زمین گیری «دزدان 30 ثانیه‌ای» خودرو با شلیک پلیس



اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 

دزدان 30 ثانیه‌ای خودروهای لوکس که تنها یک مدل خاص را هدف توطئه‌هایشان قرار می‌دادند در دام طمعکاری خود افتادند.

اعضای این باند در آخرین سرقت ماهرانه خود وقتی دیدند خودرو متعلق به صاحب داروخانه‌ای است با وی تماس گرفتند و پیشنهاد دادند در ازای 9 میلیون تومان، خودرویش را پس خواهند داد.


بازپرس روستا از شعبه دوم دادسرای ناحیه 5 تهران وقتی ماجرای سرقت‌های مشابه خودروی لوکس روی میزش قرار گرفت بلافاصله دستور داد تیمی از پلیس آگاهی به تجسس و تحقیق دست بزنند.


پس از تحقیقات و بررسی‌های ابتدایی و تمرکز روی شیوه سرقت‌ها، کارآگاهان با به‌دست آوردن سرنخ‌های ویژه‌ای پرده از راز این سرقت‌های سریالی خودروهای لوکس برداشتند.
حمید یکی از مالباخته‌ها در تحقیقات پلیسی گفت: پنجشنبه 13 آذرماه بود، خودرویم را در سعادت‌آباد و در نزدیکی میدان سرو پارک کردم و برای انجام کاری از آن دور شدم. وقتی به محل پارک خودرو برگشتم شوکه شدم.


خودرویم در مدت کوتاهی که من آن را ترک کرده بودم به سرقت رفته بود. می‌دانستم که خودروی «مزدا 3» به هیچ عنوان به سرقت نمی‌رود چون سیستم ایمنی و ضدسرقت آن بسیار قوی است. با این حال متعجب شدم و با پلیس تماس گرفتم.


محمد یکی دیگر از مالباخته‌ها گفت: خودرویم «مزدا 3» سفیدرنگ بود، آن را در خیابان جردن و در نزدیکی خیابان ارمغان غربی پارک کرده بودم. روز چهارشنبه 21 آبان حدود دو ساعتی بود که در محل کار حضور داشتم. پس از دو ساعت باید بیرون می‌رفتم و وقتی به محل پارک رفتم غافلگیر شدم؛ خودرویم نبود.


وی ادامه داد: خودرویم درست مقابل محل کارم بود. وقتی فیلم جلوی شرکت را بازنگری کردیم دیدیم یک خودرو «مزدا 3» سفیدرنگ دیگر در کنار خودرویم پارک کرد و جوانی خیلی خونسرد و در حالی که تی‌شرت پوشیده و یک کلاه بر سر داشت در مدت پنج یا شش ثانیه در خودرویم را باز کرد و در مدت کمتر از 25 ثانیه خودرویم را روشن کرد و از آنجا گریخت البته چهره‌ها اصلاً مشخص و قابل شناسایی نبودند.


زن جوانی که هنوز باور ندارد خودرویش به سرقت رفته است، گفت: جمعه سه هفته پیش بود با خودرویم به خانه هنرمندان رفتم و آن را در بهترین مکان و در روشنایی پارک کردم. وقتی بازگشتم قفل در و صندوق عقب خودرویم باز شده بود.


همه مدارکم به سرقت رفته بود. جالب اینکه هرچه لباس و کفش در خودرویم بود به همراه چادر خودرو به سرقت رفته بود. من شکایتی را مطرح کردم چون فقط قفل در خودرویم دو میلیون تومان ارزش دارد.


طمع دزدان
هنوز پلیس ردپایی از دزدان سریالی در دست نداشت که  خبر رسید مردی با داروخانه تماس گرفته و مدعی است خودروی «مزدا 3» قهوه‌ای مسی دکتر داروساز را از یک دزد خریده و حاضر است در ازای 9 میلیون تومان آن را بازگرداند.


خسرو پزشک داروساز و صاحب خودروی «مزدا 3» قهوه ای مسی رنگ وقتی در برابر بازپرس پرونده ایستاد، گفت: جمعه 14 آذرماه بــود، خودرویم را رو به‌روی مجتمع تیراژه پارک کرده و به محل کارم که داروخانه است رفتم. وقتی برای ساعتی کوتاه مجبور شدم داروخانه را ترک کنم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم؛ خودرویم در محل پارک نبود بلافاصله پارکبان با رنگ پریده و مضطرب به سوی من آمد و گفت خودروی شما را در عرض 30 ثانیه باز و روشن کردند و به سرقت بردند.


وی ادامه داد: ساعت 12 نیمه‌شب چهارشنبه 19 آذرماه بود، یک مرد ناشناس تماس گرفت و مدعی شد خودرویم را از یک دزد ناشناس خریده و حاضر است 9 میلیون تومان در ازای پس دادن آن بگیرد البته به شرط اینکه با پلیس تماس نگیرم. با این ادعاها بازپرس پرونده به کارآگاهان دستور داد با آموزش پزشک داروساز، دزدان را به محل قرار بکشانند و آنها را دستگیر کنند.


بدین ترتیب مالباخته با دزدان قرار گذاشت و آنها با یک خودروی «مزدا 3» سفید رنگ جلوی خانه این پزشک داروساز رفتند و از وی شنیدند پولی همراهش ندارد و باید جلوی در خانه پدرش رفته و پول را بگیرند و خودرو را جلوی خانه تحویل دهند.


وقتی این مرد سوار خودروی دزدان شد همزمان خودروی خودش را نیز به رانندگی مرد دیگری دید و آنها در حالی که نمی‌دانستند پلیس همه حرکاتشان را تحت نظر دارد جلوی در خانه پدر طعمه‌شان رفتند و بعد از سوار کردن پدر وی به سمت خانه این دکتر داروساز حرکت کردند و کارآگاهان تشخیص دادند که باید هر دو خودروی دزدان را متوقف کنند و همین کافی بود تا تبهکاران با دیدن مأموران بی‌‌اعتنا به شرایط خطرناک پا به فرار بگذارند و با سرعت سمت بزرگراه حرکت کنند.

 

تعقیب و گریز وحشتناکی رخ داد و این در حالی بود که دکتر داروساز و پدرش در خودروی فراری‌ها بودند تا اینکه یکی از دزدان پیشنهاد داد آنها را پیاده کنند و در توقف کوتاه خودرو، پدر و پسر بیرون پریدند و همین کافی بود تا مأموران با خیالی آسوده پس از اخطار هوایی با شلیک گلوله لاستیک خودرو را نشانه رفته و در بزرگراه همت غرب نرسیده به جنت‌آباد آن را متوقف کنند و دزدان را که قصد داشتند با پای پیاده متواری شوند به دام اندازند.


بازپرس روستا در این خصوص به خبرنگار شوک گفت: سه دزد حرفه‌ای پس از تحقیقات ویژه قضایی پلیس پذیرفتند با مهارتی که داشتند در فرصت زمان خیلی کمی می‌توانستند خودروهای مزدا 3 را به سرقت ببرند. وی افزود: با راهنمایی‌های این دزدان بخشی از خودروهای سرقتی کشف شد و مأموران همزمان دو عضو دیگر این باند را که فراری هستند تحت تعقیب گرفته‌اند.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------