سرقت از مسافران با شیوه قدیمی/ راننده باهوش دزد حرفه‌ای را به دام انداخت + عکس



اخبار,اخبار حوادث , پرونده سرقت

 

مردی که با شیوه بیهوشی از رانندگان و مسافران بین شهری سرقت می‌کرد،‌توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ساعت 24 مورخه 16 دی ماه یکی از رانندگان خط بین شهری تهران – قزوین با مراجعه به ایستگاه کلانتری 209 مستقر در پایانه غرب به مأموران اعلام کرد که شخصی را که چند هفته پیش قصد داشته تا به شیوه بیهوشی اقدام به سرقت از وی نماید ، توسط سایر رانندگان ( همکاران شاکی ) دستگیر کرده اند . 
 
با حضور مأموران کلانتری در محل ایستگاه خط تهران – قزوین ، متهم بنام "محمدباقر . ش" دستگیر و در بازرسی اولیه از وی یک شیشه حاوی مایع مسموم کننده (داروی بیهوشی) ، چند سرنگ جهت تزریق داروی بیهوشی و چند عدد شیرینی و میوه ( موز ) آلوده به مواد مسموم کننده کشف شد . 
 
پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری به شیوه بیهوشی" و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
اظهارات شاکی : 
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "حدودا 20 روز پیش این شخص (متهم) اقدام به کرایه دربست ماشین به مقصد شهر قزوین ، سوار ماشین بنده شد و به بهانه سوار کردن اعضای خانواده اش از من خواست تا روبروی پمپ گاز ترمینال غرب توقف کنم . این آقا یک عدد شیرینی به من تعارف کرد اما زمانیکه تنها مقدار کمی از شیرینی را خوردم احساس کردم که چشمانم سیاهی می رود . فهمیدم که شیرینی مسوم است ؛ با هر ترفندی که بود ، این شخص را از ماشین پیاده کرده و خودم را به دوستانم در ابتدای بزگراه جناح رساندم . فقط توانستم به آنها بگویم که شیرینی مسموم خوردم و پس از آن بیهوش شدم . زمانیکه به هوش آمدم خودم را بر روی تخت بیمارستان مشاهده کردم " . 
 
شاکی پرونده در خصوص نحوه شناسایی متهم نیز به کارآگاهان گفت : در مورخه 15/10/1393 ، مجددا همین شخص ( متهم ) را دیدم که در محدوده ترمینال غرب و به بهانه کرایه ماشین دربست ، در حال صحبت با یکی از رانندگان است ؛ بلافاصله موضوع را به سایر رانندگان و همکارانم در میان گذاشته و با کمک یکدیگر توانستیم او را دستگیر و در داخل ماشین یکی از رانندگان نگهداری کنیم ؛ پس از آن بلافاصله نزد مأمورین رفته و آنها نیز این شخص را تحویل و به کلانتری منتقل کردند . 
 
تحقیقات از متهم : 
با آغاز تحقیقات از متهم پرونده ، "محمدباقر . ش" ( 48 ساله ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار ( با شش فقره سابقه دستگیری ) در زمینه سرقت و زورگیری به شیوه بیهوشی مورد شناسایی قرار گرفت ؛ بررسی سوابق متهم نشان داد که او به تازگی به اتهام سرقت به شیوه بیهوشی دستگیر و روانه زندان شده اما پس از گذشت مدت کوتاهی با تأمین قرار وثیقه 150 میلیون تومانی مجددا سرقت های خود را از سر گرفته است . 
 
متهم در اظهاراتش ضمن اعتراف صریح به تلاش برای انجام سرقت از شاکی پرونده ، در خصوص شیوه و شگرد سرقت از رانندگان بین شهری به کارآگاهان گفت : پس از کرایه ی دربست ماشین در خطوط بین شهری ، به بهانه منتظر بودن برای خانواده از راننده می خواستم تا در مکانی خلوت و در محدوده ترمینال توقف کند ؛ در طول مدت حضور خود در داخل ماشین ، با تعارف کردن اقدام به دادن نوشیدنی ، شیرینی و یا میوه مسموم به راننده می کردم و برای آنکه راننده مشکوک نشود خودم نیز از نوشیدنی یا خوردنی غیر مسمومی که علامتگذاری کرده بودم ، می خوردم ؛ پس از خوردن یا نوشیدن مواد خوراکی مسموم توسط رانندگان ، به بهانه آوردن اعضای خانواده از ماشین پیاده و در پشت دیوار یا سایر خودروهای پارک شده در محل پنهان می شدم و آنقدر منتظر می ماندم که راننده بیهوش شود ؛ پس از بیهوشی راننده نیز بلافاصله به سراغ راننده بیهوش می آمدم و اقدام به سرقت پول ، گوشی تلفن همراه و دیگر اموال باارزش داخل ماشین راننده کرده و از محل متواری می شدم " . 
 
متهم در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که علاوه بر سرقت از رانندگان خودروهای خطوط بین شهری ، به سرقت از مسافران اتوبوس های بین شهری بویژه از مبدأ شهر تبریز نیز اعتراف کرد ؛ متهم در این خصوص نیز به کارآگاهان گفت : "به عنوان مسافر و بدون آنکه بلیطی از پایانه مسافربری تهیه کرده باشم در خارج از ترمینال سوار اتوبوس شده ، با شناسایی مسافرانی که به تنهایی در حال مسافرت بودند در کنار آنها می نشستم و پس از مسافتی کوتاه با آنها طرح دوستی می ریختم ؛ پس از جلب اعتماد ، مواد خوراکی مسوم را به مسافران تعارف کرده و پس از بیهوش شدنشان اقدام به سرقت پول ، گوشی تلفن همراه و دیگر اموال باارزش همراهشان می کردم و در شهر بعدی از اتوبوس پیاده و به همین شیوه و شگرد مجددا سوار اتوبوسی دیگر شده و مجددا سرقت های خود را از مسافرین انجام می دادم " . 
 
سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با شناسایی تعداد دیگری از شکات که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند ، متهم از سوی تعدادی از شکات مورد شناسایی قرار گرفت از جمله یکی از مالباختگان که متهم در مورخه 11/09/1393 پس از بیهوش نمودن اقدام به سرقت خودرو شخصی وی کرده بود " . 
 
سرهنگ احمـد نجفی در پایان این خبر گفت : " با توجه به سوابق متهم در انجام سرقت به شیوه و شگرد فوق و جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر مالباختگان ، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .  

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------