعت ۱۱ صبح مي خوابيدم و بعدازظهر با دوستانم سري به بيابان هاي اطراف التيمور مي زديم و شيشه مي کشيديم.

وي در پاسخ به اين سوال که طلاها را چه مي کردي؟ گفت: آن ها را به يک فروشنده مواد مخدر و به مبلغ ۵ميليون تومان فروختم که او حدود ۳ ميليون تومان به من داد و بقيه را هم قرار بود کم کم به من بدهد. من هم با فروش اولين طلاها يک دستگاه موتورسيکلت به مبلغ يک ميليون و ۷۰۰ هزار تومان خريدم.

 

«عقرب سياه» همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين که چرا قربانيان خود را با چاقو مجروح مي کردي، گفت: من تنها در ۲ مورد ضرباتي را با چاقو زدم!! که يکي از آن ها کودک خردسالي نيز داشت.

 

وي درباره سوابق کيفري خود هم اين گونه توضيح داد که دايي هايم، پدرم را کتک زده بودند به همين خاطر هم مادربزرگم از من شکايت کرد که نوه او را مورد تعرض قرار داده ام به همين دليل هم من دستگير شدم و چند ماه در زندان تحمل کيفر کردم.

 

متهم ۱۹ ساله ادامه داد: گوشي هاي مسروقه را نيز با مبالغ مختلفي از ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان به همان مالخر مي فروختم و با پول هايش مواد مخدر مي خريدم.

 

گزارش خراسان حاکي است: يکي از قربانيان «عقرب سياه» که دختر دانشجويي است در اين باره گفت: شب دوازدهم آذر در منزل تنها بودم که او با چاقو وارد شد. از وحشت زبانم بند آمده بود. او طلاها، پول نقد و تلويزيون ال سي دي را برداشت. هر چه التماس مي کردم به من کاري نداشته باشد گوش نمي کرد. قسمش مي دادم گريه مي کردم ولي او با چشماني از حدقه درآمده مرا تهديد به مرگ مي کرد. الان که حدود ۲ ماه از آن ماجرا مي گذرد هنوز وحشت دارم.

صدمه روحي شديدي به من وارد شده به طوري که ديگر تحمل زندگي در اين دنيا برايم سخت شده است. من از دستگاه قضايي مي خواهم او را به اشد مجازات محکوم کند تا تسکيني بر رنج هايمان باشد. او حتي ناجوانمردانه مرا داخل حمام حبس کرد و متواري شد. زن جوان ديگري نيز که از روبه رو شدن با «عقرب سياه» مي ترسيد گفت: شب هشتم آذر بود که اين ناجوانمرد به طور ناگهاني چاقو را زير گلويم گذاشت و گفت: سر و صدا نکن! از ترس همه طلاهايم را دادم اما او با چاقو حتي لباس هايم را پاره کرد. هنوز هم از يادآوري آن روز و نگاه کردن به چهره اين فرد کثيف وحشت دارم.

 

گزارش خراسان حاکي است: حدود ساعت ۱۷ روز گذشته و با پايان يافتن بازجويي، قاضي سيدجواد حسيني اتهام سرقت هاي متعدد مقرون به آزار همراه با تهديد چاقو و قمه، ايراد ضرب و جرح عمدي با سلاح سرد و همچنين اتهام آزار برخي از زنان خانه دار را به متهم اين پرونده تفهيم کرد و سپس اين جوان ۱۹ ساله با صدور قرار بازداشت موقت و براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار کارآگاهان دايره جرايم مهمه پليس آگاهي قرار گرفت. بنابراين گزارش، قاضي شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد از قربانيان احتمالي ديگر خواست براي شناسايي متهم و اعلام شکايت به دايره جرايم مهمه پليس آگاهي خراسان رضوي واقع در رضاشهر مشهد مراجعه کنند.

اين گزارش حاکي است: معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد در امور جرايم خاص نيز در تماس خبرنگار خراسان از رسيدگي ويژه وخارج از نوبت به اين پرونده خبر داد و گفت: همان طور که بارها رئيس کل دادگستري و دادستان مشهد نيز تأکيد کرده اند، دستگاه قضايي در مقابله با جرايم خشن و به ويژه جرايمي که منجر به احساس ناامني شود و يا حيثيت و عفت عمومي مورد خدشه قرار گيرد قاطع است و اين گونه پرونده ها به طور ويژه و با دقت و سرعت مورد رسيدگي قرار مي گيرند.

قاضي علي موحدي راد اضافه کرد: بنا به اهميت و حساسيت اين موضوع، بلافاصله پس از دستگيري متهم، بازپرس ويژه اي براي رسيدگي سريع به اين پرونده تعيين شد که از همان ساعات اوليه با حضور در پليس آگاهي به تحقيق در اين باره پرداخت. «قاضي موحدي راد» با بيان اين که همه شاکيان پرونده در اظهارات اوليه خود به ويژگي هايي خاص در چشم و ابروي متهم اشاره کرده بودند گفت: براي آن که قربانيان احتمالي ديگر بتوانند وي را شناسايي کنند، دستور انتشار عکس بدون پوشش متهم در رسانه ها صادر شده است. وي همچنين به قربانيان و شاکيان اين پرونده اطمينان داد: هويت و اسرار آنان در پرونده به طور کاملاً محرمانه باقي مي ماند و جاي هيچ گونه نگراني براي اعلام شکايت وجود ندارد.

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------