آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

جنایت آتشین ناپدری در پاتوق شیشه‌ای



اخبار,اخبار حوادث ,قتل عمد

 

ناپدری مهربان که در آتشافروزی ناخواسته به جنایت در پاتوق شیشهای  دست زده بود از مجازات مرگ نجات یافت.

4 عصر 11 آذرماه سال 91 ماجرای آتشسوزی خانهای در خیابان سبلان شمالی به پلیس و آتشنشانی گزارش شد. خیلی زود پلیس و تیمهای امدادی خود را به خانه آتشین رساندند و امدادگران پس از اطفای حریق سه جوان را که در حلقه آتش گرفتار شده بودند نجات دادند و پیکرهای سوخته آنها با آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.

کارشناسان آتشنشانی پس از پایان عملیات خاموشی خانه تحقیقات فنی خود را آغاز کردند و خیلی زود در نظریهای علمی آتشسوزی را عمدی تشخیص دادند. بدین ترتیب مأموران تجسس  کلانتری 127 نارمک با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 4 برای افشای راز این آتشسوزی وارد عمل شدند.


مأموران در گام نخست به بیمارستان رفته و ابتدا از پسر صاحبخانه که «محمد»نام دارد بازجویی کردند. وی که بسختی قادر به حرف زدن بود، گفت: با دوستانم برای کشیدن مواد در زیرزمین نشسته بودیم که احساس کردیم بوی بنزین میآید و خواستیم از آنجا خارج شویم که ناگهان آتش همه جا را فراگرفت.


دوست محمد نیز به مأموران گفت: پیکنیک را روشن کرده بودیم تا مواد بکشیم، ناگهان احساس کردم صدای ریخته شدن آب از داخل هواکش میآید، وقتی بوی بنزین داخل اتاق پر شد ترسیدیم و تصمیم گرفتیم از زیرزمین خارج شویم اما دیگر دیر شده بود.


وی افزود: پیش از آتشسوزی صدای قدمهایی را شنیدم که محمد ادعا کرد ناپدریاش است.


با این ردپاها مأموران سراغ ناپدری محمد که «محسن» نام دارد رفتند که وی به مأموران گفت: در زمان آتشسوزی خواب بودم که با صدای «آتیش آتیش» از خواب پریدم و متوجه شدم زیرزمین آتش گرفته و پسرخواندهام و دوستانش گرفتار شدهاند.


محمد به خاطر شدت سوختگی به کام مرگ فرو رفت و هنوز تجسسهای پلیسی ادامه داشت که ماجرای این آتشسوزی وارد مرحله جنایی شد که مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس شعبه 10 دادسرای امور جنایی تهران برای ردزنی عامل این جنایت دست به کار شدند.


کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات پی بردند محسن پس از مرگ همسرش با مادر محمد ازدواج کرده و در این مدت با محمد و خواهرش مانند بچههای خودش رفتار کرده است.

 

کارآگاهان جنایی دریافتند محمد به خاطر اعتیادش از همسرش جدا شده و همراه پسرش در خانه محسن زندگی میکرد و مرد جوان با دوستانش زیرزمین خانه را پاتوق کرده و همیشه برای کشیدن مواد در آنجا دور هم جمع میشدند که این باعث اعتراض همسایهها نیز شده بود.


کارآگاهان با اطلاعات بهدست آمده و در حالی که محسن تنها مظنون این جنایت بود، روز 28 خردادماه سال 92 وی را دستگیر کردند و این ناپدری ابتدا خود را بیگناه معرفی کرد تا اینکه با گذشت دو روز سکوت لب به اعتراف باز کرد.


محسن گفت قصد کشتن محمد را نداشتم و میخواستم با ریختن بنزین او را بترسانم تا دیگر با دوستانش در زیرزمین جمع نشوند.


در دادگاه
صبح دیروز 5 بهمن ماه سال جاری جلسه رسیدگی به پرونده قتل آتشین در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد.


ابتدا مادر محمد پیشروی 5 قاضی عالیرتبه جنایی ایستاد و با اعلام رضایت و بخشیدن قاتل پسرش گفت: محسن در این مدت که با هم ازدواج کردیم هیچوقت برای بچههایم کم نگذاشت و همیشه آنها را حمایت کرد. سپس محسن 78 ساله در جایگاه قرار گرفت و گفت: قصد داشتم با ریختن بنزین وسایل سرقتی که داخل زیرزمین نگهداری میشد بسوزد تا محمد و دوستانش دیگر زیرزمین را پاتوق خود نکنند.


وی افزود: قصد کشتن کسی را نداشتم و نمیدانستم محمد و دوستانش برای کشیدن مواد پیکنیک را روشن کردهاند.


بنابر این گزارش، رئیس قوه قضائیه در این پرونده باتوجه به گذشت مادر مقتول و به خاطر صغیر بودن فرزند محمد در ازای پرداخت دیه یک مرد مسلمان به این کودک از قصاص عامل آتشسوزی چشمپوشی کرد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------