آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

کلاه گذاشتن پلیس قلابی بر سر کارمندان بانک



پلیس قلابی که با جعل و کلاهبرداری، حساب طعمه‌هایش را در شعب بانک‌های مختلف خالی می‌کرد از سوی پلیس استان گلستان به دام افتاد.

یک ناشناس که خود را صاحب حساب معرفی می‌کرد با مراجعه به شعب چند بانک و مؤسسه اعتباری با تکمیل فیش‌های بانکی تا 500 هزار تومان در هر نوبت از حساب‌ها برداشت می‌کرد. وی در حالی که کارت شناسایی همراه نداشت با بیان اینکه از مأموران پلیس است و فوراً به پول نیاز دارد اعتماد کارکنان بانک را جلب می‌کرد و نقشه خود را به اجرا در می‌آورد.


با شکایت سرپرستی یکی از بانک‌های استان به پلیس، این پرونده به طور ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت و در ابتدای امر تصاویر مربوط به دوربین‌های مدار بسته از شعب بانک‌هایی که برداشت از آنها انجام گرفته بازرسی شد. تصاویر ضبط شده نشان داد همه برداشت‌ها توسط یک مرد انجام می‌گیرد.


  همزمان با به دست آمدن عکس این کلاهبردار، مالباخته دیگری از آزادشهر به پلیس مراجعه کرد و با اعلام اینکه کارت عابر بانک و فیش برداشت خود را روی گیشه بانک جا گذاشته از برداشت 800 هزار تومان از حساب خود خبر داد. این مالباخته وقتی عکس متهم را دید حضور وی در نوبت بانک را به یاد آورد که او را با چهره‌ای موجه در آنجا دیده است. 


مأموران پلیس باتوجه به سرنخ به دست آمده و اطلاعات ویژه‌ای که در اختیارشان قرار گرفت بلافاصله پلیس قلابی و محل اختفای او را به دست آوردند و وقتی آنجا را به محاصره خود درآوردند، دیدند که مرد شیاد مخفی شده است.


با این حال چند روز بعد او در حالی که در ادامه اقدامات مجرمانه خود به شعبه یکی از مؤسسات اعتباری در «جلین» رفته بود شناسایی شد و به دام افتاد.


  سرهنگ محمدرضا اکبری رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در این مورد گفت: این مجرم کلاهبردار از حساب پنج طعمه‌اش 2 میلیون و 700 هزار تومان برداشت کرده و در بازرسی از مخفیگاهش 800 هزار تومان ایران چک 50 هزار تومانی، یک کارت ملی جعلی، یک برگ کپی فیش حقوقی، کارت عابر بانک و تعدادی شماره حساب افراد مختلف کشف شده است.


این تبهکار همچنین در ادامه تحقیقات گفت: با مراجعه به شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از روی فیش‌های تکمیل شده که روی گیشه بانک‌ها قرار داشت شماره حساب و امضای مشتریان را برمی‌داشتم و با تکمیل فیش برداشتی و معرفی خود به عنوان صاحب حساب هر بار از یک حساب برداشت می‌کردم.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------